Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoi
Ik ben Hanne, 32 jaar, ik woon samen met mijn echtgenoot Kevin in Antwerpen, en we hebben onze eerste hond Diesel sinds een week of 6. Diesel is een gecastreerde reu van 1,5 jaar uit Roemenië. Het is een mixje van ongetwijfeld ridgeback en waarschijnlijk wat amstaff... we laten wel eens een DNA-test doen . Als eerste hondeneigenaar, kom ik me graag op dit forum wat verder inlezen! Groetjes.
Welkom.
Om toegang te krijgen tot het hele forum zal je je bij de groep "vaste gebruikers" moeten aanmelden.
In dit topic staat precies hoe dat moet: viewtopic.php?f=5&t=30911
Een beetje aanvullen:
Uiteraard hebben wij met meerdere organisaties contact gehad, eerst binnen België, maar zo ook daarbuiten. Uiteindelijk was er iemand die intensief wilde helpen met de juiste match te vinden, en toen kwam Diesel naar boven. De mix klinkt heftig maar het is een schat, binnen de grootste tamzak, en buiten speels met andere honden, rustig tussen mensen. We hebben geen idee waar dat zacht karaktertje vandaan komt, gezien het niet helemaal past bij zijn uitzicht, daarmee dat we graag eens een dna-test willen doen. (Ik moet nog even uitzoeken hoe je hier foto's plaatst haha)
Bij de stichting stond hij gewoon als "mix" hoor. Zijn "ridge" kan van niet veel anders komen, maar voor de rest... Labrador ook al gedacht. Hij heeft zwemvliesjes.
Als we een deftige dna test kunnen laten doen, zal ik het resultaat zeker delen.
Hanne.Diesel schreef:Bij de stichting stond hij gewoon als "mix" hoor. Zijn "ridge" kan van niet veel anders komen, maar voor de rest... Labrador ook al gedacht. Hij heeft zwemvliesjes.
Als we een deftige dna test kunnen laten doen, zal ik het resultaat zeker delen.
Misschien heb ik een brilletje nodig maar ik zie helemaal geen ridge.
Gokje mijnerzijds: leuke mix met waarschijnlijk flinke scheut labrador erin.
Welkom op het forum
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Welke ridge? Ik zie wel een wat donkerder gekleurde streep vanaf de kop lopen maar geen ridge. Weet je dat een ridge een streep is waar de haren de andere kant op groeien? Dat heeft Diesel niet zo te zien toch?
Waarom moet het iets "stoers" zijn? Ik wil niets horen over de reetveter van Nanna, maar geloof er ook geen zak van.
Ik zou gokken op een beetje herder, lab en berghond. Een rasechte bastaard, zeker geen kruising uit twee rashonden.
Een test moet je voor de lol doen als je daar zin in hebt. Kans is groot dat er weinig nuttigs uitkomt.
Wees maar blij trouwens, een ridgeback x amstaff wil je helemaal niet.
Vliezen tussen de tenen zijn trouwens niet voorbehouden aan de labrador of andere waterhonden, dat is een hardnekkige fabel.
Btw, het maakt mij allemaal niet uit hoor. Mensen die er iets van kennen of zeggen er iets van te kennen zeggen: ridgeback, stafford, labrador. Of ze gelijk hebben of niet, daar mag je je gedacht over hebben natuurlijk!
Een ridge betekent letterlijk rij of kam en die zit bij hem wat verstopt als hij rustig is, maar als je hem zou zien rennen buiten dan is z'n kam het eerste wat aan hem opvalt.
Hanne.Diesel schreef:
Een ridge betekent letterlijk rij of kam en die zit bij hem wat verstopt als hij rustig is, maar als je hem zou zien rennen buiten dan is z'n kam het eerste wat aan hem opvalt.
Hanne.Diesel schreef:
Dat heet borstelen. Een teken van spanning.
Zou kunnen hé! Ze hebben me wijsgemaakt dat geen andere rassen dat hebben zoals hij dat heeft, ik heb niet direct een foto. Maar nog eens, 't maakt mij niet uit hoor, 't was maar om een indicatie van z'n uiterlijk te geven.
Hanne.Diesel schreef:Bij de stichting stond hij gewoon als "mix" hoor. Zijn "ridge" kan van niet veel anders komen, maar voor de rest... Labrador ook al gedacht. Hij heeft zwemvliesjes.
Bij onze Roemeen (zonder Ridge) werd in de DNA test een vleugje Phu Quoc Ridgeback aangetroffen. Vraag me niet hoe, want dat is een nogal exotisch ras.. Maar dat ras heeft zwemvliesjes tussen de tenen.
Hij heeft geen ridge en zwemvliezen bij labjes is een fabeltje.
Het is gewoon een mooie mix uit Roemenië.
Ik zou mijn geld niet aan de DNA spenderen. Ws komt er niks zinnigs uit.
Laeken hier op het forum kan het je zo zeggen daar heb je meer aan dan die DNA tests.