Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtende hond Obbicht

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Bijtende hond Obbicht

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Inwoners van Obbicht worden gewaarschuwd uit te kijken voor een loslopende hond die mensen aanvalt.

Meerdere personen zouden al zijn gebeten door de hond, een driejarige Mechelse herder die vooral rond het kerkhof in het dorp rond zou lopen.

Afgehandeld
De wijkagent bevestigt de beten en laat weten dat het niet om een zwerfhond gaat. Volgens de agent gaat het om 'een paar incidenten'. "Een bijtincident in juli 2019 is inmiddels goed opgelost via de verzekering." De andere meldingen zijn in behandeling.

Vervelend
De hond is van een buurtbewoner, die aangeeft dat het om een hond met gedragsproblemen gaat. "We hebben hem uit het asiel en proberen hem opnieuw op te voeden", laat de eigenaresse weten. "We gaan met hem naar een opvoedcursus en hebben een halsband die elektrische schokken geeft. Erg vervelend dat hij mensen aanvalt, maar we doen er alles aan hem in het gareel te krijgen. We hopen niet dat hij een spuitje moet krijgen."

Aan de lijn
Mensen die zijn gebeten wordt aangeraden zich bij de eigenaar van de hond te melden of bij de wijkagent. Het Dorpsplatform Obbicht roept hondenbezitters daarnaast op hun huisdier aan de lijn te houden.
Ja, heel vervelend, maar hoe hou je het als eigenaar-zijnde tegen hè. Lastig lastig.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Bijtende hond Obbicht

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wat een gestoord mens, die eigenaresse. Muilkorf en aangelijnd houden, hopsakee. Het is ZO makkelijk...
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Sandra&co schreef:
Inwoners van Obbicht worden gewaarschuwd uit te kijken voor een loslopende hond die mensen aanvalt.

"We hebben hem uit het asiel en proberen hem opnieuw op te voeden", laat de eigenaresse weten. "We gaan met hem naar een opvoedcursus en hebben een halsband die elektrische schokken geeft. Erg vervelend dat hij mensen aanvalt, maar we doen er alles aan hem in het gareel te krijgen. We hopen niet dat hij een spuitje moet krijgen."
Ja, heel vervelend, maar hoe hou je het als eigenaar-zijnde tegen hè. Lastig lastig.
:80: Dit slaat echt nergens op. Wat een achterlijk gedoe daar in Obbicht ...
Hup.. hond in beslag nemen en in laten slapen en die mafklappers een houdverbod geven voor de rest van hun leven.
Mag toch hopen dat dat intussen gebeurd is..
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nou dat denk ik niet gezien de berichtgeving. In laten slapen vind ik ook een beetje kort door de bocht. In beslag nemen na meerdere bijtincidenten wel, na 1 een muilkorf en aanlijngebod ook best ok. Maar ja wijkagent in een dorp van 1800 nog wat inwoners, die zal wel geen idee hebben wat ie ermee aan moet....

:idea: Alhoewel ik heb laatst nog een presentatie gegeven in Limburg over bijtincidenten dus hij had het kunnen weten.
Vast niet geweest :boos: :D
Gr. Aniek

Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een idioten, ieder bijtincident wat op het eerste incident volgt is ten alle tijde te wijten aan de eigenaar die er klaarblijkelijk niets van snapt.
Hond weg daar en doe maar een houdverbod voor de kneuzen met hun we zijn bezig met opvoeden :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nah komt vast goed, we hebben een band die schokken geeft en een opvoedcursus, je zult het tegen komen als je er niets vermoedend loopt, voordeel is wel ze weten het nu allemaal toch?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als ze nou beginnen met die hond aan de lijn te houden, zou dat volgens mij al heel veel schelen. In plaats van dat anderen hun hond maar aan de lijn moeten doen. Is toch omgekeerde wereld?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

We doen er alles aan...

Wat dacht je van de hond gewoon aangelijnd houden en opletten. Hoe kan de hond mensen bijten zonder dat je het door hebt?

In beslag nemen en verantwoordelijke baasjes zoeken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Te gek voor woorden natuurlijk.. Aan de andere kant, ik heb geen hoge pet op van de media. Dus of dit verhaal zo helemaal klopt??? :denken:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Fotogravinnetje schreef:Als ze nou beginnen met die hond aan de lijn te houden, zou dat volgens mij al heel veel schelen. In plaats van dat anderen hun hond maar aan de lijn moeten doen. Is toch omgekeerde wereld?
Dat begrijp ik ook niet helemaal :denken:
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Bij de juiste geleider plaatsen niet bij iedere idioot die denkt verstand van honden te hebben plaatsen

Deze maand ook weer verknipte herder in huis gehad die hiervoor al 5 eigenaars had :evil: voor heropvoeding niet om mijzelf op een voetstuk te plaatsen
maar heb mijn steentje weer bij gedragen, indien echt gevaarlijk en niet meer te redden inslapen maar dat is wel het laatste
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Frootje schreef:Gewoon de hond naar iemand met wat meer gezond verstand. Dan komt het vast wel goed. :tongue:
Precies. Arme hond.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”