Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Hebben jullie (oudere) honden dat ook, van die plukjes rare, iets afwijkende uitstekende haren? Het lijken losse plukjes haar, maar ze zitten muurvast.
Amoz is ondertussen 11 en nog nauwelijks grijs, maar hij krijgt meer van dit soort rare plukjes haar.
Dit plukje zit op zijn dijbeen, al sinds ik hem heb:
En nu zijn er twee van zulke plukjes bijgekomen, zoals dit op zijn schouder:
duitse herder schreef:Ja al heeft Noah dat altijd al gehad. Zo een plukje lange witte haren. En ik maar steeds eraan trekken doordat ik denk dat het loszittende zijn
Ja, ik heb ook altijd de neiging om ze eruit te trekken, maar het zijn best flinke plukjes, dus dat gaat te pijnlijk worden
Milo had wel af en toe plukjes die eruit te trekken waren, maar niet grijs ofzo, meestal aan de pootjes of bij de billen.
En zazoe heeft op zn kont een plek met een aantal witte haren, wij noemen het zn verfvlek Maar die is nog jong haha en het steekt niet uit als in plukjes.
Mies heeft zo'n plek in haar oksel. Er heeft daar een teek gezeten die ik onthoofd heb met eruit halen Ik hield dat plekje in de gaten of het restant er goed uitkwam en toen groeide er opeens een plukje harde haren uit nadat het korstje weg was. Plukje groeit ook een kwartslag de verkeerde kant op.
Ik kan je vertellen dat het geen zin heeft ze eruit te trekken en je hond het je ook niet in dank zal afnemen
Ze heeft ook 1 witte harde haar in haar nek. Dat is al sinds ze jong was. Groeit ook altijd terug nadat ik mijn apen vlooi instinct weer eens niet kon beheersen en die ene afwijkende haar eruit trek
pioenroos schreef:Mies heeft zo'n plek in haar oksel. Er heeft daar een teek gezeten die ik onthoofd heb met eruit halen Ik hield dat plekje in de gaten of het restant er goed uitkwam en toen groeide er opeens een plukje harde haren uit nadat het korstje weg was. Plukje groeit ook een kwartslag de verkeerde kant op.
Ik kan je vertellen dat het geen zin heeft ze eruit te trekken en je hond het je ook niet in dank zal afnemen
Ze heeft ook 1 witte harde haar in haar nek. Dat is al sinds ze jong was. Groeit ook altijd terug nadat ik mijn apen vlooi instinct weer eens niet kon beheersen en die ene afwijkende haar eruit trek
Die witte haar in de nek is dan waarschijnlijk van een van de entingen Heeft Elco ook. Bij Gait niet kunnen ontdekken
Sjaak heeft een facelift gehad. Patroon, lengte en groeirichting kloppen daardoor niet meer, en wat witte sprieten van het litteken.
Het enige voordeel van merle, valt niks op
Brigitte schreef:Sjon heeft ze ook, op zijn schouder en het viel mij ook pas kort geleden op
Dit is inderdaad precies zoals die plukjes bij Amoz.
Dat plukje op zijn schouder kan bijna niet van een litteken of wondje zijn, het plukje zit er pas sinds kort en hij heeft daar in de bijna vijf jaar dat hij bij mij is denk ik echt geen wondje gehad, dan had ik dat wel gemerkt.
Nou ja, hij heeft er verder natuurlijk geen last van en ik ook niet, behalve dat ik die constante neiging om die haren eruit te trekken moet bedwingen
DeDiana schreef:
Nou ja, hij heeft er verder natuurlijk geen last van en ik ook niet, behalve dat ik die constante neiging om die haren eruit te trekken moet bedwingen
Hahah, ik dacht eerst dat het een grasaar was zat er ook aan te trekken ik zag het verleden week ineens ziet er raar uit, ik heb niet gekeken of er meer zijn dat zal ik eens doen nu ben ik ook benieuwd haha
Haha ja Shep heeft zo'n raar wit plukje bovenop haar schedel maar dat heeft ze al sinds haar 4e. Ze heeft toen 8 maanden bij haar fokker gewoond omdat ik toen op reis was en toen ik haar ging ophalen zaten die haren daar opeens. Ik zei toen tegen iedereen dat ze vast grijze haren had van al die tijd in een huis met heel veel andere honden wonen want Shep vindt honden meestal niet leuk. Ik vind het wel schattig want de rest van de haren bovenop haar schedel zijn gewoon nog pikzwart. Ze is nu ruim 13 en vooral grijs onder haar bekje en haar wenkbrauwen worden wit. Grappig gezicht want verder is ze nog helemaal niet grijs. Die wenkbrauwen steken nu super eigenwijs af.
Caro schreef:Haha ja Shep heeft zo'n raar wit plukje bovenop haar schedel maar dat heeft ze al sinds haar 4e. Ze heeft toen 8 maanden bij haar fokker gewoond omdat ik toen op reis was en toen ik haar ging ophalen zaten die haren daar opeens. Ik zei toen tegen iedereen dat ze vast grijze haren had van al die tijd in een huis met heel veel andere honden wonen want Shep vindt honden meestal niet leuk. Ik vind het wel schattig want de rest van de haren bovenop haar schedel zijn gewoon nog pikzwart. Ze is nu ruim 13 en vooral grijs onder haar bekje en haar wenkbrauwen worden wit. Grappig gezicht want verder is ze nog helemaal niet grijs. Die wenkbrauwen steken nu super eigenwijs af.
De herder van mijn zus vroeger had ook zo'n raar plukje boven op zijn kop.
Grappig om te lezen dat meer honden het hebben, maar dat velen van ons niet weten waar die gekke plukjes vandaan komen. Het lijkt niet echt leeftijdgerelateerd in ieder geval, Amoz had zijn eerste gekke plukje ook al toen hij bij mij kwam met zes jaar oud.