Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik weet ut ff niet meer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ruth
Actief

ik weet ut ff niet meer

Ongelezen bericht door Ruth »

Champ is al oud aan het worden hij word 19 juni 12 jaar.
Hij begint ook doof te worden nu is hij altijd wel gevoelig geweest voor bepaalde indrukken.
Hij is altijd wel panisch bang voor onweer,vuurwerk en alle andere knallen die je kan verzinnen. :cry2:
Nu de laatste tijd word hij ineens bang ook al verneem ik geen enkel geluid,hij ligt dan in zijn mand en schiet opeens met staart tussen de poten en laag over de vloer uit zijn mand. :cry2:
Begint dan ook te hijgen zoals een panische hond doet.
Op zo'n moment voel je je best wel moedeloos je kan en mag niks doen.
S'nachts iedergeval als ik ga slapen gaat hij tussen de muur en bed in(heb een waterbed)de ruimte ertussen is echt smal,liefst gaat hij aan het hoofd eind met gevolg dat hij er niet tussen uit kan dus moet ik hem op het bed hijssen.
Je kan je dan zo machteloos voelen . :cry2:

Overdag werk ik,mijn zus laat ze(briska en Champ) goed uit en geeft ze de aandacht ik doe dat sochtend en sávond's zeker meer dan een uur,maar op een of ander manier is er een dier die de deur van de woonkamer open maakt,de deur gaat naar binnen open,ook was gister de deur van de keuken open.
Ik ben bang dat Champ dat is dat hij weer een paniek aanval had,hij probeerd dan de door de deur heen te gaan.

Ik heb hem nu al bijna een week weer op de bach bloessem remedie staan,hoop zo dat het werkt bij hem.

Verder heb ik bij de dierendokter gevraagt of ik wel de goeie geef en of er niet meer bij moet,wacht op antwoord.

Ik vermoed dat hij op zo'n moment of opeens helemaal niks meer hoort of opeens wel weer hoort.

OOOOHHHH wat voel je je dan machteloos. :cry2: :cry2: :cry2:
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

Ach jeetje, dat lijkt me ook een moeilijke situatie hoor.... Kan me heel goed voorstellen dat je er machteloos van wordt. Waarschijnlijk heeft het alles met zijn doofheid te maken.
Ik hoop dat die medicatie werkt en ga anders nog eens langs je dierenarts, want het is voor dat beessie ook geen doen zo.

Sterkte voor jullie beiden.
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat verschrikkelijk zeg. zeker als je alles doet om hem te helpen..

ik kan je helaas niet helpen omdat je alles al doet wat ik zou aanraden..
Afbeelding
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

tja oude honden he. Lassie ook soms als ze te snel wil opstaan valt ze neer. Lassie word trouwens ook dement. Loopt soms vragend in de tuin van de buren van he waar ben ik nou.
doggies for ever
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja klinkt inderdaad alsof hij dement aan het worden is. Ik heb wel eens bij alle dieren tellen mee gezien dat daar een medicijn voor is dat ze zich niet zo verward voelen?? Geen flauw idee wat het was, maar misschien kun je er naar vragen??

Veel sterkte!
Ruth
Actief

1 probleem een hond die doof begint te worden reageerd net zoals een hond die dement begint te worden.

Ook horen honden die doof begint te worden geluiden anders dan normaal,heb je een gevoelige hond zoals champ uit dit in angs en paniek.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

jee, wat vervelend.

misschien kun je de deurklinken onderste boven zetten?
of is het niet erg datie de deuren openmaakt?
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

vervelend dat de hond zo oud moet worden, hopenlijk gaat de bach bloesem aanslaan
Afbeelding
Ruth
Actief

de deurklink gaat naar beneden.

ga vandaag de rock rose erbij halen die de dierendokter aanrade

hopen dat het echt helpt gister was de deur dicht.

wrom kunnen ze niet in een klap doof worden???
Afbeelding
osje
nieuw lid

Ongelezen bericht door osje »

Wij hebben ongeveer het zelfde geval, dus ik weet hoe het voelt.
Onze hond van 8,5j aar heeft waarschijnlijk een hersentomor. En daardoor blind geworden aan 1 oog en epilepsie gekregen.
Ook zij is vaak zonder aanwijsbare reden heel angstig. En "sluipt" dan ook door de kamer.
Met haar blindheid kan ze nu heel goed omgaan. oms is ze erg vrolijk en soms is ze dus erg bang. Terwijl er echt helemaal niets aan de hand is (denken wij)
Ik kan je verder niet helpen alleen door te zeggen dat wij weten hoe jij je voelt...machteloos. Als ze nou eens konden praten...
Ook wij zijn nog op zoek naar een antwoord, als die er is...

Veel sterkte, Cynthia
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”