Cleva schreef:
Hoe gaat het tegenwoordig met de knieën? En hemangiosarcoom?
Hier nog nooit problemen gehad met de knieën gelukkig. Je ziet het veel (de kruisbanden) bij de snelle groeiers en de mensen die als de pup bijna volgroeid is denken dat gelijk alles kan. Ow of vroeg gecastreerd. Ik zie ze in de facebookgroepen veel langskomen, die kruisbanden. Maar heb er zelf geen ervaring mee (even afkloppen). Wel hameren wij op veel spieropbouw door rechtlijnige beweging (fietsen) vanaf 1 jaar en geen ballen gooien in een draai. Ik hoop dat we er ook geen ervaring mee krijgen
Moet wel zeggen dat een steiler been ook wel lijkt uit te maken, maar dat durf ik niet zomaar te beweren zonder verder onderzoek. Maar wellicht is dat een verklaring waarom sommige wel en sommige niet...
Hemangiosarcoom, ook nog niet in de eigen honden gehad. Hele enge ziekte wel, zo snel je een hond verliest en hond van clubgenoot (vader van eerste nest) is eraan overleden

maar goed die lijn gebruiken we ook niet meer met de kennis van nu, want veel te veel kanker daarin. Hopelijk worden al onze A'tjes wel ouder dan 10, maar dat duurt nog wat jaren.
Hoe het in het algemeen gaat binnen de boxers, tsja, ik vind vooral dat het veel te veel voorkomt, van wat ik lees op facebook...zeker die knieën
Veel dingen worden helaas door fokkers verzwegen, zoals kanker in bepaalde families, dus hoe meer mensen je kent, hoe meer je leert. Daarmee dus erg bezig, al die namen in t hoofd stampen

Maar goed dat is ook het lastigste aan kankersoorten, dat dat zich toch pas ná de fokleeftijd uit, dus je moet echt alle voorouders bijna persoonlijk kennen om die dingen in te kunnen schatten.
Door hier een geheel nieuwe reu te gebruiken voor NL wordt dat risico hopelijk weer een stukje kleiner, maar garantie krijg je nooit.
De enige boxerkwaal waaraan wij tot nu toe een hond zijn verloren (behalve ouderdom dus) is aortastenose, maar goed, dat was nog toen er geen echo-doppler werd gedaan van het hart.
Cleva schreef:
Overigens heb ik als 15 jarige nog een keer gebeld met de pupbemiddelingsmevrouw. Die had ik uit de krant.
"Ik wil graag twee pups. Reutjes."
"Oh. En mag het van je moeder?"
"Dat mag ik zelf weten."
"Fijn. We hebben nu even geen pups. Dag jongetje."
Haha heerlijke reactie, hier belde een 18-jarige voor een pup, was ook even 'ehm weten je ouders hiervan' maar goed die zaten ernaast dus prima