Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je zou toch geen pup meer verkopen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Je zou toch geen pup meer verkopen

Ongelezen bericht door maitestar »

malinois schreef:Helaas wel en nog zat mensen die t ermee eens zijnAfbeelding
Zo die heeft in de loop der tijd een andere afslag genomen blijkbaar :ugh:
Groetjes,
Wendy
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

maitestar schreef:Zo die heeft in de loop der tijd een andere afslag genomen blijkbaar :ugh:
Ik zit ook te kijken... Lees ik dat stukje nou krom? :80:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik dacht dat t aan mij lag , maar ben blijkbaar niet de enige die t zo leest
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Volgens mij is ze getagd, geen bericht van haar. Ik las het eerst ook krom.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

veertje schreef:Volgens mij is ze getagd, geen bericht van haar. Ik las het eerst ook krom.
Oh dat zou ook nog kunnen ja nu je het zegt.
Daar hoop ik dan maar op...
Groetjes,
Wendy
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nee ze is getagt in t bericht, ik heb de originele posters naam verwijderd
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

malinois schreef:Nee ze is getagt in t bericht, ik heb de originele posters naam verwijderd
Oh, nou. Gelukkig wat dat betreft.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

De fukkert die een pup.in een geluidsdichte kot gooit heeft me inmiddels geblokt
Er zijn gewoon nog mensen ook die t voor hem opnemen ook, dat t een geweldige gerespecteerde fokker en africhter is :(
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Dit is nu oa één de reden dat wij met fokken zijn gestopt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Een roedeldier als pup in z'n eentje wegstoppen. Wat een klote volk. En het kan en mag allemaal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nog zo’n pareltje, een zelfde fokkers type als die idioot waar Fennella mee in discussie was die voor eenzame opsluiting pleitte
Dit keer met het oog op verplaatsingen in België op dit moment

Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik geloof dat ik direct klaar was met fokken als de dekreu gemuilkorfd en aangelijnd moest worden, en de teef bij de kop vastgehouden. Het zal vast allemaal wel weer een reden hebben.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef:Ik geloof dat ik direct klaar was met fokken als de dekreu gemuilkorfd en aangelijnd moest worden, en de teef bij de kop vastgehouden. Het zal vast allemaal wel weer een reden hebben.
Ja, lekker :roll:

Ik snap de behoefte niet zo Belgisch Verplaatsingspolitieagentje te spelen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Heeft ook helemaal niets te maken met dit topic, dat gaat over de behandeling van pups. En niet over wie wel of niet een dekking doet terwijl ie zijn huis niet uitmag.

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

edit - sowieso dat je fotos en filmpjes van een dekking op FB zet is ook al vrij idioot vind ik, lekker belangrijk
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
Sandra&co schreef:Ik geloof dat ik direct klaar was met fokken als de dekreu gemuilkorfd en aangelijnd moest worden, en de teef bij de kop vastgehouden. Het zal vast allemaal wel weer een reden hebben.
Ja, lekker :roll:

Ik snap de behoefte niet zo Belgisch Verplaatsingspolitieagentje te spelen.
Nee gewoon een vraag. Weet dat St Hubertus bezig was met versoepeling regels oa voor pups ophalen. Al was het vermoeden inderdaad dat het hem gewoon niet boeit

Prive daar wel een heel relaas over ontvangen (over mogelijke veranderingen, nog niet doorgevoerd) en over welke fokkers het allemaal nog meer doen terwijl het niet mag.

Maar idd korf en vasthouden (of teef ook een korf) is een vrij normaal beeld. Vooral bij de sluit maar op in geluidsdicht hok types, maar gezien hoe ik destijds veroordeeld ben na posten van een vrije dekking op een fokkers groep ook bij andere rassen en types.
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

sbientje schreef:Heeft ook helemaal niets te maken met dit topic, dat gaat over de behandeling van pups. En niet over wie wel of niet een dekking doet terwijl ie zijn huis niet uitmag.

edit - sowieso dat je fotos en filmpjes van een dekking op FB zet is ook al vrij idioot vind ik, lekker belangrijk
de foto's en filmpjes van de dekking op internet zetten is omdat er dan vooral bij de kruising nesten bewijs is dat het inderdaad die reu is die gedekt heeft.
Kaylee#
Actief

Eigen en bekende teven hier ook gewoon vrij laten dekken. Helaas ook gehad dat bij een dekking op moment van koppelen de teef mijn reu wilde opknappen en uit redirectie de eigenaar in haar been beet. Dus vooral bij een onervaren en vreemde teef heb ik er liever een muilkorf om.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kaylee# schreef:
Eigen en bekende teven hier ook gewoon vrij laten dekken. Helaas ook gehad dat bij een dekking op moment van koppelen de teef mijn reu wilde opknappen en uit redirectie de eigenaar in haar been beet. Dus vooral bij een onervaren en vreemde teef heb ik er liever een muilkorf om.
Hier bijna alleen onervaren teven gehad bij mn reuen en bij geen enkele was t nodig om te korven. Snauwen mag bijten niet, gebeurd dat wel is t overigens klaar. Dat weten de teveneigenaren ook vooraf. T wordt geen verkrachting. T lijkt me duidelijk dat mn reuen dus ook niet gekorft gaan worden, een agressieve reu dekt hier niet.
Hier ooit een teef gehad die mn reu echt aanvloog, niet een snauw maar echt om te knokken. Heb mn reu weggehaald en klaar. Zoek maar een ander maar daar beginnen we niet aan.
Afbeelding
Kaylee#
Actief

malinois schreef:
Kaylee# schreef:
Hier bijna alleen onervaren teven gehad bij mn reuen en bij geen enkele was t nodig om te korven. Snauwen mag bijten niet, gebeurd dat wel is t overigens klaar. Dat weten de teveneigenaren ook vooraf. T wordt geen verkrachting. T lijkt me duidelijk dat mn reuen dus ook niet gekorft gaan worden, een agressieve reu dekt hier niet.
Hier ooit een teef gehad die mn reu echt aanvloog, niet een snauw maar echt om te knokken. Heb mn reu weggehaald en klaar. Zoek maar een ander maar daar beginnen we niet aan.
Hier geld het zelfde maar deze teef bij koppelen reageerde dus wel zo. En eraf trekken gaat dan niet meer. Ervoor gewoon leuk gespeeld.

Laat de teef eerder dat gedrag zien word er ook niet gedekt. lijkt mij niet meer dan logisch. Ik ga er namelijk van uit dat een teef zich niet voor niets niet wil laat dekken :wink: .

En mijn reu is overigens ook niet gemuilkorfd bij dekken en pikt heel veel van teven (En reuen trouwens ook) tot hij gebeten word en dan speel ik liever op safe en door de teef te muilkorven komt er geen gevecht en is er niets aan de hand.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Kaylee# schreef:
sbientje schreef:Heeft ook helemaal niets te maken met dit topic, dat gaat over de behandeling van pups. En niet over wie wel of niet een dekking doet terwijl ie zijn huis niet uitmag.

de foto's en filmpjes van de dekking op internet zetten is omdat er dan vooral bij de kruising nesten bewijs is dat het inderdaad die reu is die gedekt heeft.
ach hou toch op :D
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Ik vond dat soort foto's (nou ja, zonder hele sm-kelder met muilkorven en tuigen dan) als pupkoper erg leuk.
Niet mee stoppen hoor.
Waarom moet je daar bewijs van hebben?
Als je me niet vertrouwt dat ik je zeg hoe het zit moet je vooral lekker geen pup nemen. Dat lijkt me echt de kortere klap.
Als pupkoper kan ik het me nog voorstellen (al vind het zelf niet erg boeiend) maar waarom het publiek op facebook moet.. neh, dat vind ik niet echt wat. Maar goed, misschien ben ik daar alleen in hoor, kan zomaar :D

Verder met je eens ja, dan neem je toch geen pup :D
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”