Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
plukadvies gevraagd
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
- Aantal honden: 1
plukadvies gevraagd
Teun is sinds de eerste echte pluk in aug 2019 niet meer geplukt ( viewtopic.php?f=15&t=330904 )
de trimsalon waar ik toen geweest ben, ga ik niet meer heen.
ik heb overwogen een cursus te volgen om het zelf te gaan doen, maar eerst moest die vacht eens teruggroeien. en dat begint nu goed te komen.
vind nu ook overal haar van hem. als ik aan zijn lange haren trek dan komt er vrij makkelijk wat los, sommige haren zitten erg vast.
nu we ivm corona nergens terecht kunnen, hij aan het verharen is en jeuk heeft, wil ik het er zelf maar op wagen.
tips en tricks?
ik dacht aan eerst goed kammen en dan gewoon bij de nek beginnen en naar achteren werken? de haren plukken door in de haarrichting te trekken, en wat niet makkelijk loslaat gewoon laten zitten?
daarna lekker even wassen en dan klaar?
de trimsalon waar ik toen geweest ben, ga ik niet meer heen.
ik heb overwogen een cursus te volgen om het zelf te gaan doen, maar eerst moest die vacht eens teruggroeien. en dat begint nu goed te komen.
vind nu ook overal haar van hem. als ik aan zijn lange haren trek dan komt er vrij makkelijk wat los, sommige haren zitten erg vast.
nu we ivm corona nergens terecht kunnen, hij aan het verharen is en jeuk heeft, wil ik het er zelf maar op wagen.
tips en tricks?
ik dacht aan eerst goed kammen en dan gewoon bij de nek beginnen en naar achteren werken? de haren plukken door in de haarrichting te trekken, en wat niet makkelijk loslaat gewoon laten zitten?
daarna lekker even wassen en dan klaar?
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: plukadvies gevraagd
als je niet bij een trimsalon terecht kan waarom geen plukles vragen aan de fokker van je hond?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Ik weet niet waar je woont, maar de trimsalon waar onze hond naar toe zou gaan is gewoon open.
- naomi12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising - Aantal honden: 3
In Nederland mogen de trimsalon gewoon open blijven. 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De meeste trimmers werken nog gewoon toch?
-
- Actief
Gedaan! Hij ziet er weer keurig uit. Baardje ben ik vanaf gebleven,die moet nog wat teruggroeien na de scheerbeurt vorig jaar.
Zn borst en pootjes hadden nog vastzittend haar, daar ben ik vanaf gebleven waar het vastzat. Zou normaal gesproken ook te plukken moeten zijn toch?
Wat is een goede efileerschaar? Zie er bij bol genoeg,maar heel uiteenlopende prijzen. Werk je de baard ook nog bij met een schaar ?
Zn borst en pootjes hadden nog vastzittend haar, daar ben ik vanaf gebleven waar het vastzat. Zou normaal gesproken ook te plukken moeten zijn toch?
Wat is een goede efileerschaar? Zie er bij bol genoeg,maar heel uiteenlopende prijzen. Werk je de baard ook nog bij met een schaar ?
Laatst gewijzigd door Teuntje op 21 apr 2020 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Ok! Foto volgt later!
-
- Actief
ziet er toch best aardig uit? alleen de pootjes moeten wat bijgewerkt. nou ja, de haren dan, die pootjes zijn al zo kort
moet er nog wat met die nageltjes gebeuren? vind die zwarte nagels doodeng om te knippen....

moet er nog wat met die nageltjes gebeuren? vind die zwarte nagels doodeng om te knippen....

-
- Actief
dank je, vind t best een goed resultaat voor de eerste keer. Nu nog ff die wollige pootjes aanpakken en dan kan hij er weer tegen.
nagels niks aan doen dus, das fijn! heb een hekel aan donkere nagels knippen, dus als het niet hoeft is dat top.
die effileerschaar, moet dat een dubbelzijdige zijn?
nagels niks aan doen dus, das fijn! heb een hekel aan donkere nagels knippen, dus als het niet hoeft is dat top.
die effileerschaar, moet dat een dubbelzijdige zijn?

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
dat heb je best netjes gedaan voor een eerste keer. Hier waag ik me er niet meer aan...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Actief
Dank je! Waarom waag jij je er niet meer aan?
-
- Zeer actief
Teuntje schreef:ziet er toch best aardig uit? alleen de pootjes moeten wat bijgewerkt. nou ja, de haren dan, die pootjes zijn al zo kort![]()
Best aardig? Jeetje....chapeau!
-
- Zeer actief
Netjes hoor!
-
- Actief
Dank jullie wel!ja het is echt een spetter
. En sprekende ogen....en hij weet het 

- Gimmick
- Zeer actief
Omdat mijn ruwhaar teckel dame een drama vacht heeft van nature.Teuntje schreef:Dank je! Waarom waag jij je er niet meer aan?
Zelfs de trimsalon moet altijd weer grinniken als ik binnen kom. met de mededeling " nou daar hebben we weer een middagje werk aan"
Mijn CF heer wil ik tzt wel zelf gaan plukken maar die laat ik eerst even goed door zijn puppie pluis heen helpen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Gimmick
- Zeer actief
Ja van de foto's af was zij inderdaad een van de wolligsten.Nanna schreef:Dat was natuurlijk ´zo´n schattig wollig pupje´Gimmick schreef:Omdat mijn ruwhaar teckel dame een drama vacht heeft van nature.Teuntje schreef:Dank je! Waarom waag jij je er niet meer aan?En ja, dan krijg je een volwassen hond met een fuckvacht.
![]()
Dames en heren, als u voor een ruwhaar teckel gaat neem dan degene met de kortste vacht. Iets haren aan de bek maar verder niet.
Ik heb haar op 1,5 jarige leeftijd overgenomen van een ex forum lid en die hield er nogal veel teckels op na.
Dus ik had niet veel te kiezen behalve dat ik dat trillende en keffende hondje in de hoek van de kamer met mij mee moest linksom of rechtsom.
En gelukkig vond de oud eigenaresse dat ook. Dan neem ik de fuckvacht wel voor lief.
- Gimmick
- Zeer actief
Precies dat.Nanna schreef:Ja, als er niks te kiezen valt houdt het op. Zo’n wolvacht is verder trouwens alleen maar jammer hoor, verder niks. Aan het hondje doet het niks af.
Ze is een geweldig lief hondje. En we hebben een mooi plukschema gevonden. Maar ik begin niet aan zelf plukken.