Moderator: moderatorteam
Helaas wel~Suzanne~ schreef:Dit KAN toch niet serieus zijn????
(hoop ik)
Suzanne
Daarom wil ik sowieso geen dekreuen meer. Want inderdaad waar laat je reu nog dekken, hoe gaan ze met de pups om, waar plaatsen ze de pups?dagmar88 schreef:Ik houd het wel bij de kuttelekkers.
Het lijkt me inderdaad heel moeilijk. Wie sta je dekkingen toe, waar laat je de pups en waar blijven ze.
Die krokodillentranen achteraf heb ik nou wel een keer gezien.
Helaas wel en nog zat mensen die t ermee eens zijn~Suzanne~ schreef:Dit KAN toch niet serieus zijn????
(hoop ik)
Suzanne
Dat vind ik ook daarom maar weinig dekkingen en alleen bij mensen waar ik een goed gevoel bij heb. Het is en blijft een gok hoor maar tot op heden zit dat gevoel nog steeds goed. Ook fokkers die mij ook bij de pupkopers hebben betrokken hoeft niet maar wel prettig in dit wereldje.dagmar88 schreef:Ik houd het wel bij de kuttelekkers.
Het lijkt me inderdaad heel moeilijk. Wie sta je dekkingen toe, waar laat je de pups en waar blijven ze.
Die krokodillentranen achteraf heb ik nou wel een keer gezien.
Ik zei het vorige week nog tegen vrienden dat ik blij ben geen x-KNPV lijnen meer te fokken.Tineke schreef:Ik zou niemand uit die wereld een pup verkopen.
Het zijn buiten de harde hand waarmee er getraind moet worden ook nog eens doorgangshuizen.
Hond niet geschikt voor de sport , hop weg ermee en weer een nieuwe.
Geen enkel zelfinzicht dat ze het zelf niet in de vingers hebben wellicht.
Nee hoor ik bleef er weg van.
En toen was hij boos (jammer dan)crutz schreef:Nog zo’n gezellige.
Denkt dat omdat ze (hij?) mogelijk koper is dat ik in alles meega
Ik heb bij jou de indruk dat die honden je alles zijn en bij je blijven tot je dood. Bij Malinois bijvoorbeeld idem (al weet ik dat er een verschil zit tussen KNPV en IPO).maart schreef:Nou, ik ben uit 'die wereld' en ik vind mezelf toch wel een leuke baas hoor.
ja, ooit 1 keer de fout gemaakt een hond weg te doen en dat is alles behalve leuk uitgedraaid.Lothian schreef:Ik heb bij jou de indruk dat die honden je alles zijn en bij je blijven tot je dood. Bij Malinois bijvoorbeeld idem (al weet ik dat er een verschil zit tussen KNPV en IPO).maart schreef:Nou, ik ben uit 'die wereld' en ik vind mezelf toch wel een leuke baas hoor.
Maar zelfs hier op het forum zie je toch ook wel dat honden verschijnen en met hetzelfde gemak weer verdwijnen. Niet alleen bij de sporters maar wel opvallend vaker.
Ik wil niet zeggen dat dat allemaal nou kwaadaardig is of dat die honden slecht verzorgd worden maar ik vind het helemaal niks en zou ook nooit een pup aan zo'n "thuis" verkopen.
Persoonlijk zou ik nooit geen hond verkopen aan een sporter die al eerder een hond had weggedaan vanwege ongeschiktheid voor de sport.crutz schreef:Ik zei het vorige week nog tegen vrienden dat ik blij ben geen x-KNPV lijnen meer te fokken.Tineke schreef:Ik zou niemand uit die wereld een pup verkopen.
Het zijn buiten de harde hand waarmee er getraind moet worden ook nog eens doorgangshuizen.
Daar komt echt het grootste idiote volk op af die het puur als doorgangshuis zien en zeer bijzondere opvattingen hebben.
Toch doen de meeste pupkopers africhting (IGP/Franse ring/Mondioring) hetzij voor de lol, hetzij voor wedstrijden maar daarnaast ook dock diving, rally-o en nog meer. Ja ook die mensen heb je (wel vooral internationaal) in de africhting.
Diverse pups ook verkocht waar ik van wist dat ze opgeleid en doorverkocht werden. Maar voor PTSS hond of politie en duidelijk vooraf bekend en ondanks de afstand (usa) wordt ik goed op de hoogte gehouden, betrokken en de pups worden echt leuk getraind.
Van het huidige nest gaat er een dame naar een agent die zijn eigen diensthond moet kopen en opleiden. Dat is gewoon dankbaar werk
Inderdaad zijn het altijd dezelfde die ze weg doen wegens niet geschikt. Al heb ik ook wel eens verkocht aan iemand waar het de eerste hond was die later onder dat soort bleek te vallen (hond is teruggekomen bij mij maar weet dat hij daarna nog diverse, ook zijn eigen fok, op die wijze voor er een certificaat op zat verkocht heeft, want ja niet geschikt maar wel geld op brengen)Tineke schreef:Persoonlijk zou ik nooit geen hond verkopen aan een sporter die al eerder een hond had weggedaan vanwege ongeschiktheid voor de sport.crutz schreef:Ik zei het vorige week nog tegen vrienden dat ik blij ben geen x-KNPV lijnen meer te fokken.Tineke schreef:Ik zou niemand uit die wereld een pup verkopen.
Daar komt echt het grootste idiote volk op af die het puur als doorgangshuis zien en zeer bijzondere opvattingen hebben.
Toch doen de meeste pupkopers africhting (IGP/Franse ring/Mondioring) hetzij voor de lol, hetzij voor wedstrijden maar daarnaast ook dock diving, rally-o en nog meer. Ja ook die mensen heb je (wel vooral internationaal) in de africhting.
Diverse pups ook verkocht waar ik van wist dat ze opgeleid en doorverkocht werden. Maar voor PTSS hond of politie en duidelijk vooraf bekend en ondanks de afstand (usa) wordt ik goed op de hoogte gehouden, betrokken en de pups worden echt leuk getraind.
Van het huidige nest gaat er een dame naar een agent die zijn eigen diensthond moet kopen en opleiden. Dat is gewoon dankbaar werk
Dat maakt je per direct ongeschikt voor een pup van mijn hond.
Geen betere voorspelling van de toekomst dan het verleden.
Ik ook hoor Maart. En ik ben ook best een leuke baas volgens mij. Mijn diensthonden leven nagenoeg hetzelfde leven als mijn andere honden. Behalve dat ze in de kennel moeten als er visite komt.maart schreef:Nou, ik ben uit 'die wereld' en ik vind mezelf toch wel een leuke baas hoor.
Dat de 'echt harde' karakters verdwenen zijn, is inderdaad grotendeels zo trouwens. Net omdat de mens ook geevolueerd is, wie die evolutie gemist heeft, zie je duidelijk bij bovenstaande types![]()
Het merendeel is gelukkig tot inzicht gekomen dat een mechel ook gewoon recht heeft op een leuk en volwaardig (gezins)leven en daarnaast ook gewoon een fijne leuke sporthond kan zijn.
Het blijft helaas wel een hond die aantrekt voor simpele types, en makkelijk verhandeld wordt wanneer de baas tekort schiet. Daarom fok ik ook zelf niet meer. Reuen dekken wel, maar tot nu toe is dat ook telkens bij leuke fokkers geweest waar de pups prima verzorgd worden en waar ze allen een beetje inzitten met naar wie ze gaan. Je kunt niet alles op voorhand voorspellen, maar de grootste fouten tot nu toe heb ik bij eigen gefokte pups gemaakt. Die fok ik dus maar niet meer
Ik ben natuurlijk zelf ook uit de africhterswereld, maar als ik dit dan lees dan breekt mn hart en zou ik als ik zelf zou fokken toch mn hart vasthoudrn of ik de juiste keus voor een pup zou maken wat dit betreft. Ik heb ook alleen maar reuen die sporadisch dekken, en wat ik al eerder schreef dat is op heden gelukkig altijd goed gegaan, leuke fokkers en pupkopers voor de pups. Maar ik vind t dan ook net zo leuk als een pup in combisport terechtkomt als IGP. Of gewoon iets totaal anders zoals Martijn en Angelique. met hun Xtreme met hun demo's en tv optredens. Ben net zo trots op hem dan op een pup van mn hond die in de africhting zit.maart schreef:Nou, ik ben uit 'die wereld' en ik vind mezelf toch wel een leuke baas hoor.
Dat de 'echt harde' karakters verdwenen zijn, is inderdaad grotendeels zo trouwens. Net omdat de mens ook geevolueerd is, wie die evolutie gemist heeft, zie je duidelijk bij bovenstaande types![]()
Het merendeel is gelukkig tot inzicht gekomen dat een mechel ook gewoon recht heeft op een leuk en volwaardig (gezins)leven en daarnaast ook gewoon een fijne leuke sporthond kan zijn.
Het blijft helaas wel een hond die aantrekt voor simpele types, en makkelijk verhandeld wordt wanneer de baas tekort schiet. Daarom fok ik ook zelf niet meer. Reuen dekken wel, maar tot nu toe is dat ook telkens bij leuke fokkers geweest waar de pups prima verzorgd worden en waar ze allen een beetje inzitten met naar wie ze gaan. Je kunt niet alles op voorhand voorspellen, maar de grootste fouten tot nu toe heb ik bij eigen gefokte pups gemaakt. Die fok ik dus maar niet meer
Die t 1e advies gaf is zelf fokker. Hij fokt honden waarmee je niet op straat mag lopen als je die koopt. (Al eerder een discussie met hem gehad over zoiets) zijn overscherp. Het zijn dan natuurlijk wel "geweldige" honden volgens hem. Tja je trekt een bepaald slag volk aan daarmee schijnbaar.Budkes schreef:Ik ook hoor Maart. En ik ben ook best een leuke baas volgens mij. Mijn diensthonden leven nagenoeg hetzelfde leven als mijn andere honden. Behalve dat ze in de kennel moeten als er visite komt.maart schreef:Nou, ik ben uit 'die wereld' en ik vind mezelf toch wel een leuke baas hoor.
Er is er op 1 diensthond na, die niet beet in de praktijk, ook nog nooit eentje weggegaan hier. Ze blijven allemaal tot hun dood. Koste me trouwens ook de nodige tranen toen hij weg moest, maar ja dat ging echt niet. Wel een supergoed tehuis voor hem gevonden. Mijn "afgerichte" honden, liggen op de bank, soms zelfs weken op bed als Frank loops is![]()
En gaan mee naar bos, strand en water.
Ik kom van oorsprong uit de kynologische hoek én dus ook uit de showwereld. Er zijn heel veel fokkers/keurmeesters en handlers aan wie ik nooit een hond zou verkopen.. Er zijn ook heel veel huis, tuin en keukenlui aan wie ik nooit een hond zou verkopen. Heel veel arme onbegrepen huis tuin en keukenhondjes voor bij zien komen.
Maar, ik begrijp dan weer niet dat je als fokker geen research doet. Geen mensenkennis hebt, geen gevoel in je donder hebt waardoor je dit soort gasten er met 2 vingers in de neus uithaalt.
Allemaal mensen voor wie de hond een ding is, een egovergroter, een prijzenprijzenjager. Zo gauw de sport, het werk, de show, de agility, de g&g of wat dan ook meer telt dan de hond dan haak ik af.
Want dan staat de hond niet meer op 1. Dat is niet voorbehouden aan de africhting, al zijn de simpele types daar wat meer in vertegenwoordig mss. Maar alle "sporten " waar het winnen belangrijker is dan dan het lekker knuffelen en houden van je hond.
Dat bedoel ik ook eigenlijk, ik ben trots op alle nakomelingen ongeacht in welke sport dan ook of als actieve huishond. Als ze het maar goed hebbenBudkes schreef:Ik ben nooit trots op de nakomelingen van mijn honden. Ben altijd supergelukkig als ze goed terecht komen en geliefd zijn. Interesseert me werkelijk geen moer wat ze kunnen of hoe hoog ze eindigen.
Ik word intens gelukkig van de zekerheid dat ze op een plek gekomen zijn waar ze een oneindig goed thuis hebben gevonden
Inderdaad.Budkes schreef:Ik ben nooit trots op de nakomelingen van mijn honden. Ben altijd supergelukkig als ze goed terecht komen en geliefd zijn. Interesseert me werkelijk geen moer wat ze kunnen of hoe hoog ze eindigen.
Ik word intens gelukkig van de zekerheid dat ze op een plek gekomen zijn waar ze een oneindig goed thuis hebben gevonden
Budkes schreef: Maar, ik begrijp dan weer niet dat je als fokker geen research doet. Geen mensenkennis hebt, geen gevoel in je donder hebt waardoor je dit soort gasten er met 2 vingers in de neus uithaalt.
Allemaal mensen voor wie de hond een ding is, een egovergroter, een prijzenprijzenjager. Zo gauw de sport, het werk, de show, de agility, de g&g of wat dan ook meer telt dan de hond dan haak ik af.
Want dan staat de hond niet meer op 1. Dat is niet voorbehouden aan de africhting, al zijn de simpele types daar wat meer in vertegenwoordig mss. Maar alle "sporten " waar het winnen belangrijker is dan dan het lekker knuffelen en houden van je hond.
Zo blij dat ze toen bij mij afgezegd hadmaart schreef:Budkes schreef: Maar, ik begrijp dan weer niet dat je als fokker geen research doet. Geen mensenkennis hebt, geen gevoel in je donder hebt waardoor je dit soort gasten er met 2 vingers in de neus uithaalt.
mensen kunnen echt serieus schijnheilig zijn hoor. Mijn eerst teruggekomen pup bleek zwaar ondervoed en constant in bench opgesloten geweest.Na 4 weken bij die 'eigenaar' was het nog totaal niet gegroeid.
Nu jaren later, is die persoon nog geen haar veranderd en handelt er serieus op los, fokt wel een ander ras nu maar ook daar zeer dubieuze dingen in. NOg steeds windt die personen rond de vinger, uiteindelijk valt die wel door de mand telkens maar die kan het echt goed uitleggen en doen alsof het de perfectie is
Juist die honden met "echte harde karakters" zijn juist goed af te richten met positief trainen is mijn ervaring.maart schreef:Nou, ik ben uit 'die wereld' en ik vind mezelf toch wel een leuke baas hoor.
ik kan ook niet anders met mijn huidig exemplaar, want die zou me gewoon terug pakkenKaylee# schreef:Juist die honden met "echte harde karakters" zijn juist goed af te richten met positief trainen is mijn ervaring.maart schreef:Nou, ik ben uit 'die wereld' en ik vind mezelf toch wel een leuke baas hoor.