Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat met (veel) hondenpoep?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: wat met (veel) hondenpoep?

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik gooi het gewoon in de poepbak van de gemeente langs de uitlaatstrook. Maar goed, ze poepen hier alleen met uitlaten en niet in huis. Als ze het in huis doen gooi ik het in de wc :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Boutje schreef:
Andere vrienden hebben zo een hondenpoepcomposteerding, werkt voor geen meter zeggen ze.
Werkt wel, alleen moet je die dagelijks bijhouden met water, wekelijks enzymen, het is maar voor twee honden en de grond moet voldoende water af kunnen voeren.

Hier zijn ze dag en nacht buiten en wachten ze (gelukkig) niet op mij.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wij hebben twee groene kliko's, daar gaat de poep in die ze op eigen terrein doen. Wat ze in het bos doen laat ik daar liggen, als het op een pad is schop ik het in de bosjes.
dagmar88
Zeer actief

Boutje schreef: Ja maar dag en nacht buiten wil zeggen poep in de tuin.. en die ruim ik dus dagelijks wel op.
Wat is de maar?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dagmar88 schreef:
Boutje schreef: Ja maar dag en nacht buiten wil zeggen poep in de tuin.. en die ruim ik dus dagelijks wel op.
Wat is de maar?
waar je dan de opgeruimde poep laat
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik gebruik biologisch afbreekbare zakjes en ruim zoveel mogelijk op. Dat gaat de prullenbak in. Ik denk dat ik tussen de 80-90 procent opruim. Er is soms wel eens een drol die ik niet meer vind helaas.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
dagmar88
Zeer actief

sbientje schreef:
dagmar88 schreef:
Wat is de maar?
waar je dan de opgeruimde poep laat
Oh :oeps:

In dat poepcomposteerding en bij veel regen/als ie vol zit in een zakje in de grijze kliko.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier hebben we geen grijze container meer, en in de groene mag t niet. Dus moet je het in huis in je prullebakje deponeren. Dat doen we dus niet, als ze hier al ooit iets achter t huis doen gaat t dus naar de hondenpoepprullebak 50 meter verderop in de wijk. Maar dat is hooguit bij pups ofzo eenmaal volwassen weigeren ze iets te doen in de tuin.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Jij hebt toch veel kleintjes? Hoe kunnen die een zak vol produceren in een maand?
De mijnen poepen 1x per dag. Iets wat ik in mijn handpalm vast kan houden (en ik ben 1.65, dus heb niet heel grote handen). En meestal doen ze het diep in de bosjes.
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

malinois schreef:Hier hebben we geen grijze container meer, en in de groene mag t niet. Dus moet je het in huis in je prullebakje deponeren. Dat doen we dus niet, als ze hier al ooit iets achter t huis doen gaat t dus naar de hondenpoepprullebak 50 meter verderop in de wijk. Maar dat is hooguit bij pups ofzo eenmaal volwassen weigeren ze iets te doen in de tuin.
Hier mag het gewoon in de groene container (staat in de lijst, mest van kleine huisdieren) en ik ga ervan uit dat hier honden ook onder vallen :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hier worden vuilniszakken iedere week opgehaald en eigenlijk heb ik altijd maar om en om 1 a 2 zakken per week ( de meeste weken maar 1 ) in totaal, tijdens de wandeling gaat het in de bakken die langs de weg staan her en der.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Teveel mensen en teveel afval als ik het zo lees. Wordt het plastic niet apart ingezameld? Kun je dat ergens anders brengen? Dat scheelt namelijk veel meer dan dat beetje hondenpoep (vind het overigens ook bizar veel, een vuilniszak in vier weken?).

stoffeltje schreef:Hier mag het gewoon in de groene container (staat in de lijst, mest van kleine huisdieren) en ik ga ervan uit dat hier honden ook onder vallen :mrgreen:
Want grote huisdieren zijn koeien? Ik zou zeggen: natuurlijk vallen honden niet onder kleine huisdieren.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Dat klinkt als heel veel poep? Of heb jij heel kleine vuilniszakken??
Hier 2 grote honden en 1 kleine, het meeste wordt er tijdens de wandeling gepoept in het bos maar wat in de wijk wordt gedaan ruim ik op met een biologisch afbreekbaar zakje en dat gaat in de prullenbak buiten of ik neem het mee naar huis als ik maar een kleine ronde loop en dan gaat het in de container.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Poep van honden en katten mag nergens in de GFT hoor.
Kleine huisdieren zijn konijnen, vogeltjes enzo.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

sirene schreef:Poep van honden en katten mag nergens in de GFT hoor.
Verbazingwekkend toch wel. Meestal mag het niet maar bij een enkele gemeente wel.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Zamunda schreef:
sirene schreef:Poep van honden en katten mag nergens in de GFT hoor.
Verbazingwekkend toch wel. Meestal mag het niet maar bij een enkele gemeente wel.
Echt? Wat raar.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

stoffeltje schreef:
malinois schreef:Hier hebben we geen grijze container meer, en in de groene mag t niet. Dus moet je het in huis in je prullebakje deponeren. Dat doen we dus niet, als ze hier al ooit iets achter t huis doen gaat t dus naar de hondenpoepprullebak 50 meter verderop in de wijk. Maar dat is hooguit bij pups ofzo eenmaal volwassen weigeren ze iets te doen in de tuin.
Hier mag het gewoon in de groene container (staat in de lijst, mest van kleine huisdieren) en ik ga ervan uit dat hier honden ook onder vallen :mrgreen:

Nou.. nee... daar worden knaagdieren, vogels e.d. mee bedoeld, zeker geen honden, zelfs geen kleine.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

stoffeltje schreef:
Hier staat wat daar wel onder valt: konijnen en cavia's. Mijn honden lijken daar niet echt op dus nee t mag niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Ik vraag me ook een beetje af hoe je aan zo'n grote hoeveelheid komt? Mijn honden poepen nooit in de tuin, op een diaree-aanval na. Alles gebeurt op een wandeling en dan neem ik het mee naar een gemeentelijke prullebak. Ze doen het meestal nog op een hondenuitlaatstrook, dus mag het blijven liggen.
In het bos ruim ik het niet op, maar mocht er 1 van de honden het op het pad doen, waar er idd 1 nogal een handje van heeft) dan pak ik of een zakje, pak het op, mik het in de bosjes, en bewaar het zakje. Ofwel doe ik dat met een takje ofzo.

Mocht er bij een wandeling door de wijk nou een dusdanig volle prullebak zijn of een (zo tegen oudjaar) afgesloten bak, dan komt het mee naar huis maar dat is pff.. echt geen 10 poepjes op jaarbasis hoor.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb het makkelijk. Hier mogen ze niet in de tuin schijten. Ik wil daar rustig kunnen zitten zonder met een kaklucht geconfronteerd te worden :kotz: Ze worden 4x per dag uitgelaten en dat moet voldoende zijn.
En stront in het bos raap ik echt niet op :neenee:
Als ze netjes in de struiken zitten niet ;-) maar als het precies op het pad is.. dan wel... of ik zorg er in ieder geval voor dat het daar weg is ;-)

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

waar gaan luiers normaal gesproken in, dat is toch ook poep ( :blont: wij hebben geen bakken, alleen de groene)
~Suzanne~
Zeer actief

S@ndr@ schreef:waar gaan luiers normaal gesproken in, dat is toch ook poep ( :blont: wij hebben geen bakken, alleen de groene)

Ook die moeten volgens mij apart worden ingeleverd, mogen ook niet in enige bak (dacht ik)

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Boutje schreef:Dochter woont in aanleunwoning met haar 3 honden. Dus 1 tuin voor op dit moment 13 honden. En er wordt in de tuin gepoept, ik wandel 1 keer per dag, lange wandeling, meer niet (wel 30 are tuin) denk 2 keer per dag per hond, dus 26 hoopjes per dag. Oke, de chi's is amper wat, de borders, Poppy en zeker de HH van dochter is wel wat meer.
Ik heb zo een paardenpoep ruim ding met steel en hark en zo ga ik elke dag het rondje van de tuin af.
Dus ja, die zak geraakt vol.
Wow... ben ik toch al met al blij dat mijn honden 1 x per dag poepen EN dat ze het niet in de tuin doen. Maar goed, er wonen er hier ook geen 13 ;-)
Ik kan me voorstellen dat dat idd dan snel een boel poep oplevert maar geen idee waar je er dan mee mee moet blijven ;-((

Suzanne
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

hier maar 1 hond, maar die poept op eigen grond, niet tijdens een wandeling,
doe alle dagen een ronde en alle poep gaat hier op de mest hoop,
Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

~Suzanne~ schreef:
S@ndr@ schreef:waar gaan luiers normaal gesproken in, dat is toch ook poep ( :blont: wij hebben geen bakken, alleen de groene)

Ook die moeten volgens mij apart worden ingeleverd, mogen ook niet in enige bak (dacht ik)

Suzanne
Die mogen hier in de GFT maar ik gooi ze gewoon in de grijze bak, de GFT gebruiken wij nauwelijks, dus dan staat het weken te stinken.
Wij wonen in het buitengebied, naast ons huis heb je meteen een groot grasveld.En je kan anders regelrecht het bos in wandelen.
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik ben echt een hele brave burger en ruim het altijd op... In mijn hoofd zit een vreemd gekronkeld beeld over milieukarma en zo mag ik van mezelf ietsje langer douchen. :LOL:
Hondenpoep mag in elk geval niet in het riool, mijn vader heeft bij de waterzuivering gewerkt en dat is echt heel lastig te reinigen in het water.
In de groende container mag ook niet.
In een zakje in de bak voor restafval. Branden zal het.

Dan hier nog even mijn snobistische ik-zei-het-toch-plaatje: :lekkerpuh:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Er werd een poosje geleden ergens gezegd dat je hondenpoep mee naar huis moest nemen en in het toilet moest gooien. Heb het een keer gedaan omdat ik geen zin had om tig meter naar een vuilnisbak te lopen. Nu onze vooringang verbouwd wordt moeten we helemaal om het flatgebouw heen naar een vuilnisbak, dus ik dacht: ik neem het wel mee naar boven. Gelukkig stond ik alleen in de lift. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Het doet dan misschien niet heel veel kwaad, maar veel goeds doet het ook niet, het verbaast me niet dat de hondenpoepcomposteerder niet het product van het jaar is. Echt lekker spul is het gewoon niet, zeker na een portie Frolic. Ik denk dat daar ook de giftigheid op gebaseerd is. :wink:

Maar goed, voor mij is het een kleine moeite om het zakje in een bak te gooien. Tosca poept vaak naast vuilnisbakken en containers. :19:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Boutje schreef:Dochter woont in aanleunwoning met haar 3 honden. Dus 1 tuin voor op dit moment 13 honden. En er wordt in de tuin gepoept, ik wandel 1 keer per dag, lange wandeling, meer niet (wel 30 are tuin) denk 2 keer per dag per hond, dus 26 hoopjes per dag. Oke, de chi's is amper wat, de borders, Poppy en zeker de HH van dochter is wel wat meer.
Ik heb zo een paardenpoep ruim ding met steel en hark en zo ga ik elke dag het rondje van de tuin af.
Dus ja, die zak geraakt vol.
Hier ruim ik de uitlaatweide dagelijks op en het grote veld wekelijks, maar met in totaal 7 herders kom ik toch echt niet aan zoveel.
Gaat hier gewoon in de grijze container die 1x per 2 weken geleegd wordt en het is dan nog niet eens een bodempje
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”