Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond alleen achter gelaten in verlaten woning
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Re: Hond alleen achter gelaten in verlaten woning
en ja natuurlijk weer zo eentje zeg maar, het trekt ook echt leuke mensen aan he 

-
- Zeer actief
Ik vraag me af tegen wie de buurtbewoners hadden geklaagd, tegen elkaar? Of hadden ze het toch de politie en gemeente gemeld? Zo ja, waarom is er dan geen actie ondernomen?
In ieder geval weer een zeer treurig verhaal

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Hier op t dorp vd week ook een uitgemergelde hond plus katten achtergelaten na verhuis
Hoe het zover heeft kunnen komen weet ik niet
Maar gelukkig waren ze wel snel gevonden
Mensen waren die dag op stel en sprong vertrokken
Hoe het zover heeft kunnen komen weet ik niet
Maar gelukkig waren ze wel snel gevonden
Mensen waren die dag op stel en sprong vertrokken
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Jackira
- Zeer actief
Echt ergFloortje schreef:Ik vraag me af tegen wie de buurtbewoners hadden geklaagd, tegen elkaar? Of hadden ze het toch de politie en gemeente gemeld? Zo ja, waarom is er dan geen actie ondernomen?

Het is best een beetje moeizaam als buren wanneer zo'n hond niet buiten komt verder.
Hier woont ook zo'n type met een stafford die je zelden ziet. Aan de drugs of er net vanaf. Van de week stond ze aan mijn deur voor brokken. Ik weet dat ze bij de voedselbank is en ook voor de hond. Hoe kom je er dan achter dat het uit de klauwen loopt daar. Ik heb haar drie zakken brokken meegeven trouwens.
-
- Zeer actief
Dit was tegenover mijn huis aan de hand. Ik woon anti kraak en onze hele wijk gaat over een paar maanden tegen de vlakte dus alle huurders moeten eruit. Maar zag dus dat ze deze hond uit een woning trokken werd gisteren. Ik denk dat ik hem eerder in niet-verwaarloosde staat heb zien lopen met een jong stel met een kindje. Arm dier. Hij zag er iig uit als een enorme vrijdoos, hij was goed aan t knuffelen met de politie. Hoop dat hij goed terecht gaat komen.
- Jackira
- Zeer actief
Wat triest.&nicole schreef:Dit was tegenover mijn huis aan de hand. Ik woon anti kraak en onze hele wijk gaat over een paar maanden tegen de vlakte dus alle huurders moeten eruit. Maar zag dus dat ze deze hond uit een woning trokken werd gisteren. Ik denk dat ik hem eerder in niet-verwaarloosde staat heb zien lopen met een jong stel met een kindje. Arm dier. Hij zag er iig uit als een enorme vrijdoos, hij was goed aan t knuffelen met de politie. Hoop dat hij goed terecht gaat komen.

-
- Zeer actief
Je begrijpt me verkeerd.Cleva schreef:Hij is toch opgehaald?Floortje schreef:Ik vraag me af tegen wie de buurtbewoners hadden geklaagd, tegen elkaar? Of hadden ze het toch de politie en gemeente gemeld? Zo ja, waarom is er dan geen actie ondernomen?
Hij is mager maar een week niet voeren doet dat wel, hoor.
Vreselijk zielig maar van levensgevaar is geen enkele sprake.
Het moet ook niet zo zijn dat een klagende buurvrouw betekent dat er dezelfde dag nog van overheidswege ingebroken wordt om je hond op te halen, he?
Ga eerst maar een paar dagen in de gaten houden of het echt zo is dat er nooit iemand komt in plaats van klakkeloos actie ondernemen.
Waar is het baasje eigenlijk? Daar zou ik ook maar even wat aandacht naar uit laten gaan. Dat lijkt me ook geen succesverhaal.
Verdwijnende mensen, daar hou ik nooit zo van.
Ik vraag me af wáár de buurtbewoners hebben geklaagd. Ik gok zomaar dat dit niet bij de betrokken instanties is geweest.
Want de politie doet dan namelijk wél wat.
Het is dan wel zaak om helder en duidelijk te communiceren. "De rotzak geef se hond geen etuh, ze souden dat bij hem moeten doen!" zet niet veel zoden aan de dijk. Als je meldt dat de buurman met ernstige psychische problemen al dagen niet gezien is en dat de hond nog binnen zit, vermoedelijk zonder eten en drinken dan komen ze echt wel.
Ik heb zelf (helaas) zo'n soort verhaal van dichtbij meegemaakt met een kennis. Ik zal niet in detail treden, maar het was iets met een psychose, leegstaand pand en honden. Van die persoon was geen identiteit bekend en pas na weken was er een aanknopingspunt waardoor er met ons contact werd opgenomen. Wij gingen uiteraard direct op zoek naar de honden en die bleken door de politie netjes naar het asiel gebracht te zijn.
Het zal niet de eerste keer zijn in Den Haag (en vast ook in de rest van NL) dat er iets wat dieren betreft viral gaat, iedereen moord en brand schreeuwt en instanties worden veroordeeld en dat achteraf blijkt dat die instanties niet eens op de hoogte waren.
Nee pummels, je moet ook de politie bellen in plaats van klagen op FB

De informatie die &Nicole geeft maakt dit vermoeden alleen maar sterker, anti-kraakwijk met laag niveau en slechte sociale cohesie.
Er wordt hier gesproken over een doorgesnoven junk, maar zet daar eens demente bejaarde voor in de plaats? Dan is er opeens wel begrip. Die vermagerde stafford en vervilte poedel zitten in hetzelfde schuitje