Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bia bed ortho
Moderator: moderatorteam
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Bia bed ortho
Charlie moet een nieuwe mand. Ze heeft nu de tabak van zooplus en daar is de bodem een beetje plat van geworden. Ze gaat er niet meer graag in liggen. Het model en de maat zijn wel perfect. Maar uiteindelijk heeft ze in deze mand maar een jaar echt gelegen. Voorheen was dit de slaapkamermand en daar lag ze nooit en had ze beneden een maat groter maar dat past niet in mijn huidige huis. Ik vind dus dat hij vrij kort meegaat, logisch voor die prijs.
Ik ben dus op zoek naar een nieuw kussen, met opstaande rand en de goede afmeting, toen kwam ik bij Bia bed uit en de ortho variant met het oog op de toekomst er vanuit gaande dat die mand jaren mee gaat.
Wat zijn jullie ervaringen met bia bed, al dan niet de ortho variant? Gaan ze een beetje lang mee? Prijs/kwaliteit een beetje fatsoenlijk?
Ik ben dus op zoek naar een nieuw kussen, met opstaande rand en de goede afmeting, toen kwam ik bij Bia bed uit en de ortho variant met het oog op de toekomst er vanuit gaande dat die mand jaren mee gaat.
Wat zijn jullie ervaringen met bia bed, al dan niet de ortho variant? Gaan ze een beetje lang mee? Prijs/kwaliteit een beetje fatsoenlijk?

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Re: Bia bed ortho
Ik heb geen ervaring met bia bed. Ik heb zelf de adori orthopedische hondenmand. Die heeft ook opstaande randen. Dat is een vereiste omdat Shep graag met haar kop op de rand ligt. Maar omdat ze altijd aan dezelfde kant ligt, is die rand nu wel een beetje ingezakt. Hopelijk zijn de randen van het bia bed steviger.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ben ook overstag gegaan en heb (op Black Friday) een biabed gekocht. Hoe lang het meegaat, weet ik natuurlijk nog niet, maar ze liggen er heel graag in en ik vind het heel fijn dat het zo gemakkelijk schoon te maken is. De Dreambay die ik hiervoor had, ging iedere twee à drie maanden in de wasmachine, omdat het dan met een natte doek niet meer schoon te krijgen was. Maar na een paar keer wasmachine, was van de mand zelf uiteindelijk ook niet veel meer over. Ik heb in anderhalf jaar tijd 2x een dreambay gekocht en toen de tweede weer versleten was, ben ik overgestapt op een biabed. Vooralsnog bevalt die erg goed en ben ik heel blij met de aankoop. Voor de zomer heb ik ook een outdoorhoes besteld. Die wordt aankomende week een keer bezorgd. Ben benieuwd...
- Rebble
- Zeer actief
Ik heb 'm zojuist besteld, het Bia bed ortho. Ik krijg alleen maar tevreden verhalen te horen. Nog even getwijfeld om het gewone bed te nemen maar Charlie is nu ongeveer 5, toch een grote hond en ik ga er vanuit dat die ortho variant dan geen overbodige luxe is en hij lang genoeg meegaat dat haar ouwe botjes er straks ook baat bij hebben.

- Rebble
- Zeer actief
Ik denk dat Heavy net zo groot is als Charlie? Dan past maat 6 ook, scheelt toch weer €50,-Heavy schreef:oh echt prijzig 250 euro voor de maat die ik nodig heb. Dat doe ik maar niet want ik heb al een sofa staan en ik wil in de toekomst een kleiner hondje

- Rebble
- Zeer actief
Charlie weegt 30 kg en heeft een schofthoogte van 65 cm, ik denk dat het voornamelijk om het formaat van de hond gaat maar als het op gewicht zou gaan dan zou de op 1 na grootste maat toch wel 30-40kg moeten kunnen hebben.Heavy schreef:Heavy is groot voor een teef . Ze weegt 34 kg en het gaat bij de ortho vooral ook om gewicht denk ik?Rebble schreef:Ik denk dat Heavy net zo groot is als Charlie? Dan past maat 6 ook, scheelt toch weer €50,-Heavy schreef:oh echt prijzig 250 euro voor de maat die ik nodig heb. Dat doe ik maar niet want ik heb al een sofa staan en ik wil in de toekomst een kleiner hondje
Niet dat je moet hoor

- Rebble
- Zeer actief
Hij is gearriveerd
Absoluut geen spijt dat ik toch gekozen het voor de ortho variant ondanks dat-ie zwart is. Het is matzwart en dat past hier prima in huis. De hoes voelt veel beter dan van de goedkope zooplus variant, logisch. En Char vindt 'm lekker liggen, al ligt ze nog wat ongemakkelijk te zijn maar ze ging er wel direct in liggen

-
- Zeer actief
Wij hebben de gewone variant en de outdoor en zijn er tevreden over. Ik heb wel nog extra katoenen hoezen erbij gekocht omdat de reu soms een beetje graaft, en daar kunnen de andere hoezen niet zo goed tegen. Die katoenen hoezen zijn lekker dik en stevig. Als er uiteindelijk tch eentje versleten is, komt er een ortho variant bij.