Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaffen gevaarlijk of niet?
Moderator: moderatorteam
- Domie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
blaffen gevaarlijk of niet?
Al een tijdje zit ik op de volgende vraag te broeden....en naar aanleiding van de discussies op het forum over kleine al dan niet blaffende hondjes mijn vraag:
Ik ga met Joep dagelijks naar een uitlaatveld. Hier komen gemiddeld 8 honden langs op de tijd dat ik er ben met Joep. Joep is van dit gelegenheids roedeltje overduidelijk de roedelleider. Als er schermutselingen zijn dan springt hij er tussen in en lost de boel op. Soms speelt hij zelf maar het liefst ligt hij langs de kant het veld in de gaten te houden en alles wat langs loopt en niet komt spelen.
Tegen de honden die dagelijks komen spelen blaft hij niet als ze er aan komen. Tegen het grootste deel van de honden die langs lopen en doorlopen blaft hij ook niet. Hij negeert ze. Er zijn 4 honden die langs komen en doorlopen waar hij WEL tegen blaft. Het gaat om grote honden die met redelijk veel bombarie over het veld racen en door rennen. Joep rent altijd een meter of 10 met ze mee, balft een keer of 4 en dan is het over en gaat ie weer liggen. Op 1 hond na hebben de langsrennende honden nooit aandacht aan hem geschonken. Een hond wel, van hem kreeg hij een corrigerende snauw en daar heeft Joep nooit meer tegen geblaft. Het vervelende is dat nou net die 4 honden waar hij tegen blaft er om bekend staan dat ze wel eens gaatjes boren in andere honden en dat kan Joep dus ook zomaar overkomen. Al die 4 honden lopen overigens wel los!
Kan iemand mij vertellen waarom Joep op zo'n moment blaft? Waarom juist tegen die 4 honden? Tot nu toe is het nog niet voorgekomen dat Joep tegen honden blaft op gebieden waar hij niet bekend is. Is het onschuldig of toch gevaarlijk wat Joep doet en moet ik hem toch maar leren dat hij echt nooit uit zichzelf op een andere hond mag afstappen om hem te begroeten? Zoals ik al zei gaat het bij het overgrote gedeelte goed en negeert hij ze na het gesnuffel.
Kan ik het op een of andere manier van te voren zien aankomen of hij ze gaat negeren of eeen stuk mee gaat rennen???
Ik ga met Joep dagelijks naar een uitlaatveld. Hier komen gemiddeld 8 honden langs op de tijd dat ik er ben met Joep. Joep is van dit gelegenheids roedeltje overduidelijk de roedelleider. Als er schermutselingen zijn dan springt hij er tussen in en lost de boel op. Soms speelt hij zelf maar het liefst ligt hij langs de kant het veld in de gaten te houden en alles wat langs loopt en niet komt spelen.
Tegen de honden die dagelijks komen spelen blaft hij niet als ze er aan komen. Tegen het grootste deel van de honden die langs lopen en doorlopen blaft hij ook niet. Hij negeert ze. Er zijn 4 honden die langs komen en doorlopen waar hij WEL tegen blaft. Het gaat om grote honden die met redelijk veel bombarie over het veld racen en door rennen. Joep rent altijd een meter of 10 met ze mee, balft een keer of 4 en dan is het over en gaat ie weer liggen. Op 1 hond na hebben de langsrennende honden nooit aandacht aan hem geschonken. Een hond wel, van hem kreeg hij een corrigerende snauw en daar heeft Joep nooit meer tegen geblaft. Het vervelende is dat nou net die 4 honden waar hij tegen blaft er om bekend staan dat ze wel eens gaatjes boren in andere honden en dat kan Joep dus ook zomaar overkomen. Al die 4 honden lopen overigens wel los!
Kan iemand mij vertellen waarom Joep op zo'n moment blaft? Waarom juist tegen die 4 honden? Tot nu toe is het nog niet voorgekomen dat Joep tegen honden blaft op gebieden waar hij niet bekend is. Is het onschuldig of toch gevaarlijk wat Joep doet en moet ik hem toch maar leren dat hij echt nooit uit zichzelf op een andere hond mag afstappen om hem te begroeten? Zoals ik al zei gaat het bij het overgrote gedeelte goed en negeert hij ze na het gesnuffel.
Kan ik het op een of andere manier van te voren zien aankomen of hij ze gaat negeren of eeen stuk mee gaat rennen???
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zat zo even te denken wat het zou kunnen zijn, want zonder het te zien is het best wel moeilijk in te schatten hoe die honden allemaal precies doen.
Maar het zou kunnen zijn als jij hondje de 'leider' is van het groepje en de 4 grote honden komen erover heen rousen, dat-ie dat onrustig vind en dat kan niet in een roedel. En als hij zoals je zegt er even achter aan is gegaan is de rust weer terug gekeerd en dan is het goed
Waarom hij wel tegen die ene hond blaft? Ja daar is moeilijk achter te komen. Als je er perse achter wilt komen, zul je jezelf goed moeten verdiepen in de lichamelijke taal van honden en dan kijken hoe de honden doen/staan etc. Want dat is een van de weinige manieren om er precies achter te komen.
Maar het zou kunnen zijn als jij hondje de 'leider' is van het groepje en de 4 grote honden komen erover heen rousen, dat-ie dat onrustig vind en dat kan niet in een roedel. En als hij zoals je zegt er even achter aan is gegaan is de rust weer terug gekeerd en dan is het goed
Waarom hij wel tegen die ene hond blaft? Ja daar is moeilijk achter te komen. Als je er perse achter wilt komen, zul je jezelf goed moeten verdiepen in de lichamelijke taal van honden en dan kijken hoe de honden doen/staan etc. Want dat is een van de weinige manieren om er precies achter te komen.
-
- Zeer actief
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: blaffen gevaarlijk of niet?
wat versta je hier onder? echt bloed en verwondingen of een correctie?Domie schreef: Het vervelende is dat nou net die 4 honden waar hij tegen blaft er om bekend staan dat ze wel eens gaatjes boren in andere honden en dat kan Joep dus ook zomaar overkomen. Al die 4 honden lopen overigens wel los!
ja ik zou het niet willen hebben omdat niet alle honden daarvan gediend zijn....Is het onschuldig of toch gevaarlijk wat Joep doet en moet ik hem toch maar leren dat hij echt nooit uit zichzelf op een andere hond mag afstappen om hem te begroeten?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Oh haha..okee! Ik wist niet dat daar ook een hondenveld was!Domie schreef:Allebei de vragen, neeIk sta langs het valleikanaal ter hoogte van Liendert. Daar ligt een veld wat van een school was maar die school is weg. Er komt wel een Beau maar da's op ons veld een rottie
Het is in Amersfoort best okee geregeld met hondenuitlaatplaatsen vind ik!
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
wat versta je hier onder? echt bloed en verwondingen of een correctie?malinois schreef:Domie schreef: Het vervelende is dat nou net die 4 honden waar hij tegen blaft er om bekend staan dat ze wel eens gaatjes boren in andere honden en dat kan Joep dus ook zomaar overkomen. Al die 4 honden lopen overigens wel los!
Met gaatjes boren bedoel ik dan ook bloed en hechtingen
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ok, dan is dat duidelijkDomie schreef:malinois schreef:wat versta je hier onder? echt bloed en verwondingen of een correctie?Domie schreef: Het vervelende is dat nou net die 4 honden waar hij tegen blaft er om bekend staan dat ze wel eens gaatjes boren in andere honden en dat kan Joep dus ook zomaar overkomen. Al die 4 honden lopen overigens wel los!
Met gaatjes boren bedoel ik dan ook bloed en hechtingen

doen ze dat bij elke hond? of bij bepaalde honden, want dan zouden de eigenaars (van die bijtende honden) erop moeten letten dat er niet zulke type honden lopen en ze daar vandaan te houden... lopen ze los en luisteren ze goed naar de baas of zitten ze vast?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik denk dat die 4 honden die voorbij rennen net iets te dominant zijn in de ogen van Joep. Als roedelleider moet hij dan even deze honden op hun plaats zetten. Het wordt natuurlijk gevaarlijk als deze honden veel groter zijn en het nodig vinden om Joep duidelijk te maken dat ze niet gediend zijn van zijn correctie.
Dus de volgende keer als het gebeurt even goed op de lichaamstaal letten en ingrijpen voordat het erger wordt. (als het nodig is)
Dus de volgende keer als het gebeurt even goed op de lichaamstaal letten en ingrijpen voordat het erger wordt. (als het nodig is)