Ze hebben een leuk leven gehad en er werd iets geprobeerd wat niet handig blijkt in de praktijk. Dan moet je iets. Het zal vast prima vlees zijn voor de liefhebbers ervan. Of niet en dat is ook ok.
Moderator: moderatorteam
Mee eens. En niet naar spanje want daar gaat het ook niet goed.kloesje schreef:Ik vind het slachten nog niet eens een groot probleem, deze dieren hebben een prima leven gehad en komen (als ze bij een juist slachthuis aankomen) aan een prima einde. Hun vlees kan dan nog weer gebruikt worden voor voedsel voor mens en dier.
Ik denk vele malen beter dan al het andere slachtvee wat we in Nederland consumeren (en dan niet alleen wij, maar ook onze honden).
Als het niet werkt ergens, dan werkt het niet. Als het natuurlijk habitat er onder lijdt, de paarden te tam zijn voor deze situatie en er in de nabije omgeving geen andere passende oplossing is, dan is het kiezen voor slachten mijn inziens niet een heel rare stap... we kunnen met zijn allen niet alles maar in leven houden
Ik ben ze regelmatig tegengekomen op Texel, maar op alle plekken waar ik ze heb zien lopen mag je sowieso helemaal niet komen dus ik snap het niet eigenlijk. Ze staan net als "tamme" paarden gewoon achter het draad.Domor schreef:Slachten is een stuk natuurlijker dan castreren. Daarnaast heeft paard in nood al zat moeite om voor hun huidige paarden te zorgen.
Nee, snuffelen is niet gevaarlijk. Dwars door een kudde paarden moeten lopen is gevaarlijk. Er hoeft niet lelijk naar mensen gedaan te worden om de buurman te willen schoppen. Daarnaast worden ze vaak steeds opdringeriger, en dan ze van checken of er eten is naar bijten of schoppen als het eten niet afgegeven wordt en dat is uiteraard wel gevaarlijk.