Hallo,
Ik wil helemaal niet bitcherig overkomen, maar heb je je een beetje verdiept in de materie rond de sharpei?
Sharpei's staan er om bekend dat ze erg gevoelig zijn met voer en dat je dus lang niet zomaar alles kunt geven.
Blikvoer is inderdaad bagger...ik heb het zelf ook gegeven in het begin maar die rommel komt de deur niet meer in...en de combinatie brokken met blik staat garant voor scheeterij hihihihhhi!
Ik heb me toen wij Rimpel kochten ook niet super verdiept in het ras, (ik wist wel een heleboel maar nog lang niet alles hihihi) maar ben in twee jaar tijd toch een heleeeeboel te weten gekomen en vind mezelf nu zo onderhand wel een beetje een pei kenner, mede door het advies en veel verhalen van anderen met peitjes en veel raad van dierenartsten, fokkers en mensen die veel verstand hebben van de gezondheid van een pei.
Met Rimpel was het met eten ook altijd drama...yoghurt erover, melk erover...meneer slobberde het er vrolijk uit en liet de brokken (lam en rijst van Smolke, nog duur en goed ook) mooi liggen...
wij zijn sinds ruim een half jaar over op Energique vers vlees burgers...dat is dus rauw vlees dat ik in 12 kilo dozen koop...
in het begin toen anderen dat weleens adviseerden dacht ik vaak; wat een heisa zeg...12 kilo burgers in je diepvries....je hond straal verwend...maar jongens...ik wil nooit meer anders!
Hij eet het graag en het is gewoon veel beter voor je hond...en voor een pei zeker! Ik ken genoeg peitjes die allemaal aan de energique of een andere versvleesvoeding zitten...en die doen het allemaal goed!
Ik ga echt niet lopen oordelen over een ander, want goedkoop is het niet en als je het niet kuntn betalen kun je je hond ook echt wel op een ander manier lekker gezond eten geven hoor...dus denk niet dat ik hier de wijsneus uit ga hangen hoor hiihihihi!
Ik ben gewoon hartstikke tevreden over energique en dat vertel ik aan iedereen die het horen wil hihihi. en nee. ik heb geen aandelen in energique ihihihi
Groetjes Hilje en Rimpel (een sharpei dus)
Maartje-Sho schreef:Met vers bedoel IK blikvoer. Maar het asiel bedoelde daarmee gewoon rauw vlees geloof ik.
Ik moet nog veel leren over voeding...
Groetjes