Aismee had een eigen topic maar die is ondertussen al zo oud dat het me beter leek een nieuw topic te maken.
Mijn kromfohrländer dames Aismee (Esmee) van 8,5 en Doutze van 2 zijn beiden geweldige sporthonden.
Aismee is mijn racemonster, helaas verkeerde basis en veel opnieuw aan moeten leren de laatste jaren maar zo trots op waar we nu staan.
Aismee loopt nu in de B40 klasse van de FHN, nog 2 wedstrijden te gaan voor het NK van de B40.
Na vele foutloze rondjes in de B heeft ze haar promotiepunten voor de C klasse en staan we bovendien gewoon 2e in het competitie-klassement.

Moet af en toe even kijken of het echt waar is.. zo hoog heb ik echt nog nooit gestaan. Meestal bungelden we ergens onderin..
Dit jaar vallen voor zowel mij als Aismee eindelijk alle puzzelstukjes op de juiste plek.

Doutze is mijn ruwharige draak. Niet alleen qua uiterlijk veel meer terriër dan Aismee, qua karakter zeer zeker ook. Super koppig en vooral heel veel "will to please haarzelf".
Een echt "what is in it for me?" hondje. Wel baasgericht, blijft altijd bij me en wil eigenlijk best graag werken, mits er maar genoeg tegenover staat.
Mijn eigenwijze kroelkip, schoothond en koppig ADHD draakje.
Agility vindt ze gelukkig super leuk, springen en lekker racen, ja dat wil ze wel.
En aangezien ze daar echt mij voor nodig heeft hebben we in de sport elkaar goed gevonden en blijkt ze een fantastisch leuk sporthondje te zijn.
Doutze is debutant in de FHN, beheerst nog niet alles even goed en is eigenlijk nog niet helemaal wedstrijd klaar. Maar omdat ze toch altijd mee is op wedstrijden mag zij de komende wedstrijden wel gewoon weer meedoen en haar eigen rondjes lopen. Niet zozeer voor de resultaten, wel voor de fun en de ervaring.
Voor mijn beide honden ben ik nu bezig een startlicentie bij de Raad te regelen.
Eigenlijk zou ik eerst alleen Doutze opgeven bij de Raad maar ja, Aismee gaat dan toch ook mee als ik met Doutze een wedstrijd zou doen dus die ook een startlicentie dan maar. Kan het toch niet laten.. Is toch leuker met allebei te kunnen lopen.
Met Aismee probeer ik in trainingen haar focus meer bij de toestellen te laten liggen en wat onafhankelijker van mij. Ze vindt het super lastig om zelf de logische lijn te zien.
Doutze moet sowieso nog heel veel leren, die heeft al best een leuke toestel-focus al kan het nog wel wat beter en ze mag wat mij betreft vooral ook wel wat sneller. Nu past ze nog veel haar snelheid aan die van mij aan.. hoe harder ik ren, hoe harder Doutze gaat, maar als ik wat in hou dan doet zij dat ook. Wissels in een rechte lijn zijn dan ook een uitdaging als je hond bij voorkeur naast je loopt..
Grootste probleem met haar zijn de raakvlakken, die vindt ze maar eng en wil ze nog wel eens weigeren. Draakje met hoogtevrees of zoiets..
We maken vorderingen maar het valt nog niet mee. Hoop dat we dat probleem binnenkort kunnen tackelen.
Karen
* inmiddels heeft Aismee haar 1e wedstrijd gelopen. Doutze nu ook ingeschreven voor haar 1e RvB wedstrijd. Newbie foto vraagje, waar kan je die vinden?