Welke botten kan ik het beste kopen voor Doerak? En vooral: waar?? Gewoon bij de slager?

Moderator: moderatorteam
Maar hoe weet ik dan of een bot verhit is?stefanie schreef:Als je maar geen botten geeft die, op welke manier dan ook, verhit zijn. Deze versplinteren namelijk. Koeienbotten zijn wat hard maar de rest kan je gewoon geven.
Je moet vaak wel erg je best doen om de slager zover te krijgen om je botten te geven. Veel slagers denken namelijk dat het niet goed is voor de hond.
kippennekken, kippenvleugels,Niekie schreef:Maar hoe weet ik dan of een bot verhit is?stefanie schreef:Als je maar geen botten geeft die, op welke manier dan ook, verhit zijn. Deze versplinteren namelijk. Koeienbotten zijn wat hard maar de rest kan je gewoon geven.
Je moet vaak wel erg je best doen om de slager zover te krijgen om je botten te geven. Veel slagers denken namelijk dat het niet goed is voor de hond.![]()
Ik kan bij een slager gewoon botten vragen, alleen niet van varkens en koeien (welke beesten blijven er over dan?) en dan is het altijd goed? Moet daar vlees aanzitten nog? Eet een hond zo'n bot helemaal op?
![]()
En is het eigenlijk wel goed?
Sorry, ben echt nog een leek op dit gebied
qyan schreef:kippennekken, kippenvleugels,Niekie schreef:Maar hoe weet ik dan of een bot verhit is?stefanie schreef:Als je maar geen botten geeft die, op welke manier dan ook, verhit zijn. Deze versplinteren namelijk. Koeienbotten zijn wat hard maar de rest kan je gewoon geven.
Je moet vaak wel erg je best doen om de slager zover te krijgen om je botten te geven. Veel slagers denken namelijk dat het niet goed is voor de hond.![]()
Ik kan bij een slager gewoon botten vragen, alleen niet van varkens en koeien (welke beesten blijven er over dan?) en dan is het altijd goed? Moet daar vlees aanzitten nog? Eet een hond zo'n bot helemaal op?
![]()
En is het eigenlijk wel goed?
Sorry, ben echt nog een leek op dit gebied
van rund/ lam en liefst botten van jonge dieren, dus kalf/ lam en geen dragende botten!!! bijv kalfsribben, lamsribben, strotten, schouderbladen.
er is zoveel, maar je moet het zien te vinden![]()
voer je vlees of brokken?
als je vlees voert en dan toevallig carnibest of bibi, dan hebben die ook recreatiebotten en carnibest heeft dacht ik ook eetbare botten (dus meer als maaltijd).
Ik denk dat Sandro hier een goed advies geeft.Sandro schreef:Als je het bot puur geeft om op te knagen en zo de tanden te poetsen kun je wel dragende botten geven. Het liefst van zo'n formaat dat hij het niet in één keer kan inslikken.
Schouderblad, runderknieën o.i.d zijn daar goed geschikt voor.
Ik heb hier het water nog nooit weggehaald, en ook nog nooit gezien dat ze er last van hadden.M@ri@nne schreef:En 2 uur na de botten geen water geven.
zou ik aanvullen met..ien schreef:[quote="Golden Stanley]. Zou met die hap slik weg botten erg voorzichtig zijn, als je hond nog niet op volledig vers vlees staat.
maxcola schreef:Voor kniestukken kun je gewoon naar de slager gaan en ze daar bestellen. Dat doe ik hier vaak bij de slager in de supermarkt. Ik bestel ze bij hem, en hij bestelt ze weer bij de slachterij . Zodra ze er zijn krijg ik een seintje![]()
Als je een vriezer hebt kun je er meerdere tegelijk bestellen en als je een heel erg aardige slager hebt zaagt ie ze ook nog voor je als ze erg groot zijn
Volgens mij kan je dat wel bij de slager halen, en anders misschien bij een dierenwinkel in de buurt?Niekie schreef:
Zal ik doen! Een lap pens,Koop je dat ook bij de slager?