Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vrouw verscheurd door honden in het bos

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

vrouw verscheurd door honden in het bos

Ongelezen bericht door Rocco »

korthaar
Zeer actief

Re: vrouw verscheurd door honden in het bos

Ongelezen bericht door korthaar »

Niet bekwaam in de franse bossen, als de bezopen drijfjachtrukkers bezig zijn.
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Ongelooflijk het zal je vrouw zijn. pff
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Een jacht op herten met 93 honden? Wat is dat nu weer voor middeeuws gedoe zeg! Gadver.
Ze moeten het DNA van 93 honden onderzoeken om te kijken wie de daders zijn. Wat zijn dat voor honden?

Zelf had ze ook een soort pitbull trouwens. En ook 5 honden.

Ik ben blij dat ik daar niet met mijn twee konijnen liep te wandelen zeg. Je zal een roedel van 93 losgeslagen honden tegenkomen...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:
laeken schreef:Een jacht op herten met 93 honden? Wat is dat nu weer voor middeeuws gedoe zeg! Gadver.
Ze moeten het DNA van 93 honden onderzoeken om te kijken wie de daders zijn. Wat zijn dat voor honden?
Harriers natuurlijk. Of een Franse variant op meutehonden.

Ik gok er zomaar op dat die zijn gaan matten met haar pit bulls en dat ze zich ermee is gaan bemoeien.
Tien seconden later lig je met slagaderlijke bloedingen in het bos.
Vreselijk.
Of van die dogo miksen zoals in Spanje? Harriers eten toch geen vrouwen? :engel:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

laeken schreef:Een jacht op herten met 93 honden? Wat is dat nu weer voor middeeuws gedoe zeg! Gadver.

Zelf had ze ook een soort pitbull trouwens. En ook 5 honden.

Ik ben blij dat ik daar niet met mijn twee konijnen liep te wandelen zeg. Je zal een roedel van 93 losgeslagen honden tegenkomen...
Wat ik heb begrepen is dat ze enkel met haar hond Curtis in het bos liep.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Als die jachthonden in hun flow zitten zijn het halve wilden hoor. Hier mag de meute niet meer oefenen in de buurt omdat die honden een vrouw met een Boxer hebben aangevallen en nog zo wat incidenten.
In Leusden is destijds een Collie doodgebeten door een meute Foxhounds.
Ik wil niet zeggen dat dat business as usual is. Ik denk dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest en dat haar honden en die meute inderdaad geclasht zijn.
Of haar vechthonden hebben haar te grazen genomen, ze zal de eerste niet zijn die tijdens de wandeling door de eigen vechthonden is doodgebeten.
tja of die jachthonden zijn nu in ene keer kruising klapkaak :Q: alla honden forum oplossing voor iedere beet.. :engel:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Het is sowieso verschrikkelijk. En ik vind de reactie van die jachtvereniging ook heel gek. Het idee dat er een vrouw is doodgebeten en dat je toevallig net met bijna 100 honden aan het jagen bent geweest en de man je net heeft zien vertrekken met 30 van die beesten vanaf de plek waar het lijk lag. Doet me toch vermoeden dat iig die jager meer weet. Die zou ik aanklagen voor moord.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Chihuahua-paws schreef:Het is sowieso verschrikkelijk. En ik vind de reactie van die jachtvereniging ook heel gek. Het idee dat er een vrouw is doodgebeten en dat je toevallig net met bijna 100 honden aan het jagen bent geweest en de man je net heeft zien vertrekken met 30 van die beesten vanaf de plek waar het lijk lag. Doet me toch vermoeden dat iig die jager meer weet. Die zou ik aanklagen voor moord.
:LOL:

Drie kwartier later.
Die jager deed die dag het jaarlijkse cultuurlulpraatje met kleuters en ging vervolgens het bos in met de intentie iemand te doden?
Het is een raar verhaal.
Op iedere kruising staat iemand die honden op te wachten. Die blijven niet op dezelfde plek en lijken niet (lang) zonder toezicht rond te lopen.
Verder hoor je die malloten met hun toetertjes al van veraf aankomen.

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Iris123 schreef:Het is een raar verhaal en het onderzoek loopt nog, we zullen zien. Het is hier regelmatig gebeurt dat de meute plotseling langs kwam rennen maar die waren hememaal niet bezig met Timon of mij, ben dan ook nooit bang geweest voor de honden, wel voor de mannen met geweren mochten ze zich van prooi vergissen. Dat gebeurt in Frankrijk meerdere keren per jaar en het is zeg maar fijn om niet deel uit te maken van die statistieken. Ben benieuwd wat het onderzoek brengt.
dit is ook mijn ervaring. Die jachthonden zijn in een flow idd, maar dan wel de jachtmodus. Al heel vaak zijn er meutes jachthonden langs mijn (vorige) huis gekomen en werden daarbij uitgekafferd en zelfs achterna gezeten door die van mij, maar daar lieten ze zich totaal niet door afleiden. Uitsluitend met hun spoor bezig.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Chihuahua-paws schreef:Het is sowieso verschrikkelijk. En ik vind de reactie van die jachtvereniging ook heel gek. Het idee dat er een vrouw is doodgebeten en dat je toevallig net met bijna 100 honden aan het jagen bent geweest en de man je net heeft zien vertrekken met 30 van die beesten vanaf de plek waar het lijk lag. Doet me toch vermoeden dat iig die jager meer weet. Die zou ik aanklagen voor moord.
:LOL:

Drie kwartier later.
Die jager deed die dag het jaarlijkse cultuurlulpraatje met kleuters en ging vervolgens het bos in met de intentie iemand te doden?
Het is een raar verhaal.
Op iedere kruising staat iemand die honden op te wachten. Die blijven niet op dezelfde plek en lijken niet (lang) zonder toezicht rond te lopen.
Verder hoor je die malloten met hun toetertjes al van veraf aankomen.

Hij loopt 3 kwartier later langs een lijk en besluit door te lopen. Ipv de politie te bellen. Hoe je het went of keert. De vrouw had aan haar vriend laten weten dat er veel honden rondliepen kennelijk had ze daar toch angst voor. De vriend heeft dat iig goed begrepen en er gelijk heen gereden helaas te laat want tussen haar bericht en de vondst van haar vriend zat 45 min. Dus die vele honden hebben er laat ik maar zeggen gelijk werk van gemaakt. Je gaat mij niet wijsmaken dat het dan om andere honden gaat.

Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Nou indd, wie weet waren die honden wel erg ver weg, dan is zoeken best een dingetje hoor....
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:
Chihuahua-paws schreef:
Hij loopt 3 kwartier later langs een lijk en besluit door te lopen. Ipv de politie te bellen. Hoe je het went of keert. De vrouw had aan haar vriend laten weten dat er veel honden rondliepen kennelijk had ze daar toch angst voor. De vriend heeft dat iig goed begrepen en er gelijk heen gereden helaas te laat want tussen haar bericht en de vondst van haar vriend zat 45 min. Dus die vele honden hebben er laat ik maar zeggen gelijk werk van gemaakt. Je gaat mij niet wijsmaken dat het dan om andere honden gaat.
Wie zegt dat hij dat lijk gezien heeft?
En dan nog, het is geen moord. Maar een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden. Of wilde je beweren dat hij bewust die honden op die vrouw heeft afgejakkerd?
Nee natuurlijk niet. Maar het is wel een hele rare samenloop van omstandigheden en er is wel iemand dood. Ik vind het heel raar dat net als die vriend zijn hond roept en hoort hij dan net die vent met zijn jachthonden ziet lopen. Maar het gaat mij om de stelligheid van de vereniging dat de jachthonden het niet zijn geweest. Het zou mij echt verbazen als de honden niet onder het bloed hebben gezeten van de vrouw. Dus alles bij elkaar vind ik dat zeer kwalijk.

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heel stom, want het is heel triest dat die vrouw door beten van honden om het leven is gekomen.
Maar ik vroeg me bij het lezen van een stuk af, toen de vriend de hond die mee was met de vrouw riep of die hond dan niet gewond was.
Het stuk dat ik las stond dat ze 5 honden had, maar ik haalde er niet uit dat ze met alle vijf tegelijkertijd liep.

Het lijkt me zo raar dat als een roedel honden een vrouw aanvalt, dat eigen hond of honden dan ongedeerd blijven. Tenzij die het hazenpad hebben gekozen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:
Chihuahua-paws schreef:Het zou mij echt verbazen als de honden niet onder het bloed hebben gezeten van de vrouw. Dus alles bij elkaar vind ik dat zeer kwalijk.
De kans bestaat ook nog dat ze door haar eigen hond gegrepen is hè. Ik zou zeggen, laat forensisch onderzoek maar uitwijzen wat er precies gebeurd is.
Zoals het er staat liep ze met slechts één hond en is ze gebeten door meerdere honden. Als dus klopt wat er staat (en dat is het enige waar we over kunnen speculeren) dan zijn er meer honden betrokken bij het dood bijten van de vrouw. En noem mij maar raar, dom, idioot what ever. Ergens krijg ik de indruk wel dat de meneer van de jachthonden het hazenpad heeft gekozen toen hij de vriend hoorde roepen. Puur mijn interpretatie hoor van het bericht en dat, dat vind ik triest en als dat zo is zou ik als ik de vriend was die vent zeker proberen aan te klagen. Maargoed het verhaal kan uiteindelijk nog heel anders zijn. Ik ga enkel af op wat ik gelezen heb!

Er staat verder niet of die hond gewond is. Ik zou het raar vinden als een hond zijn vrouwtje niet verdedigd. Maar misschien heeft zij hem wel geprobeerd te verdedigen en is dat de trigger geweest.

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Chihuahua-paws schreef:
Nanna schreef:
Chihuahua-paws schreef:Het zou mij echt verbazen als de honden niet onder het bloed hebben gezeten van de vrouw. Dus alles bij elkaar vind ik dat zeer kwalijk.
De kans bestaat ook nog dat ze door haar eigen hond gegrepen is hè. Ik zou zeggen, laat forensisch onderzoek maar uitwijzen wat er precies gebeurd is.
Zoals het er staat liep ze met slechts één hond en is ze gebeten door meerdere honden. Als dus klopt wat er staat (en dat is het enige waar we over kunnen speculeren) dan zijn er meer honden betrokken bij het dood bijten van de vrouw. En noem mij maar raar, dom, idioot what ever. Ergens krijg ik de indruk wel dat de meneer van de jachthonden het hazenpad heeft gekozen toen hij de vriend hoorde roepen. Puur mijn interpretatie hoor van het bericht en dat, dat vind ik triest en als dat zo is zou ik als ik de vriend was die vent zeker proberen aan te klagen. Maargoed het verhaal kan uiteindelijk nog heel anders zijn. Ik ga enkel af op wat ik gelezen heb!

Er staat verder niet of die hond gewond is. Ik zou het raar vinden als een hond zijn vrouwtje niet verdedigd. Maar misschien heeft zij hem wel geprobeerd te verdedigen en is dat de trigger geweest.
Waar lees je dat ze met maar 1 hond liep? In de link in de openingspost staat dat ze er met haar vijf honden wandelde
Chihuahua-paws
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
Chihuahua-paws schreef:
Nanna schreef:

Waar lees je dat ze met maar 1 hond liep? In de link in de openingspost staat dat ze er met haar vijf honden wandelde
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... nde-honden

Ik lees idd dubbele berichten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4560451 ... e-elisa-29

hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Er staan wel meer tegenstrijdige dingen in de artikelen.
Liep ze nou met één of vijf honden. Heeft ze haar vriend gebeld of een berichtje gestuurd? Is er DNA afgenomen van de grote roedel of ook van haar eigen hond(en).

Ik word zo wel nieuwsgierig wat de Franse media erover schrijven. Jammer dat ik met mijn Frans niet zo ver kom.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Oeps ging fout
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 nov 2019 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Volgens mij staat er dat ze haar partner gebeld heeft. En in andere berichten dat hij het bericht kreeg maar dat kan ook via bellen natuurlijk.

Zoals ik het steeds lees liep ze met één hond maar zijn er dna stalen afgenomen van al hun 5 honden om betrokkenheid van haar honden en haar partner. Want zo kan het ook nog uitpakken :wink: uit te sluiten.

Maar ook zijn er volgens het ene bericht 93 honden waar dna van is afgenomen en het andere bericht 67.

Bij een Belgisch nieuwsbericht hebben ze het zelfs over gerechtelijke bronnen die vermeld zouden hebben dat het om de jachthonden zou gaan.

Het bericht wat ik gister las waar ook het stuk over dat haar partner aankwam en die man met die honden zag lopen kan ik echter nergens meer vinden. Dat bericht is aangepast.

-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

In een Frans bericht staat dat ze maar één hond uitliet en dat ze haar man belde nadat zowel zijzelf als haar eigen hond gebeten werden door een groep honden.
Er is DNA afgenomen van 67 honden, de vijf eigen honden van het koppel en de 62 honden die meededen aan de jacht.
De organisatie zelf geeft aan dat de honden op dat tijdstip nog niet aan het jagen waren, de man geeft dan weer aan dat hij toch echt een groep (vriendelijk ogende, geeft hij aan) jachthonden is tegengekomen op weg naar zijn vrouw.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zag foto's van foxhounds. Dat zijn heel zachtaardige honden die ingezet worden bij de slipjacht. Dat zou het grote aantal honden verklaren. Er is dna onderzoek gedaan. Maar de uitslag zullen we wel nooit horen...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nah. Je zou toch bíjna gaan denken dat ze niet door d'r eigen honden verscheurd is :roll:
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Geval doofpot jagers zijn bang dat ze de vergunningen kwijt raken
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

hè houd op ik zit net in seizoen 2 van Zone Blanche
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Nanna schreef:
Rocco schreef:Geval doofpot jagers zijn bang dat ze de vergunningen kwijt raken
Moet je in Frankrijk dan een vergunning hebben?
Ik had altijd het idee dat iedereen maar een beetje voor het vaderland weg van zich afpafte.
Nu wel hoor, de handhavers in Frankrijk hebben al een jaar lang handenvol werk aan alle protestacties.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zie, Cleva is een écht orakel :mrgreen:
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Nanna schreef:Ze is door haar eigen illegale klapkaak doodgebeten.
Dat staat nergens hoor. Kun je niet lezen of ben je zo’n stemmingmakende trien?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”