Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eten voor wedstrijd?
Moderator: moderatorteam
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Eten voor wedstrijd?
Morgen ga ik weer aan een flyballwedstrijd meedoen met Yis. Wat ik me nu al even afvraag en nooit echt zeker weet.
Moet ik haar 's morgens voor de wedstrijd eten geven? Of alleen 's avonds of een klein beetje 's morgens? Wat is het beste voor haar?
Moet ik haar 's morgens voor de wedstrijd eten geven? Of alleen 's avonds of een klein beetje 's morgens? Wat is het beste voor haar?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Persoonlijk kies ik ervoor om Marouck wel voor een training eten te geven. Wel ruim vantevoren en een kleinere portie als normaal, zodat ze niet met een volle maag hoeft te trainen (ook vanwege het risico op een maagkanteling). Maar echt presteren op een nuchtere maag kan ik ook niet 

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik geef voor de training de helft van de normale hoeveelheid maar dan wel ruim van te voren hoor, minstens anderhalf uur... de rest krijgt ie 's avonds of erna...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je rauwe voeding geeft, de dag voor de wedstrijd geen eten en de dag van de wedstrijd ook niet en de twee dagen daarvoor anderhalf x zoveel als normaal geven.
Dit is een tip van iemand in Canada die behendigheidswedstrijden doet en ontdekt heeft dat haar honden zo de meeste energie hebben en het beste presteren... na de wedstrijd is het dan jackpot natuurlijk.
Honden zijn van nature geen dieren die met een volle of half gevulde maag werken, dan gaan ze juist lekker uitbuiken - ze stammen af van dieren, die dagen soms wekenlang met een lege maag een prooi moeten zoeken.
Dat je ze "iets" geeft voor een training is dus niet echt nodig voor de hond...
Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Dit is een tip van iemand in Canada die behendigheidswedstrijden doet en ontdekt heeft dat haar honden zo de meeste energie hebben en het beste presteren... na de wedstrijd is het dan jackpot natuurlijk.

Honden zijn van nature geen dieren die met een volle of half gevulde maag werken, dan gaan ze juist lekker uitbuiken - ze stammen af van dieren, die dagen soms wekenlang met een lege maag een prooi moeten zoeken.
Dat je ze "iets" geeft voor een training is dus niet echt nodig voor de hond...

Groetjes,
Ignit.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef meestal 's ochtends een beetje en dan verdeel ik de rest over de rest van de dag. Maar de laatste keer heeft ze gewoon een normale maaltijd gehad. Voor we er zijn en eens beginnen ben ik meestal ook al 2-3 uur verder...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- ~Tine~
- Zeer actief
Bij ons geeft niemand de honden eten voor de wedstrijd. Ik heb haar 's morgens een beetje spaghettie gegeven die nog over was van de dag ervoor en dat was het. In het begin gaf ik haar wel gewoon eten en had ze er weinig last van... maar toch.
Waarom ik haar wel eten wil geven is omdat ze op een dag toch wel 15 Ã 20 races moet lopen en ja, dat wil ik ook niet op mijn nuchtere maag doen.
Maar als er eten op mijn maag ligt, wil ik ook niet lopen natuurlijk...
Waarom ik haar wel eten wil geven is omdat ze op een dag toch wel 15 Ã 20 races moet lopen en ja, dat wil ik ook niet op mijn nuchtere maag doen.
Maar als er eten op mijn maag ligt, wil ik ook niet lopen natuurlijk...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Tine, je kunt je hond eigenlijk niet vergelijken met jezelf...
Groetjes,
Ignit.

Groetjes,
Ignit.
- ~Tine~
- Zeer actief
Waarschijnlijk niet...ignit schreef:Tine, je kunt je hond eigenlijk niet vergelijken met jezelf...![]()
Groetjes,
Ignit.
Maar aangezien ik totaal niet kan weten hoe het voor een hond voelt, vergelijk ik het idd met mezelf.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Een van de zaken die bij honden heel anders is, is bijvoorbeeld het gebruik van vet. Het wordt snel opgeslagen en net zo snel weer gebruikt als energiebron... heel anders dan bij ons.
Wanneer wij gaan lijnen, is het vreselijk moeilijk om van het overtollige vet af te komen - ons lichaam gaat er eerder toe over om spiermassa af te breken dan om de vetophopingen aan te spreken.
Groetjes,
Ignit.
Wanneer wij gaan lijnen, is het vreselijk moeilijk om van het overtollige vet af te komen - ons lichaam gaat er eerder toe over om spiermassa af te breken dan om de vetophopingen aan te spreken.

Groetjes,
Ignit.
-
- Erelid
- Contacteer:
draai het eens om~Tine~ schreef:Waarschijnlijk niet...ignit schreef:Tine, je kunt je hond eigenlijk niet vergelijken met jezelf...![]()
Groetjes,
Ignit.
Maar aangezien ik totaal niet kan weten hoe het voor een hond voelt, vergelijk ik het idd met mezelf.

hoe zij jij je voelen na het eten van een grote lap pens.
:p:
sinds mijn honden dus regelmatig een grote maaltijd krijgen bemerk ik dat ze zelfs de volgende dag nog aan het uitbulken zijn en echt nog niet actief..die vasten ze dan en de dag er op krijgen ze pas s'avonds eten.
Op die dag zelf slapen ze amper en zijn lekker actief..zelfs die witte die anders amper van de bank komt als het niet nodig is.
Haar doet het zelfs goed..!!