Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie schiet hond dood bijtincident vrouw

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Politie schiet hond dood bijtincident vrouw

Ongelezen bericht door Rocco »

Hond had een vrouw in been gebeten .....ome agent neemt geen halfzachte maatregelen zie de video

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... hond-dood/
Laatst gewijzigd door Rocco op 13 mar 2020 21:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Re: Politie schiet hond dood bijtincident vrouw

Ongelezen bericht door Rocco »

Nog onduidelijk wat er precies gebeurd is zal later nog wel komen..

Die andere gewonde mevrouw lag al in de ambulancen dit was idd de eigenaresse op de video wat ik zo lees

Video is maar een kort fragment wat zich precies daarvoor heeft afgespeeld
Laatst gewijzigd door Rocco op 13 mar 2020 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

beetje jammer ook dat het dan ook zo vaak geschoten moet worden voor t beest dood neervalt, heeft dacht ikm et de soort kogels te maken.. nou ja t beest is er niet meer , kun je op zoek naar de volgende. vraag blijft wel, waarom ga je naar de kermis met je hond :scratch: kan die leuk in de draaimolen of zo
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 14 mar 2020 04:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Het verhaal van de agent die schoot.

Gekopieerd van het net.
Politie Ijmond.
Maandagavond, dienst op dorpsfeest Santpoort. Tezamen met collega's werken we op dergelijke evenementen om het gezellig te houden, Hier is ook security om dat samen te bereiken, Ik sta rond de klok van 23.00 uur bij de politie-, security- en eerste hulppost aan de rand van het evenemententerrein.

We worden aangesproken door een passant dat er een gestreste vechthond nabij de kermis loopt. Ik kijk mijn collega aan en we lopen er even heen, het is dichtbij. We zien in eerste instantie een hond waarvan we denken dat deze dolenthousiast aan het spelen is. Hij springt als het ware in de armen van een bekende, Ook zien we daarna dat de hond naar een andere man in dat gezelschap loopt en deze in zijn lies bijt.... Dat verwachtten we helemaal niet! De hond laat niet meer los en bijt zich eigenlijk vaster. We zien de spijkerbroek openscheuren en een bijtwond ontstaan. Tegelijkertijd worden we aangeschreeuwd door de man bij wie de hond net in zijn armen was gesprongen. Hij geeft aan dat het zijn hond is en dat zijn hond gek is geworden. Ook zou hij meerdere vrienden hebben gebeten. De man die gebeten wordt schreeuwt ook en paniek ontstaat. De man die eigenaar zegt te zijn roept ons toe zijn hond dood te schieten omdat deze niet te stoppen is. Hij is ook bang dat de hond iemand anders gaat pakken. De gebeten man blijft ook kermen en probeert de hond van zich af te schudden en te slaan. Hij probeert over een hekje te klimmen maar de hond laat niet los.

Ik overweeg wat te doen, ik maak dit gelukkig niet te vaak mee en het is niet een situatie waarin we getraind worden. Ik zou er het liefst ook niet in terecht willen komen maar nu sta ik er voor. Ik kan niet anders als mijn vuurwapen pakken. Ik zeg tegen de man dat hij zijn been in moet stilhouden want wil niet dat hij nog meer gewond raakt. Hij luistert gelukkig, Ik scan de omgeving en denk veilig te kunnen schieten, dat ik geen omstanders zal raken. Ik vraag nog een keer voor de zekerheid aan de eigenaar of hij het er mee eens is. Hij ziet ook geen andere uitweg. Ik druk vervolgens af totdat de hond loslaat en valt. Het gaat zo snel. De hond blijkt meteen overleden.

Ik baal meteen zo erg. Dit is niet wat je verwacht te gaan doen bij aanvang van je dienst. Mijn aandacht wordt meteen opgeslokt door de omstanders. Emoties alom. Gelukkig reageert niemand agressief naar mij of mijn collega. Direct komen er meerdere politiemensen te hulp en ook de beveiliging helpt even de boel te stabiliseren. We gaan in gesprek met de gebetenen en zij hebben gelukkig begrip. En huilen. Terecht, ik vind het ook een rot situatie, De dierenambulance komt en neemt de hond mee.

Vandaag krijg ook ik een filmpje onder ogen van het hele gebeuren. Het eindigt niet helemaal zoals mensen denken, de gebetene wil me niet slaan maar wil me een high-five geven, als bedankje, dat deze beslissing is gevallen. Dat staat helaas niet op het filmpje.

De eigenaar is vandaag met zijn moeder naar de ambulancepost gegaan en heeft zijn hond weer opgehaald. Hij gedroeg zich begripvol, dat gebeurt wel eens anders. Gelukkig maar. Hierdoor kan ik er ook makkelijker mee omgaan. Het houdt me toch bezig.
Ik hoop dat de lezers ook inzien dat die man echt niet naar de kermis is gekomen met zijn hond om dit te laten gebeuren. Er zijn alleen maar verliezers door dit incident. Ik wens de eigenaar en zijn vrienden sterkte.

Vandaag ben ik bij mijn buren weer 10 ontsnapte cavia's aan het vangen. Ik lig op mijn buik tussen de coniferen en probeer die rennende beesten te pakken. Dat gaat gelukkig op een leukere manier als gisteren.... Ze zitten weer gewoon in hun kooi.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ze is een hij dus. Triest verhaal weer.
Gr. Aniek

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een bizar gezicht, zo op het eerste gezicht lijkt die hond gewoon blij (wat die agent ook al schrijft), gewoon een lieve, enthousiaste hond. Wat een ongelofelijk kutfilmpje.

En ik kan er nog steeds niet bij. Ik lees de verhalen over honden die hun eigenaar aanvallen, dus ik weet dat het gebeurt maar ik kan me er echt zó niets bij voorstellen (van de honden die ik ken). Kronkel in de kop vind ik te simpel. Is dit een combinatie van de vechtlust en de gigantische drive die er ingefokt zitten? En geen tekenen vooraf dat zo'n hond dit zal gaan doen/in zich heeft (anders dan die enorme drive)? Er is gewoon een keer een situatie waardoor het getriggerd wordt en de hond er ineens een spel/lol(?) in ziet om de baas (en anderen) te bijten? En dan niet te stoppen door die drive?

Ik vraag me ook af hoe oud de meeste van deze honden zijn, of het net zo goed pas ver na het volwassen worden gebeurt (achtjarige hond) of dat het toch vrijwel altijd honden zijn die rond het volwassen worden zitten (twee tot vier jaar). Dat laatste zou ik dan beter kunnen plaatsen. Weet iemand toevallig of daar cijfers over zijn?
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Honden kunnen ontzettend primitief reageren als ze opgewonden raken. Laatst zag ik een filmpje van een vrouw die enorm hysterisch reageert op een spin. Niemand heeft het over de honden maar waren de honden van een ander ras dan had dit in mijn ogen totaal anders af kunnen lopen.

Ik heb zelf ooit Wuilus eens heel wild gemaakt en als puber aangezet om mijn vrienden te gaan bijten in hun armen. Ik zei dan hap hap en pakte een arm van een vriend van mij waar mijn hond dan in hapte en vast hield. Vond ik stoer. Een van mijn vrienden werd bang en rende weg. Dat liep dermate uit de hand dat ze hem aan zijn voet van een klimrek af begon te trekken woest grommend. Ik heb haar tot kalmte gemaand en daarna was ze weer lief. Mijn vriend was woest op me en zo liep een spelletje heel erg onbenullig ontzettend uit de hand.
Afbeelding
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Budkes schreef:Ze is een hij dus. Triest verhaal weer.
Volgens mij behoort dat verhaal toch niet bij het filmpje van TS !?
De agent beschrijft in zijn verhaal; "Ik sta rond de klok van 23.00 uur bij de..." (dus 's avonds laat!) terwijl het filmpje een opname laat zien wat hooguit bij schemerlicht is geschoten, ook is de straat/parkverlichting niet aan...
Het kan natuurlijk altijd dat het een heldere nacht was en de straatverlichting ook toevallig defect, toch geloof ik niet dat beiden iets met elkaar te maken hebben...

Maakt beide incidenten natuurlijk niet minder erg...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Dat van dorpsfeest santpoort is van 'n paar jaar geleden, en dat feest is elk jaar begin augustus. Er zijn wat dingen door elkaar gehaald.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tony schreef:
Budkes schreef:Ze is een hij dus. Triest verhaal weer.
Volgens mij behoort dat verhaal toch niet bij het filmpje van TS !?
De agent beschrijft in zijn verhaal; "Ik sta rond de klok van 23.00 uur bij de..." (dus 's avonds laat!) terwijl het filmpje een opname laat zien wat hooguit bij schemerlicht is geschoten, ook is de straat/parkverlichting niet aan...
Het kan natuurlijk altijd dat het een heldere nacht was en de straatverlichting ook toevallig defect, toch geloof ik niet dat beiden iets met elkaar te maken hebben...

Maakt beide incidenten natuurlijk niet minder erg...
Ff gezocht en je hebt gelijk. Verhaal is iig uit 2016. En aan de foto's op Google te zien was het redelijk schemerig, dus filmpje correspondeert niet met het verhaal. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Tineke schreef:Het verhaal van de agent die schoot.

Gekopieerd van het net.
Politie Ijmond.
Maandagavond, dienst op dorpsfeest Santpoort. Tezamen met collega's werken we op dergelijke evenementen om het gezellig te houden, Hier is ook security om dat samen te bereiken, Ik sta rond de klok van 23.00 uur bij de politie-, security- en eerste hulppost aan de rand van het evenemententerrein.

We worden aangesproken door een passant dat er een gestreste vechthond nabij de kermis loopt. Ik kijk mijn collega aan en we lopen er even heen, het is dichtbij. We zien in eerste instantie een hond waarvan we denken dat deze dolenthousiast aan het spelen is. Hij springt als het ware in de armen van een bekende, Ook zien we daarna dat de hond naar een andere man in dat gezelschap loopt en deze in zijn lies bijt.... Dat verwachtten we helemaal niet! De hond laat niet meer los en bijt zich eigenlijk vaster. We zien de spijkerbroek openscheuren en een bijtwond ontstaan. Tegelijkertijd worden we aangeschreeuwd door de man bij wie de hond net in zijn armen was gesprongen. Hij geeft aan dat het zijn hond is en dat zijn hond gek is geworden. Ook zou hij meerdere vrienden hebben gebeten. De man die gebeten wordt schreeuwt ook en paniek ontstaat. De man die eigenaar zegt te zijn roept ons toe zijn hond dood te schieten omdat deze niet te stoppen is. Hij is ook bang dat de hond iemand anders gaat pakken. De gebeten man blijft ook kermen en probeert de hond van zich af te schudden en te slaan. Hij probeert over een hekje te klimmen maar de hond laat niet los.

Ik overweeg wat te doen, ik maak dit gelukkig niet te vaak mee en het is niet een situatie waarin we getraind worden. Ik zou er het liefst ook niet in terecht willen komen maar nu sta ik er voor. Ik kan niet anders als mijn vuurwapen pakken. Ik zeg tegen de man dat hij zijn been in moet stilhouden want wil niet dat hij nog meer gewond raakt. Hij luistert gelukkig, Ik scan de omgeving en denk veilig te kunnen schieten, dat ik geen omstanders zal raken. Ik vraag nog een keer voor de zekerheid aan de eigenaar of hij het er mee eens is. Hij ziet ook geen andere uitweg. Ik druk vervolgens af totdat de hond loslaat en valt. Het gaat zo snel. De hond blijkt meteen overleden.

Ik baal meteen zo erg. Dit is niet wat je verwacht te gaan doen bij aanvang van je dienst. Mijn aandacht wordt meteen opgeslokt door de omstanders. Emoties alom. Gelukkig reageert niemand agressief naar mij of mijn collega. Direct komen er meerdere politiemensen te hulp en ook de beveiliging helpt even de boel te stabiliseren. We gaan in gesprek met de gebetenen en zij hebben gelukkig begrip. En huilen. Terecht, ik vind het ook een rot situatie, De dierenambulance komt en neemt de hond mee.

Vandaag krijg ook ik een filmpje onder ogen van het hele gebeuren. Het eindigt niet helemaal zoals mensen denken, de gebetene wil me niet slaan maar wil me een high-five geven, als bedankje, dat deze beslissing is gevallen. Dat staat helaas niet op het filmpje.

De eigenaar is vandaag met zijn moeder naar de ambulancepost gegaan en heeft zijn hond weer opgehaald. Hij gedroeg zich begripvol, dat gebeurt wel eens anders. Gelukkig maar. Hierdoor kan ik er ook makkelijker mee omgaan. Het houdt me toch bezig.
Ik hoop dat de lezers ook inzien dat die man echt niet naar de kermis is gekomen met zijn hond om dit te laten gebeuren. Er zijn alleen maar verliezers door dit incident. Ik wens de eigenaar en zijn vrienden sterkte.

Vandaag ben ik bij mijn buren weer 10 ontsnapte cavia's aan het vangen. Ik lig op mijn buik tussen de coniferen en probeer die rennende beesten te pakken. Dat gaat gelukkig op een leukere manier als gisteren.... Ze zitten weer gewoon in hun kooi.
Dit verhaal is van dacht ik 5 jaar geleden, is dus niet van de beelden
Perry en Noah

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Honden kunnen ontzettend primitief reageren als ze opgewonden raken. Laatst zag ik een filmpje van een vrouw die enorm hysterisch reageert op een spin. Niemand heeft het over de honden maar waren de honden van een ander ras dan had dit in mijn ogen totaal anders af kunnen lopen.
Die honden hebben ook een sterke reactie op haar instabiliteit, alleen anders van aard.
Lekker, zo'n mafketel.

Staffords en pitbulls horen een huizenhoge bijtdrempel naar mensen in het algemeen en met name de baas te hebben.
En daar gaat het al sinds de afschaffing van de RAD volledig de mist in. Het moet allemaal bruut en grof door te kruisen, door het gewicht zijn ze vrijwel onhandelbaar, de bijtdrempel gaat omlaag door wakende types in te fokken en bij een deel blijft dat korte lontje, de drive en agressie wel intact.
Dan krijg je dit (geen naar filmpje) Opwinding door een trigger en dat met een hyperfocus afreageren op een willekeurig voorwerp.
Hond is opgesloten en staat braaf te kwispelen.
Door die verlaagde bijtdrempel kan een persoon dat willekeurige voorwerp worden.
Ik zie het dus wel als "kronkel", een ingefokt defect.
En nee, ik geloof niet dat dat soort ernstige incidenten zonder waarschuwingen vooraf gebeuren. De enige manier om vooraf niets te zien is die hond nooit hoog in z'n driften laten komen.
Dan weet je wat je in huis hebt, neem je Conjo niet mee naar de kermis en heb je ook geen poliohandjes.
Al vind ik die aanleg alleen al reden tot inslapen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Het verhaal van de agent was bij dit filmpje geplaatst.
Ik heb het ,stom, niet gecheckt maar het is inderdaad een ander incident.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”