Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?
Moderator: moderatorteam
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Re: Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?
Volgens mij is de hond waarnaar ik linkte trouwens geen volbloed-galgo, er zal misschien wel een vleugje herder (of iets anders) doorheen zitten.
Plaatje uit de fb-groep (Jazz komt van dezelfde stichting, vandaar):
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EB74400
-
natalie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oeh, die is leuk zegEmmalinde schreef:Volgens mij is de hond waarnaar ik linkte trouwens geen volbloed-galgo, er zal misschien wel een vleugje herder (of iets anders) doorheen zitten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hij gaat volgens de omschrijving overal los mee naar toe, zoals het strand en het bos dus denk niet dat loslopen een probleem ismijke schreef:Hmm ja, ik had er helemaal niet aan gedacht, maar misschien wel een optie inderdaad. Ik wandel trouwens voornamelijk tussen de weilanden, daar staan paarden en schapen en ik weet dat er reeën, konijnen en hazen zitten. Zou dat dan een probleem zijn? Want ik vind aanlijnwandelingen vreselijk irritant.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Huh dat is toch een totaal andere hond?Emmalinde schreef:Volgens mij is de hond waarnaar ik linkte trouwens geen volbloed-galgo, er zal misschien wel een vleugje herder (of iets anders) doorheen zitten.
Oh Nee, ik zie nu dat de foto's op de site vooral door belichting donkerder lijken
Laatst gewijzigd door mijke op 16 feb 2020 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- klaproos
- Zeer actief
Het is echt dezelfde hond.mijke schreef:Huh dat is toch een totaal andere hond?Emmalinde schreef:Volgens mij is de hond waarnaar ik linkte trouwens geen volbloed-galgo, er zal misschien wel een vleugje herder (of iets anders) doorheen zitten.
- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien is Lewis iets ?
Hij is een kruising herder, kan los lopen, wil graag spelen/trainen maar vind nieuwe mensen wel spannend.
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... n-den-rijn
Hij is een kruising herder, kan los lopen, wil graag spelen/trainen maar vind nieuwe mensen wel spannend.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ik zou dat laatste niet zo zien zitten. Nu zijn de kinderen nog te klein voor vriendjes en vriendinnetjes maar dat gaat snel genoeg beginnen incl. de ouders die deze vriendjes en vriendinnetjes halen en brengen.Sigrid,Sandy en Diva schreef:Misschien is Lewis iets ?
- mijke
- Zeer actief
Dat heeft inderdaad ook niet mijn voorkeur, al is dat wel te managen natuurlijk. Maar ik kan zelf niet zo goed tegen bange en onzekere hondjes, daar ben ik een beetje allergisch voor.
- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Contacteer:
Dat kan dan moet je dat ook niet doen.mijke schreef:Dat heeft inderdaad ook niet mijn voorkeur, al is dat wel te managen natuurlijk. Maar ik kan zelf niet zo goed tegen bange en onzekere hondjes, daar ben ik een beetje allergisch voor.
Denk dat er bij hem met trainen veel te bereiken is maar dan moet je dat natuurlijk wel zien zitten/tegen kunnen
- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hoeft met een zekere hond ook niet goed te gaanblacky schreef:ik zou dat laatste niet zo zien zitten. Nu zijn de kinderen nog te klein voor vriendjes en vriendinnetjes maar dat gaat snel genoeg beginnen incl. de ouders die deze vriendjes en vriendinnetjes halen en brengen.Sigrid,Sandy en Diva schreef:Misschien is Lewis iets ?
- mijke
- Zeer actief
Nee maar een zekere hond vind ik tenminste leuk.
- klaproos
- Zeer actief
Is dit niks voor je? Hij doet me enorm aan (een reuenversie van) mijn Jazzy denken. 
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
en moet weg ivm medische kosten (allergie, maar lees zo tussen de regels door nog meer want voor een allergie hoeft hij niet steeds naar de dierenarts )Nanna schreef:Ik weet niet hoe die is met honden in huis. Maar buitens huis wil die graag spelen en vind hij ze interessant.Emmalinde schreef:Is dit niks voor je? Hij doet me enorm aan (een reuenversie van) mijn Jazzy denken.
Die?
- mijke
- Zeer actief
Nee die spreekt me niet aan, ik vind hem niet zo lekker uit zijn ogen kijken. De advertentie boezemt ook weinig vertrouwen in trouwens 
- mijke
- Zeer actief
JA die houd ik in de gaten! Ik was eigenlijk van de week verliefd geworden op een HH reu die voorbij kwam. Marinus vond hem ook leuk, we hebben er over gepraat, maar puntje bij paaltje wil hij gewoon echt wachten tot nummer 2 geboren is. Wat ik echt onhandig vindt want nu heb ik nog zeeën van tijd om een nieuwe hond te laten wennen en dan natuurlijk eerst weer minder. Maarja we zijn met z'n tweeën en we moeten er allebei achter staan. Al baal ik er stevig van, hij klonk echt geweldig. Marinus suggereerde te vragen of ze die hond nog een half jaar willen bewaren maar die kans lijkt me nihil, er was al snel meer interesse. HelaasNanna schreef:Had je HIER al gekeken?
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Waarom hebben die mensen in godsnaam ooit een hond genomen?Emmalinde schreef:Is dit niks voor je? Hij doet me enorm aan (een reuenversie van) mijn Jazzy denken.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Jammer kwam ook nog een leuke hh reu tegenmijke schreef:JA die houd ik in de gaten! Ik was eigenlijk van de week verliefd geworden op een HH reu die voorbij kwam. Marinus vond hem ook leuk, we hebben er over gepraat, maar puntje bij paaltje wil hij gewoon echt wachten tot nummer 2 geboren is. Wat ik echt onhandig vindt want nu heb ik nog zeeën van tijd om een nieuwe hond te laten wennen en dan natuurlijk eerst weer minder. Maarja we zijn met z'n tweeën en we moeten er allebei achter staan. Al baal ik er stevig van, hij klonk echt geweldig. Marinus suggereerde te vragen of ze die hond nog een half jaar willen bewaren maar die kans lijkt me nihil, er was al snel meer interesse. HelaasNanna schreef:Had je HIER al gekeken?
https://www.facebook.com/18135306789775 ... 69285/?d=n
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
jammer dat je moet wachten maar dat geeft je wel de kans te speuren naar die ene unieke. Al snap ik dat het wel heel erg kaal nu is zonder hond 
-
Persistence
- Zeer actief
Kai kwam ik ook tegen en moest gelijk aan jou denken Mijke, Crutz was me al voorcrutz schreef:Jammer kwam ook nog een leuke hh reu tegenmijke schreef:JA die houd ik in de gaten! Ik was eigenlijk van de week verliefd geworden op een HH reu die voorbij kwam. Marinus vond hem ook leuk, we hebben er over gepraat, maar puntje bij paaltje wil hij gewoon echt wachten tot nummer 2 geboren is. Wat ik echt onhandig vindt want nu heb ik nog zeeën van tijd om een nieuwe hond te laten wennen en dan natuurlijk eerst weer minder. Maarja we zijn met z'n tweeën en we moeten er allebei achter staan. Al baal ik er stevig van, hij klonk echt geweldig. Marinus suggereerde te vragen of ze die hond nog een half jaar willen bewaren maar die kans lijkt me nihil, er was al snel meer interesse. HelaasNanna schreef:Had je HIER al gekeken?
https://www.facebook.com/18135306789775 ... 69285/?d=n
Maar ik lees nu dat jullie toch nog even wachten, snap dat je dat jammer vind hoor. Maar het is geen afstel, alleen een uitstel.
- mijke
- Zeer actief
Nee maar die ene perfecte kwam vorige week al voorbij en ik wou hem! Hij had de oogjes, zo'n blik van trouw, lief, verwachtingsvol, zin in het leven en ook een beetje droopy
Stomme Marinus
Stomme Marinus
-
Persistence
- Zeer actief
Is inruilen een optie? 
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Maar kun je hem niet met goede argumenten ompraten? Jij bent toch degene die voor de hond moet zorgen? Nu heb je alle tijd en alle rust om goed aan elkaar te wennen. Juist als alles een beetje in een rustiger vaarwater terecht is gekomen ga je pas bevallen.mijke schreef:Nee maar die ene perfecte kwam vorige week al voorbij en ik wou hem! Hij had de oogjes, zo'n blik van trouw, lief, verwachtingsvol, zin in het leven en ook een beetje droopy![]()
Stomme Marinus
Gr. Aniek

- mijke
- Zeer actief
Hij heeft ook wel goede argumenten hoor, over waarom hij het nu nog niet wil. Ik ben het niet met hem eens, omdat ik wel zie hoe een hond straks in het plaatje past, en hij mist dat overzicht en is echt bang dat het te veel is. Ik denk niet dat het te veel is, als Oor niet was overleden hadden we het ook prima gered. Maargoed, ik kan moeilijk tegen zijn zin een hond nemen, dat vind ik niet ok. Ik heb wel aangegeven dat ik nog een jaar wachten écht te lang vind en dat snapt hij ook. Ik denk dat hij eerst gewoon moet ervaren hoe het is straks met een kind er bij, en dat er dan nog steeds ruimte voor een hond is.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Een beetje Fitz dusmijke schreef:Nee maar die ene perfecte kwam vorige week al voorbij en ik wou hem! Hij had de oogjes, zo'n blik van trouw, lief, verwachtingsvol, zin in het leven en ook een beetje droopy![]()
Stomme Marinus
Ik snap dat je dat wou.
- mijke
- Zeer actief
Ja, maar dan met streepjes
Nouja ik leg me er maar bij neer. Ik ga het wel heel erg missen, juist in de kraamtijd heb ik zo ontzettend genoten van met hond en kind naar buiten gaan, echt een rustpunt op de dag tussen al het gehuil, gevoed en verschonen door, heerlijk even samen zijn. En bij het voeden kwam Oor er ook altijd bij liggen, dat vond ik ook heel fijn tegen de eenzaamheid die dat soms had. Marinus denkt dat de kraamtijd te druk en te zwaar is om er een hond naast te hebben, terwijl ik juist die hond nodig had om het minder druk en zwaar te voelen. Oor trok me juist uit die bubbel.
Nouja ik leg me er maar bij neer. Ik ga het wel heel erg missen, juist in de kraamtijd heb ik zo ontzettend genoten van met hond en kind naar buiten gaan, echt een rustpunt op de dag tussen al het gehuil, gevoed en verschonen door, heerlijk even samen zijn. En bij het voeden kwam Oor er ook altijd bij liggen, dat vond ik ook heel fijn tegen de eenzaamheid die dat soms had. Marinus denkt dat de kraamtijd te druk en te zwaar is om er een hond naast te hebben, terwijl ik juist die hond nodig had om het minder druk en zwaar te voelen. Oor trok me juist uit die bubbel.
- Lucia
- Zeer actief
Met al je argumenten is hij er nog tegen?
Mijn man is geen hondenmens. Toch kwam milo, daarna zelfs een tweede. Toen die ingeslapen werd kwam peer.
En toen we die verloren kwam toch zazoe.
Niet omdat het van hem zo moet, maar voor mij. Omdat ik het nodig heb. En al zitten we inmiddels bijna een jaar best diep in de hondenzorgen, ik hoor hem er niet over klagen, hij is er.
Ik begrijp de overwegingen van je man wel, maar als je het nodig hebt en er goed over nagedacht hebt, dan zou ik toch nog eens gaan overleggen hoe belangrijk het voor je is.
Ik zou het ook niet doen als hij het écht niet ziet zitten, maar me er direct bik neerleggen zou ik ook niet als je dit echt een juist moment vindt.
Mijn man is geen hondenmens. Toch kwam milo, daarna zelfs een tweede. Toen die ingeslapen werd kwam peer.
En toen we die verloren kwam toch zazoe.
Niet omdat het van hem zo moet, maar voor mij. Omdat ik het nodig heb. En al zitten we inmiddels bijna een jaar best diep in de hondenzorgen, ik hoor hem er niet over klagen, hij is er.
Ik begrijp de overwegingen van je man wel, maar als je het nodig hebt en er goed over nagedacht hebt, dan zou ik toch nog eens gaan overleggen hoe belangrijk het voor je is.
Ik zou het ook niet doen als hij het écht niet ziet zitten, maar me er direct bik neerleggen zou ik ook niet als je dit echt een juist moment vindt.
- mijke
- Zeer actief
Ho ho, hij zegt niet dat ik geen hond mag he? Alleen dat hij het nu nog even niet ziet zitten. Ik deel mijn gevoelens omdat ik denk dat jullie het begrijpen, maar echt heel raar is het volgens mij niet dat hij nog even wil wachten. We staan er gewoon allebei anders in, hebben er over gepraat en dit is ons compromis. Allemaal heel normaal zoals dat hoort te gaan in een relatie. Daar klaag ik niet over. Ik vind het alleen jammer.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
En haar vriend moet dan maar wel een hond door zijn strot geduwd krijgen omdat zij het wil?
Laten ze straks samen naar een nieuwe hond kijken als het kind er is. Dan weten ze hoeveel tijd erover is en of het financieel ook allemaal zal lukken.
Laten ze straks samen naar een nieuwe hond kijken als het kind er is. Dan weten ze hoeveel tijd erover is en of het financieel ook allemaal zal lukken.
Fenneke en Baloe

- mijke
- Zeer actief
Ja precies. Cleva overdrijft weer een beetje