Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
trimmen hond
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Powder Puff
- Aantal honden: 1
trimmen hond
Hoi! Ik heb een Powderpuff pup die ik zelf wil gaan trimmen. Ik zat online te kijken naar trimsets en tondeuzes en vroeg mij af welke qua prijs/kwaliteit goed uit de verf komt? Hebben jullie merken die goed bevallen of die juist niet aan te raden zijn?
-
- Zeer actief
Re: trimmen hond
Ja zeker als je net begint aan een hond en je wilt het zelf doen, gewoon even eenmalig investeren in kwaliteit.. t werkt zoveel prettiger als je goede spullen in je handen hebt die doen wat ze moeten doen 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben een tondeuze van 100 euro geloof ik en dat ding voelt onverwoestbaar en gaat door elk haar heen. Ik scheer er een hondje van 5 kilo mee en dat gaat super. Ik ben er blij mee en wil niks anders meer. Dus inderdaad even investeren en daarna ben je de rest van je leven klaar.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ziet er leuk uit en lijkt prima. Maar Bas krijgt enorme traanstrepen als er plukjes voor de ogen hangen en zit de halve dag te smekken omdat haar baard mee haar bek in gaat met eten. Ik vind het dus diervriendelijker om een hondje vrije ogen en een korte baard te geven. Ik vind Bas met plukjes ook leuker maar als ze dan in de wind met spleetogen naar je kijkt en in de avond traanstrepen heeft weet ik wat beter is. Gisteravond zag ik haar weer smekken en ik zag dat er rode lierten in haar baard zitten die dus vaak en veel in haar mond tussen de tanden zitten. Dat is niet leuk. Dus vanavond gaat de tondeuze er weer op en scheer ik haar gezichtje mooi kortNanna schreef:Ik zou investeren in een goede borstel en shampoo.
Dat kaalscheren van die koppen zou mijn kopje thee niet zijn. Ik vind ze ongeschoren veel leuker

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat leuk een Powderpuffje! Ik heb er ook eentje! Een teefje van bijna 2 jaar. Ik vond het doodeng om dat bekkie te scheren maar nadat ik een paar keer toegekeken heb durfde ik het ook. Ze zijn zo klein. Oortjes ook geschoren om ze maar te laten staan. Teddy is t mooist als ze in bad gaat om de twee weken. Shampoo en conditioner dan. Maar da's mooie theorie.
Hoewel t niet handig is zo'n mini tussen twee dames van 15 en 18 kg is het een geweldig hondje, heel vrolijk, eigenwijs en blij.
Hoewel t niet handig is zo'n mini tussen twee dames van 15 en 18 kg is het een geweldig hondje, heel vrolijk, eigenwijs en blij.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Goede spullen is echt fijn als je zelf gaat trimmen. Ik heb meerdere goedkope tondeuses gehad en allemaal was het een drama.
Uiteindelijk kon ik 2de hand op dit forum een Andis AGC 2speed tondeuse kopen met een aantal mesjes, sindsdien gaat het super. Alleen de kabel was van binnen na een paar keer gebroken, vriend had er een nieuwe aangemaakt maar iets verkeerds aangesloten waardoor hij sluiting maakte en de printplaat naar zijn grootje was. Nieuwe printplaat voor 45 euro besteld(was nog altijd goedkoper dan nieuw) en weer in elkaar gezet.(op dat moment was ik wel blij dat ik nog een reserve goedkope tondeuse had liggen want Izzy was anders links kortharig en rechts langharig
).
Ik moet de messen eigenlijk weer laten slijpen, dan kan ik wel weer een tijdje door. Ik doe er nu 2 honden mee, en dat gaat prima.
Een trimmer zal vast op en aanmerkingen hebben en het sneller doen maar voor mij werkt dit prima. Ik hoef geen afspraak te maken, hond weg te brengen en 50 euro per hond af te tikken.
Uiteindelijk kon ik 2de hand op dit forum een Andis AGC 2speed tondeuse kopen met een aantal mesjes, sindsdien gaat het super. Alleen de kabel was van binnen na een paar keer gebroken, vriend had er een nieuwe aangemaakt maar iets verkeerds aangesloten waardoor hij sluiting maakte en de printplaat naar zijn grootje was. Nieuwe printplaat voor 45 euro besteld(was nog altijd goedkoper dan nieuw) en weer in elkaar gezet.(op dat moment was ik wel blij dat ik nog een reserve goedkope tondeuse had liggen want Izzy was anders links kortharig en rechts langharig

Ik moet de messen eigenlijk weer laten slijpen, dan kan ik wel weer een tijdje door. Ik doe er nu 2 honden mee, en dat gaat prima.
Een trimmer zal vast op en aanmerkingen hebben en het sneller doen maar voor mij werkt dit prima. Ik hoef geen afspraak te maken, hond weg te brengen en 50 euro per hond af te tikken.