Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fluit voor hier komen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Zyntia
Zeer actief

Fluit voor hier komen

Ongelezen bericht door Zyntia »

Ik zoek een hondenfluit.
Welke is aan te raden?

Mijn hond loopt soms in zijn blijheid/spel met andere honden, iets te ver weg en met een fluit heb ik iets meer bereik dan met mijn stem.
( Hij loopt alleen los in losloopgebied ;) )

Hoe leer je een fluit het beste aan?
Reageren alle honden goed op de fluit, of heb ik ook kans dat mijn hond er geen oren naar heeft? :mrgreen:

Wij lopen zowat elke dag in het losloopgebied en daar speelt mijn hond elke dag met andere honden.
Daar is ook iemand bij die een fluit heeft voor zijn hond.
Als ik straks ook met een fluit aan kom zetten, heb ik dan kans dat de honden in de war raken als er iemand fluit?
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Fluit voor hier komen

Ongelezen bericht door Gimmick »

een fluit leer je aan net zo goed als dat je "zit" aan leert.
Alleen ipv dat je iets zegt fluit je.
Maar in het begin zul je moeten fluiten en roepen want je hond weet natuurlijk niet wat het betekend.
En ja je hebt kans dat je hond er niet op reageert. Hetzelfde is dat niet alle honden op een "hier" reageren.
Het ligt aan de training en tijd die je erin stopt.
2 van mijn honden luisteren heel goed op de fluit en nummer 3 alleen als ze er zin in heeft.
Maar daar zit ook minder belang bij en minder tijd in.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik begin daar in t nest al mee als ze vast voer gaan krijgen
Fluiten en daarna gelijk de bak voer neerzetten

De oudere honden heb ik het ook op die manier aangeleerd
Was 3x en ze wisten meteen wat de bedoeling was
Nu komen ze meteen als ze die fluit horen

Welke fluit is maar net wat je zelf wil
Ik ken iemand die zo’n soort voetbal fluitje heeft
Ik zelf heb deze https://www.zooplus.nl/shop/honden/spor ... itje/20129

Maar wil binnenkort een andere kopen , in de polder met wind is die ene niet zo handig
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

** Angela ** schreef:
Maar wil binnenkort een andere kopen , in de polder met wind is die ene niet zo handig
Kijk eens voor de Fox40 die wordt ook in de ringsport veel gebruikt
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

In de jachthondensport worden de ACME 211.5 en 210.5 (volgens mij) veel gebruikt.
ACME 210,5

De kunstof fluiten van ACME werken met nummers voor verschillende toonhoogten.
Voordeel hiervan is dat u wanneer u de fluit per ongeluk kwijt raakt, u nieuwe fluit altijd weer exact dezelfde toonhoogte heeft.
De ACME 210,5 wordt veel gebruikt bij Spaniels en Retrievers
Fluitjes worden geleverd ZONDER fluitkoordje

Frequentie tot 5900 HZ.
Geen last van weersinvloeden.
Ik geloof dat ik een 211.5 heb trouwens :D

Dingen kosten ongeveer 10 euro met een koordje eraan. Mijn honden reageren er vaak beter op dan op stem, omdat het er beter ingetraind is. Roepen doe je al snel, dat verruist nogal snel heb ik het idee. Fluiten = koekje, dat weten ze wel goed hier. En het is minder moeite dan roepen.
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Ik denk dat ik ook voor een Acme ga.
De 211,5.
Mooie kleurtjes ook, leuk :D

Op één site kon je de fluittoon horen.
Hier werd er gelijk één wakker :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb er een paar van ome Alie ( in allerlei kleuren) , en op het moment dat ze naar me toe komen even fluiten en beloning er in, fluit wil al heel snel zeggen van hop naar de baas :wink:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

ik heb ook een 211.5 :)
en wil je echt iets bijzonders dan kun je hem ook in het goud aanschaffen :schrik:
https://euregio-gundogs.com/nl/jacht-ho ... -gold.html
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
sbientje schreef:In de jachthondensport worden de ACME 211.5 en 210.5 (volgens mij) veel gebruikt.
Voordeel hiervan is dat u wanneer u de fluit per ongeluk kwijt raakt, u nieuwe fluit altijd weer exact dezelfde toonhoogte heeft.
Wat slecht. Waarom laat je die reclameteksten niet even nalezen door een ouder iemand die nog wel correct onze taal kan schrijven.
haha ja dat is mij ook een raadsel idd :D
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik heb ook de acme 211.5. Tosca wil ook nog wel eens een flink sprintje trekken tegen de wind in, dus dan draagt zo'n fluit inderdaad een stuk verder dan mijn stem.

Qua aanleren ben ik binnen begonnen met fluiten en direct belonen met voer en heb ik het steeds lastiger gemaakt, dus als ze net was gaan liggen/spelen/eten en toen naar buiten aan de korte lijn, lange lijn, omheind veld, etc.
Mijn valkuil is wel dat ik te snel denk dat het er nu wel in zit en dan sta ik soms toch nog voor jan doedel te fluiten. Dus dan maak ik het weer minder moeilijk om te zorgen dat ze niet te veel succes krijgt met niet komen op de fluit.

Ik hoorde ook nog de tip om nooit aan te lijnen na een fluit, maar altijd weer vrij te geven. Anders verliest de fluit z'n magic dust. Maar misschien geldt dat bij een gouden niet. :lol1:

Ik gebruik 'm nu alleen voor het hierkomen, maar ik zou ook een signaal willen aanleren voor ho-ho-niet-zo-ver-maar-je-hoeft-niet-helemaal-bij-me-te-komen, in een ander topic las ik de term afstoppen. Is dat hetzelfde en zo ja, hoe leer je dat aan?
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Afstoppen is dat de hond op de fluit gaat zitten op afstand :)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb een supergoedkope fluit van een D-merk en die fluit heel prima hoor. Aangeleerd met een bus slagroom. De eerste keren riep ik eerst 'Hier!' (waar ze dan wel al betrouwbaar op reageerden) en gelijk daarna een fluitje. Als ze dan bij me stonden, spoot ik die bekken vol slagroom. Dat een aantal keer zo geoefend en het werkte als een tiet. De fluit heeft daarna een jaar of 2 in de kast gelegen omdat ik hem vergat mee te nemen, maar toen ik hem voor de gein weer eens meenam, wisten ze nog precíes hoe laat het was hoor :lol1: Ik maak me er dan ook geen seconde zorgen om dat ze een volgende fluit niet zullen gaan snappen omdat die anders klinkt.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Sandra&co schreef:Ik heb een supergoedkope fluit van een D-merk en die fluit heel prima hoor. Aangeleerd met een bus slagroom. De eerste keren riep ik eerst 'Hier!' (waar ze dan wel al betrouwbaar op reageerden) en gelijk daarna een fluitje. Als ze dan bij me stonden, spoot ik die bekken vol slagroom. Dat een aantal keer zo geoefend en het werkte als een tiet. De fluit heeft daarna een jaar of 2 in de kast gelegen omdat ik hem vergat mee te nemen, maar toen ik hem voor de gein weer eens meenam, wisten ze nog precíes hoe laat het was hoor :lol1: Ik maak me er dan ook geen seconde zorgen om dat ze een volgende fluit niet zullen gaan snappen omdat die anders klinkt.
Die slagroom is een goeie! Ik heb een fluitje net zoals die van Angela, maar bij mij doet die het niet goed.
Dus ik ga eens kijken voor een andere.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Het hoeft niet eens per se slagroom te zijn, maar gewoon iets waar je hond méér dan gek op is. Hier is slagroom het allerhoogst haalbare qua beloningen en dat krijgen ze ook maar heel zelden. Maar het kan net zo goed kaas zijn of vlees of wat dan ook.

Oh, uh, edit. Het gaat andersom (het is ook al zó lang geleden). Eerst fluiten en dan het commando voor hierkomen geven ;) Dan koppelen ze het commando aan het fluitje.
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik had eerst de goedkoopste van zooplus, maar daar moest ik heel hard op blazen en dat geluid klonk iedere keer anders.

Die bus slagroom ga ik ook eens proberen! Deed jij ook niet de tube smeerkaas?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Fenneke en Baloe
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Sandra&co schreef:Het hoeft niet eens per se slagroom te zijn, maar gewoon iets waar je hond méér dan gek op is. Hier is slagroom het allerhoogst haalbare qua beloningen en dat krijgen ze ook maar heel zelden. Maar het kan net zo goed kaas zijn of vlees of wat dan ook.

Oh, uh, edit. Het gaat andersom (het is ook al zó lang geleden). Eerst fluiten en dan het commando voor hierkomen geven ;) Dan koppelen ze het commando aan het fluitje.
Zo heb ik het ook aangeleerd, met een enorme jackpotbeloning en een simpel fluitje van Zooplus. Ik gebruik het maar heel zelden, maar mijn honden reageren er allemaal ontzettend goed op, terwijl ik het eigenlijk alleen Amy heb aangeleerd - maar de rest kwam dan natuurlijk achter haar aan gerend en kreeg dan ook die beloning. Soms gebruik ik het ook nog wel eens om ze binnen te fluiten als ze eten krijgen, om de waarde hoog te houden. Zo heeft Arlo het ook geleerd ondertussen.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Sandra&co schreef:Het hoeft niet eens per se slagroom te zijn, maar gewoon iets waar je hond méér dan gek op is. Hier is slagroom het allerhoogst haalbare qua beloningen en dat krijgen ze ook maar heel zelden. Maar het kan net zo goed kaas zijn of vlees of wat dan ook.

Hier staan ze al in de keuken in een nanoseconde als de dop van de slagroombus afgaat. Dus slagroom zou hier perfect werken :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”