Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Konikpaarden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Konikpaarden

Ongelezen bericht door maart »

:19: of je nu een paard van texel slacht of een kreupel opgebruikt manegepaard, maakt geen verschil.
Ze hebben een leuk leven gehad en er werd iets geprobeerd wat niet handig blijkt in de praktijk. Dan moet je iets. Het zal vast prima vlees zijn voor de liefhebbers ervan. Of niet en dat is ook ok.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

voortschrijdend inzicht of compleet gebrek aan inzicht , er niet de mens niets vreemd of zo.. jammer dat de enige oplossing dan altijd moet zijn van het moet dood en wel liever gisteren
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik vind het slachten nog niet eens een groot probleem, deze dieren hebben een prima leven gehad en komen (als ze bij een juist slachthuis aankomen) aan een prima einde. Hun vlees kan dan nog weer gebruikt worden voor voedsel voor mens en dier.
Ik denk vele malen beter dan al het andere slachtvee wat we in Nederland consumeren (en dan niet alleen wij, maar ook onze honden).

Als het niet werkt ergens, dan werkt het niet. Als het natuurlijk habitat er onder lijdt, de paarden te tam zijn voor deze situatie en er in de nabije omgeving geen andere passende oplossing is, dan is het kiezen voor slachten mijn inziens niet een heel rare stap... we kunnen met zijn allen niet alles maar in leven houden :19:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

kloesje schreef:Ik vind het slachten nog niet eens een groot probleem, deze dieren hebben een prima leven gehad en komen (als ze bij een juist slachthuis aankomen) aan een prima einde. Hun vlees kan dan nog weer gebruikt worden voor voedsel voor mens en dier.
Ik denk vele malen beter dan al het andere slachtvee wat we in Nederland consumeren (en dan niet alleen wij, maar ook onze honden).

Als het niet werkt ergens, dan werkt het niet. Als het natuurlijk habitat er onder lijdt, de paarden te tam zijn voor deze situatie en er in de nabije omgeving geen andere passende oplossing is, dan is het kiezen voor slachten mijn inziens niet een heel rare stap... we kunnen met zijn allen niet alles maar in leven houden :19:
Mee eens. En niet naar spanje want daar gaat het ook niet goed.
Uiteindelijk zijn de mensen weer de schuldigen met hun voertjes. Blijf uit de buurt van de paarden en ze worden echt niet mak. Juist mak dan gaan ze bijten want ze willen wat en wel nu.
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het succesverhaal van de Oostvaardersplassen wordt een roman in heel veel delen.
In Rusland lopen er ook al een aantal van, die hebben het daar nu heel wat beter. De Russische boswachter vond wel dat ze ernstig vermagerd waren maar dat kwam wel goed.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Tja, hoe ze de oostvaardersplassen beheren, daar heb ik een mening over, Maar ook die dierenactivisten brengen geen oplossing aan. Ze willen dat ze bij gevoerd worden, waar ik het wel mee eens ben, maar afschieten mag ook niet, dus komt er overbevolking. Wat natuurlijk alleen maar voor meer problemen zorgt.
Je moet geen 3 soorten grazers willen in grote getalen. Zoals bij oostvaardersplassen. En ook geen mannen en vrouwen in de kudde. Hou alleen een groep vrouwelijke dieren. En dat daar af en toe wat van bij komt. Kun je bijvoeren én er is controle op de grootte van de kudde, zodat niks afgeschoten moet worden.

Iedereen tevreden.

Alhoewel dat afschieten/ slachten weerstand geeft, snap ik ook niet zo goed. Gebeurd met Schotse hooglander runderen ook. Hebben een beter leven gehad dan menig ander dier, zoals veel varkens uit de varkensindustrie.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Slachten is een stuk natuurlijker dan castreren. Daarnaast heeft paard in nood al zat moeite om voor hun huidige paarden te zorgen.

Nee, snuffelen is niet gevaarlijk. Dwars door een kudde paarden moeten lopen is gevaarlijk. Er hoeft niet lelijk naar mensen gedaan te worden om de buurman te willen schoppen. Daarnaast worden ze vaak steeds opdringeriger, en dan ze van checken of er eten is naar bijten of schoppen als het eten niet afgegeven wordt en dat is uiteraard wel gevaarlijk.
S@ndr@
Zeer actief

en dag hadden ze van tevoren niet kunnen voorzien.. :denken:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Belachelijke actie weer. Er is heus nog wel ergens plaats voor de Konik hengsten.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Domor schreef:Slachten is een stuk natuurlijker dan castreren. Daarnaast heeft paard in nood al zat moeite om voor hun huidige paarden te zorgen.

Nee, snuffelen is niet gevaarlijk. Dwars door een kudde paarden moeten lopen is gevaarlijk. Er hoeft niet lelijk naar mensen gedaan te worden om de buurman te willen schoppen. Daarnaast worden ze vaak steeds opdringeriger, en dan ze van checken of er eten is naar bijten of schoppen als het eten niet afgegeven wordt en dat is uiteraard wel gevaarlijk.
Ik ben ze regelmatig tegengekomen op Texel, maar op alle plekken waar ik ze heb zien lopen mag je sowieso helemaal niet komen dus ik snap het niet eigenlijk. Ze staan net als "tamme" paarden gewoon achter het draad. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

zoh :roll: heeee, en dat hadden ze niet gelijk kunnen doen en bedenken.. wat een zootje debielen.........
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat voeren houden ze toch niet tegen. Mensen zijn eigenwijs.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

ja, maar je had wel een poging kunnen doen.. niet denken van ze snappen het wel, dat is een utopie :oohja:
en verder gewoon t idee dat je iets ergens plaatst waar het niet hoort en dat je er alleen maar voordelen van zou hebben, hoezo :hmmm:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”