Odi schreef:Emma schreef:Ik was vroeger weg van de border collie. Maar dat kwam door het schapendrijven. Dat schapendrijven vind ik nog steeds leuk, maar een gebrek aan schapen

En ik vind de border collie als alleen huishond niet leuk. Te intens met nerveusiteit en dingen te doen willen hebben. Je moet daar echt wat mee, en dat had ik vroeger leuk gevonden, maar nu niet meer. Ik wil graag wat doen met de hond, maar in huis moet een hond ook even rustig en relaxt zijn. Ik weet niet of een border collie "uit" kan, ook als het eens twee dagen minderr is bijvoorbeeld.
Vroeger vond ik jack Russells van die modehondjes vooral in de paardenwereld, en vond ik het niks. En nu, met name dan de hussel, (dat hele witte vind ik minder mooi, dan de black and tan en rode met geen of weinig wit) vind ik ze echt wel leuk. Maar dat is niet waar het topic over gaat

Ik heb 4 border collies en merk in huis niet dat ik honden heb.
Heel makkelijk, geen nerveus gedoe.
Ze spelen wel samen, in huis en tuin. Maar liggen en slapen ook veel.
Ik heb wel zelf schapen en ga minimaal 1 x per week bij iemand anders trainen.
Ik zoek dus wel heel goed naar fokkers en zoek de lijnen goed uit. En heel goed de ouderdieren uitpluizen.
Hier ook werklijn borders met een "uit-knop".
Wat Odi schrijft, naar een goeie fokker zoeken.
En dan, er zelf geen ball junkies van maken
De mijne zijn in huis nog steeds "uit" ook als het eens meer als 2 dagen minder is.
Ik heb er maar een die ik zelf t.o.v. de rest druk vind, maar als je bedenkt dat ik baas nr. 5 ben vind ik dat niet zo vreemd, heeft minder met genetische aanleg te doen, als wel een rugzakje door wat ie bij de vorige mensen heeft meegemaakt.
En ook dat wordt minder.
Of ik er ooit nog een aanschaf?
Grote vraag...ook al vind ik ze geweldig.
Altijd in voor een geintje, vinden alles wat je met ze doet leuk, mooi om te zien, en als er niks te werken of spelen is rustig in huis. Allemansvrienden en vooral niet lomp naar andere honden of mensen, hou ik niet zo van.
Wat gezondheid betreft is bij de border epilepsie een groot probleem aan het worden.