Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Man neemt het op voor zijn hond (onnodig en zwaar geweld)

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Man neemt het op voor zijn hond (onnodig en zwaar geweld)

Ongelezen bericht door crutz »

Ik gok dat de start van dit geschil was dat de kleine witte hond later in beeld aangevallen was door de pitt kruising. Geen nette reactie, niet de meest slimste (had anders af kunnen lopen) maar wel te begrijpen

https://www.facebook.com/10002224695843 ... 34560/?d=n
Laatst gewijzigd door crutz op 07 apr 2020 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Re: Man neemt het op voor zijn hond

Ongelezen bericht door katerke »

Ik begrijp zijn reactie wel een beetje maar is idd fout en gevaarlijk.

Aan den andere kant vind ik die pitbull nog redelijk rustig naar de man toe. Het had idd heel anders kunnen aflopen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou voor mij wel onbegrijpelijk want klaarblijkelijk was een tokknok belangrijker dan zijn eigen hondje in veiligheid brengen.
Hij laat dat beestje er zich zo tussen storten :roll: en zo te zien is dat beestje niet gehavend.
Met zo'n type krijg je hoe dan ook ruzie, ook als je daar per ongeluk tegen aan stoot.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

De video vertelt natuurlijk niet het verhaal. Het is inderdaad van hetzelfde niveau als het gemiddelde type dat met een pitt loopt en zeker niet veilig, niet voor je hond en niet voor de man die aan het slaan is.

Dat verkeer zonder blikken of blozen voorbij rijdt (en iemand het staat te filmen????? Of webcam?) zegt ook genoeg over de dagelijkse gang van zaken daar in de buurt helaas.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

crutz schreef:De video vertelt natuurlijk niet het verhaal. Het is inderdaad van hetzelfde niveau als het gemiddelde type dat met een pitt loopt en zeker niet veilig, niet voor je hond en niet voor de man die aan het slaan is.

Dat verkeer zonder blikken of blozen voorbij rijdt (en iemand het staat te filmen????? Of webcam?) zegt ook genoeg over de dagelijkse gang van zaken daar in de buurt helaas.
Het vertelt inderdaad niet het hele verhaal daarom vind ik je reactie dat je het wel begrijpelijk vind nogal voorbarig.
Zo je beheersing verliezen terwijl je hondje nog vrolijk , los overigens itt de pit, rond hobbelt vind ik nogal getuigen van een gebrek aan beheersing.
Als je hondje nou zwaar gewond was zou ik er wel wat begrip voor kunnen opbrengen.
Maar goed het ging ook niet om de veiligheid van het witte hondje want dan was daar in eerste instantie wel voor gezorgd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat een lul die vent , echt.. wat maakt het o.k. om iemand te slaan die al op de grond ligt :scratch:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

ik vindt het vooral zielig. Ondanks dat je maar een klein fragment ziet.
Ik zie 2 honden die slachtoffer zijn van het gedrag van hun achterlijke baasjes.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Tineke schreef: Met zo'n type krijg je hoe dan ook ruzie, ook als je daar per ongeluk tegen aan stoot.
Dat denk ik ook. Gewoon zo'n doorgesnoven type die helemaal stijf staat en even moet afreageren op het eerste of beste. Ik vind er niks begrijpelijks aan. Die hond was met een paar klappen op afstand te houden, als zo'n hond écht ervoor ging, was hij daar niet van onder de indruk geweest.
Maar goed, even zo'n filmpje uit Amerika opsnorkelen voor de sensatie op het hondenforum. Schuif maar achteraan de rij.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Joh, wat een naar filmpje. Voor de sneeuwvlokjes onder ons (mijzelf inclusief) zou er wel een waarschuwing bij mogen van ernstige geweldpleging.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Man neemt het op voor zijn hond

Crescent schreef:Joh, wat een naar filmpje. Voor de sneeuwvlokjes onder ons (mijzelf inclusief) zou er wel een waarschuwing bij mogen van ernstige geweldpleging.
Het staat in dier en leed. Neem aan dat dat waarschuwing genoeg is

Maar in de titel erbij gezet
Laatst gewijzigd door crutz op 07 apr 2020 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik kan me niet heugen dat ik onlangs nog iemand 3 straffe rechtse hoeken zag ontvangen terwijl 'ie al op de grond lag :engel: Zelfs niet in de paar jaar HF :zweep:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Man neemt het op voor zijn hond (onnodig en zwaar geweld

Ongelezen bericht door laeken »

Die man op de grond lijkt mij straalbezopen. Daarnaast kan dit incident nummer zoveel zijn met die kerel en eerlijk? Als iemand de zoveelste keer bezopen zijn pitbull op mijn hondjes laat duiken kan het zijn dat hij er van mij ook een paar krijgt. Die man lijkt het duidelijk spuugzat te zijn en die man met die pitbull lijkt mij een zuiplap. Geeft ook niks om zijn hond. Heeft niet eens de riem vast en houdt zijn hand voor zijn eigen gezicht als zijn hond een beuk krijgt. Volgens mij is hier heel wat aan vooraf gegaan.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: Man neemt het op voor zijn hond (onnodig en zwaar geweld

Ongelezen bericht door Maryanne »

laeken schreef:Die man op de grond lijkt mij straalbezopen. Daarnaast kan dit incident nummer zoveel zijn met die kerel en eerlijk? Als iemand de zoveelste keer bezopen zijn pitbull op mijn hondjes laat duiken kan het zijn dat hij er van mij ook een paar krijgt. Die man lijkt het duidelijk spuugzat te zijn en die man met die pitbull lijkt mij een zuiplap. Geeft ook niks om zijn hond. Heeft niet eens de riem vast en houdt zijn hand voor zijn eigen gezicht als zijn hond een beuk krijgt. Volgens mij is hier heel wat aan vooraf gegaan.
Precies en ik hoor ook duidelijk zeggen "ik baal van die hond". Dus er zal wel meer aan vooraf gegaan zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”