Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De fukkert die een pup.in een geluidsdichte kot gooit heeft me inmiddels geblokt
Er zijn gewoon nog mensen ook die t voor hem opnemen ook, dat t een geweldige gerespecteerde fokker en africhter is
Nog zo’n pareltje, een zelfde fokkers type als die idioot waar Fennella mee in discussie was die voor eenzame opsluiting pleitte
Dit keer met het oog op verplaatsingen in België op dit moment
Ik geloof dat ik direct klaar was met fokken als de dekreu gemuilkorfd en aangelijnd moest worden, en de teef bij de kop vastgehouden. Het zal vast allemaal wel weer een reden hebben.
Sandra&co schreef:Ik geloof dat ik direct klaar was met fokken als de dekreu gemuilkorfd en aangelijnd moest worden, en de teef bij de kop vastgehouden. Het zal vast allemaal wel weer een reden hebben.
Ja, lekker
Ik snap de behoefte niet zo Belgisch Verplaatsingspolitieagentje te spelen.
Heeft ook helemaal niets te maken met dit topic, dat gaat over de behandeling van pups. En niet over wie wel of niet een dekking doet terwijl ie zijn huis niet uitmag.
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
edit - sowieso dat je fotos en filmpjes van een dekking op FB zet is ook al vrij idioot vind ik, lekker belangrijk
Sandra&co schreef:Ik geloof dat ik direct klaar was met fokken als de dekreu gemuilkorfd en aangelijnd moest worden, en de teef bij de kop vastgehouden. Het zal vast allemaal wel weer een reden hebben.
Ja, lekker
Ik snap de behoefte niet zo Belgisch Verplaatsingspolitieagentje te spelen.
Nee gewoon een vraag. Weet dat St Hubertus bezig was met versoepeling regels oa voor pups ophalen. Al was het vermoeden inderdaad dat het hem gewoon niet boeit
Prive daar wel een heel relaas over ontvangen (over mogelijke veranderingen, nog niet doorgevoerd) en over welke fokkers het allemaal nog meer doen terwijl het niet mag.
Maar idd korf en vasthouden (of teef ook een korf) is een vrij normaal beeld. Vooral bij de sluit maar op in geluidsdicht hok types, maar gezien hoe ik destijds veroordeeld ben na posten van een vrije dekking op een fokkers groep ook bij andere rassen en types.
sbientje schreef:Heeft ook helemaal niets te maken met dit topic, dat gaat over de behandeling van pups. En niet over wie wel of niet een dekking doet terwijl ie zijn huis niet uitmag.
edit - sowieso dat je fotos en filmpjes van een dekking op FB zet is ook al vrij idioot vind ik, lekker belangrijk
de foto's en filmpjes van de dekking op internet zetten is omdat er dan vooral bij de kruising nesten bewijs is dat het inderdaad die reu is die gedekt heeft.
Eigen en bekende teven hier ook gewoon vrij laten dekken. Helaas ook gehad dat bij een dekking op moment van koppelen de teef mijn reu wilde opknappen en uit redirectie de eigenaar in haar been beet. Dus vooral bij een onervaren en vreemde teef heb ik er liever een muilkorf om.
Eigen en bekende teven hier ook gewoon vrij laten dekken. Helaas ook gehad dat bij een dekking op moment van koppelen de teef mijn reu wilde opknappen en uit redirectie de eigenaar in haar been beet. Dus vooral bij een onervaren en vreemde teef heb ik er liever een muilkorf om.
Hier bijna alleen onervaren teven gehad bij mn reuen en bij geen enkele was t nodig om te korven. Snauwen mag bijten niet, gebeurd dat wel is t overigens klaar. Dat weten de teveneigenaren ook vooraf. T wordt geen verkrachting. T lijkt me duidelijk dat mn reuen dus ook niet gekorft gaan worden, een agressieve reu dekt hier niet.
Hier ooit een teef gehad die mn reu echt aanvloog, niet een snauw maar echt om te knokken. Heb mn reu weggehaald en klaar. Zoek maar een ander maar daar beginnen we niet aan.
Hier bijna alleen onervaren teven gehad bij mn reuen en bij geen enkele was t nodig om te korven. Snauwen mag bijten niet, gebeurd dat wel is t overigens klaar. Dat weten de teveneigenaren ook vooraf. T wordt geen verkrachting. T lijkt me duidelijk dat mn reuen dus ook niet gekorft gaan worden, een agressieve reu dekt hier niet.
Hier ooit een teef gehad die mn reu echt aanvloog, niet een snauw maar echt om te knokken. Heb mn reu weggehaald en klaar. Zoek maar een ander maar daar beginnen we niet aan.
Hier geld het zelfde maar deze teef bij koppelen reageerde dus wel zo. En eraf trekken gaat dan niet meer. Ervoor gewoon leuk gespeeld.
Laat de teef eerder dat gedrag zien word er ook niet gedekt. lijkt mij niet meer dan logisch. Ik ga er namelijk van uit dat een teef zich niet voor niets niet wil laat dekken .
En mijn reu is overigens ook niet gemuilkorfd bij dekken en pikt heel veel van teven (En reuen trouwens ook) tot hij gebeten word en dan speel ik liever op safe en door de teef te muilkorven komt er geen gevecht en is er niets aan de hand.
sbientje schreef:Heeft ook helemaal niets te maken met dit topic, dat gaat over de behandeling van pups. En niet over wie wel of niet een dekking doet terwijl ie zijn huis niet uitmag.
de foto's en filmpjes van de dekking op internet zetten is omdat er dan vooral bij de kruising nesten bewijs is dat het inderdaad die reu is die gedekt heeft.
Cleva schreef:Ik vond dat soort foto's (nou ja, zonder hele sm-kelder met muilkorven en tuigen dan) als pupkoper erg leuk.
Niet mee stoppen hoor.
Waarom moet je daar bewijs van hebben?
Als je me niet vertrouwt dat ik je zeg hoe het zit moet je vooral lekker geen pup nemen. Dat lijkt me echt de kortere klap.
Als pupkoper kan ik het me nog voorstellen (al vind het zelf niet erg boeiend) maar waarom het publiek op facebook moet.. neh, dat vind ik niet echt wat. Maar goed, misschien ben ik daar alleen in hoor, kan zomaar