Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huid probleem.

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Willem28
nieuw lid
Mijn ras(sen): Labradoodle
Aantal honden: 1

Huid probleem.

Ongelezen bericht door Willem28 »

Onze labradoodle heeft veel last van jeuk.
We zitten al op allergeen voer (zonder granen) en geven haar elke dag schapenvet.
We houden haar redelijk kort wat vacht betreft , maar merken wel dat ze naast de jeuk ook veel last van huidschilfers heeft. Om de 2 weken wassen we haar met speciale shampo die geen allergie geeft.
Ontworming krijgt ze elk kwartaal en advantics tegen vlooien elke maand (ze heeft geen vlooien momenteel).
Wat nu nog ? Ik weet het even niet meer :cry: . Heeft iemand tips ?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Huid probleem.

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Begin met stoppen met onnodige chemicaliën. Dus alleen wassen als dat nodig is en ontwormen als uit ontlastingonderzoek blijkt dat het nut heeft. Spullen waar de hond op ligt wassen met wasmiddelen zonder parfum. Overweeg om rauw te gaan voeren ipv brok
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Eventueel testen op de aandoening die dacht ik bij labradors voorkomt en huidschilvers/jeuk geeft en dna testbaar is? Ik weet de naam zo niet uit m’n hoofd
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:Dit onderdeel van het Hondenforum is om je even voor te stellen....

Ik had gemist waar het stond ;)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ga naar een goede dermatoloog (oh ja, en stel je eerst even voor...)

Suzanne
Willem28
nieuw lid
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door Willem28 »

Vergeef me dat ik niet op juiste forum sat.
Betreffende voorstellen :

We zijn een gezin met een zwarte labradoodle (Laika)van 6 jaar.
Een super lieve hond waar we met z'n allen veel van genieten.
Toch heeft Laika altijd al last gehad van haar huid.
Rauw vleesvoer gaf alleen maar problemen en zijn we overgegaan op advise van dierenarts op allergen voer. Dit scheelde al ernorm, maar we zijn er nog niet.
Ik trim haar zelf elke 2 maanden naar een vrij korte vacht.
Mooi is anders maar een korte vacht scheelt veel in dit probleem.
Ik wil wel graag een foto uploaded maar weet niet goed waar ik dat kan doen.
Misschien kan iemand dit uitleggen ?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou naar een goede dermatoloog gaan (dr. Vroom). Bij een doodle met veel schilfers denk ik al gauw aan Sebaceous adenitis. Maar het kan ook heel iets anders zijn. Maandelijks vlooiendruppels zou ik zeker mee stoppen met een huid/vachtprobleem.
Ik denk dat Crutz Ichtiosis bedoeld maar dat is iets van goldens.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Na vele medicijnen druppels en smeerseltjes via de DA kreeg ik de tip om eens over te stappen op senioren voer vanwege minder eiwitten, een gouden greep! schilfers en jeuk verdwenen. ik zeg niet dat het voor jouw hond ook werkt, maar niet geschoten is altijd mis.....
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou idd ook alle chemische zooi stoppen en juist ook voor nu even stoppen met wassen. Al dat "gedoe" kan juist de irritatie geven tenslotte.
Niet zelf gaan gokken met wat kan helpen of niet...
Als je toch wat gaat gokken, ga dan over op een kwalitatief goed versvoer, maar laat het gewoon uitzoeken bij een dermatoloog. Dan weet je hoe en wat. Jeuk is vreselijk!

Er is een kans dat het een aandoening / ziekte is, maar het kan even makkelijk zijn dat het op te lossen is met een goede visolie. Laat het onderzoeken en je weet wat.

Suzanne
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

stoffeltje schreef:Na vele medicijnen druppels en smeerseltjes via de DA kreeg ik de tip om eens over te stappen op senioren voer vanwege minder eiwitten, een gouden greep! schilfers en jeuk verdwenen. ik zeg niet dat het voor jouw hond ook werkt, maar niet geschoten is altijd mis.....
Helemaal waar!!

De tegenwoordig trend van hoe meer vlees in voer, lekker hoog eiwitaandeel en geen granen, is de grootste oorzaak van al die ‘allergische’ honden. Jeuk- en/of darmproblemen.
Het zijn niet de granen die die problemen veroorzaken, maar het vele vlees!

Wij hebben helaas hetzelfde ervaren. Jaren barf en kvv, en na jaren begon onze hond te jeuken. Alles geprobeerd uit te sluiten, niets hielp. De enige optie waren die vreselijke medicijnen tegen jeuk. Tien dagen gegeven en in die tijd (zonder jeuk) de overstap gemaakt naar brok. Helft van de jeuk verdween, maar dat is niet goed genoeg. Toen overgestapt naar Yarrah Vega (met granen). Jeuk al 4 maanden verleden tijd en onze 12-jarige poedel gedraagt zich weer als een jonge blom. ;)

En ze krijgt weer gewoon vlooiendruppels elke 8 weken...
Dat is zooi, ja, maar wat zitten er voor resten troep in het vlees?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

tomaat schreef:Helemaal waar!!

De tegenwoordig trend van hoe meer vlees in voer, lekker hoog eiwitaandeel en geen granen, is de grootste oorzaak van al die ‘allergische’ honden. Jeuk- en/of darmproblemen.
Het zijn niet de granen die die problemen veroorzaken, maar het vele vlees!

Wij hebben helaas hetzelfde ervaren. Jaren barf en kvv, en na jaren begon onze hond te jeuken. Alles geprobeerd uit te sluiten, niets hielp. De enige optie waren die vreselijke medicijnen tegen jeuk. Tien dagen gegeven en in die tijd (zonder jeuk) de overstap gemaakt naar brok. Helft van de jeuk verdween, maar dat is niet goed genoeg. Toen overgestapt naar Yarrah Vega (met granen). Jeuk al 4 maanden verleden tijd en onze 12-jarige poedel gedraagt zich weer als een jonge blom. ;)

En ze krijgt weer gewoon vlooiendruppels elke 8 weken...
Dat is zooi, ja, maar wat zitten er voor resten troep in het vlees?
Iedere hond is anders. Waar de een goed op reageert, reageert de ander niet goed op. Hier reageert er 1 weer niet goed op granen, dus het is echt te simpel gezegd dat teveel vlees in het algemeen de boosdoener is. Het blijft altijd een kwestie van uitproberen, al dan niet m.b.v. een professional.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Willem28 schreef:Vergeef me dat ik niet op juiste forum sat.
Betreffende voorstellen :
:wink: Er zijn nu toevallig wat mensen die geen enkele interesse hebben in anderen.
Als het daar naar ruikt wordt Nanna een beetje wrevelig :lol1:

Een foto kun je niet rechtstreeks uploaden, die moet je eerst op een site als imgur plaatsen en zorgen dat je het formaat aanpast naar maximaal 800 x 600.

Een vriend van me heeft er twee en die vertelde dat het bij de labradoodle extreem veel voorkomt; ernstige allergie en darmklachten.
Ik wilde hem een lekkere gedroogde snack voor ze meegeven, maar dat ging dus niet.

Wat voor voer en shampoo heb je nu?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef: Iedere hond is anders. Waar de een goed op reageert, reageert de ander niet goed op. Hier reageert er 1 weer niet goed op granen, dus het is echt te simpel gezegd dat teveel vlees in het algemeen de boosdoener is. Het blijft altijd een kwestie van uitproberen, al dan niet m.b.v. een professional.
Precies. Ik heb verschillende allergieklantjes gehad, met reacties op alles van gras en kip tot tarwe.
Napie is niet allergisch, maar doet ook niet veel met granen of een hoog aandeel koolhydraten. Ja, molshopen schijten.
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Huid probleem.

Ongelezen bericht door tomaat »

Sandra&co schreef:
Iedere hond is anders. Waar de een goed op reageert, reageert de ander niet goed op. Hier reageert er 1 weer niet goed op granen, dus het is echt te simpel gezegd dat teveel vlees in het algemeen de boosdoener is. Het blijft altijd een kwestie van uitproberen, al dan niet m.b.v. een professional.
Ook mee eens!
Iedere hond is ook anders, maar het blijft dat granen sneller de schuld van problemen krijgen dan vlees.

In de zoektocht naar de juiste voeding voor onze jeukpoedel wisten we uiteindelijk dat vlees haar de kriebels gaf. De eerste vegetarische voeding die we probeerde was graanvrij, ging 4 weken heel goed, maar toen kreeg mevrouw een bruine huid en weer jeukerig daar. De voeding bestond voor de helft uit aardappel... Is dat het probleem geweest? Geen idee, maar een voer met teveel van één ding geven we nu niet meer.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Welkom.
Om toegang te krijgen tot het hele forum zal je je bij de groep "vaste gebruikers" moeten aanmelden.
In dit topic staat precies hoe dat moet: viewtopic.php?f=5&t=30911
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”