Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boxertjes - bezoek van een pup
Moderator: moderatorteam
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Re: Boxertjes onderweg - zeven stuks al
Bedankt allemaal!
Inmiddels een zevental, waarvan 5 reuen (toch nog een mannenclubje aan het worden
)
Foto's komen vanavond, ik denk dat er nog wel 1 inzit, ze is nog niet echt gekalmeerd.
Mooie gemiddelde gewichten tussen de 420 en 510 gram (niet van die 600+ grams reuzen gelukkig)
Zit veel leven in, helft is wel in de tuin geboren maar ach, daar worden ze niet minder van
3 gestroomd (1 vrij donkere man) en 4 geel (waarvan 3 rood)
Zit heel weinig wittekening in dit nest, maar dat was ook wel te verwachten
Inmiddels een zevental, waarvan 5 reuen (toch nog een mannenclubje aan het worden

Foto's komen vanavond, ik denk dat er nog wel 1 inzit, ze is nog niet echt gekalmeerd.
Mooie gemiddelde gewichten tussen de 420 en 510 gram (niet van die 600+ grams reuzen gelukkig)
Zit veel leven in, helft is wel in de tuin geboren maar ach, daar worden ze niet minder van

3 gestroomd (1 vrij donkere man) en 4 geel (waarvan 3 rood)
Zit heel weinig wittekening in dit nest, maar dat was ook wel te verwachten
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wat leuk om te lezen! Spannend of er nog iets uit gaat komen. Voor nu vast gefeliciteerd!
_Esmee
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Gefeliciteerd 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Gefeliciteerd
Kan niet wachten op de foto s
Kan niet wachten op de foto s
- Doyaquba
- Zeer actief
Nr 8 is er maar die heeft wel opstartproblemen, klein reutje, maar 350 gram en geboren zonder vlies en al afgebroken van de placenta. Dus weet nog niet of die het gaat halen, hopelijk wel, maar goed op een gegeven moment moeten ze het ook zelf doen.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Gefeliciteerd!
Sterkte voor die kleine man.
Sterkte voor die kleine man.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gefeliciteerd! 

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gefeliciteerd
Hopelijk red het kleine kereltje het

Hopelijk red het kleine kereltje het
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- annemick
- Zeer actief
Gefeliciteerd
Is nr 8 het laatste pupje?
Hoop dat hij het red!

Is nr 8 het laatste pupje?
Hoop dat hij het red!

- Doyaquba
- Zeer actief
Bedankt!
Waarschijnlijk was hij inderdaad de laatste maar hij gaat het naar alle waarschijnlijkheid helaas niet redden. Ik heb alles geprobeerd om hem erdoorheen te slepen, maar goed, uiteindelijk moeten ze zelf goed ademen en lekker drinken en hij ademt echt heel slecht nog steeds
Gelukkig hebben we wel 7 hele gezonde en energieke pups die fanatiek aan de melkbar liggen
Waarschijnlijk was hij inderdaad de laatste maar hij gaat het naar alle waarschijnlijkheid helaas niet redden. Ik heb alles geprobeerd om hem erdoorheen te slepen, maar goed, uiteindelijk moeten ze zelf goed ademen en lekker drinken en hij ademt echt heel slecht nog steeds

Gelukkig hebben we wel 7 hele gezonde en energieke pups die fanatiek aan de melkbar liggen

-
- Zeer actief
Gefeliciteerd met de pups!
Hopelijk is het laatste reutje sterk genoeg!
Hopelijk is het laatste reutje sterk genoeg!
-
- Zeer actief
Gefeliciteerd en hopelijk komt die laatste nog op gang
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Gefeliciteerd ! Kom op kleine laatste man !
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Gefeliciteerd, duimen draaien voor nr 8
- ceciel
- Zeer actief
Gefeliciteerd met dit puppy geluk, ik duim voor meneertje nummer 8.
- annemick
- Zeer actief
Zal evengoed duimen! Je weet maar nooitDoyaquba schreef:Bedankt!
Waarschijnlijk was hij inderdaad de laatste maar hij gaat het naar alle waarschijnlijkheid helaas niet redden. Ik heb alles geprobeerd om hem erdoorheen te slepen, maar goed, uiteindelijk moeten ze zelf goed ademen en lekker drinken en hij ademt echt heel slecht nog steeds![]()

Vroeger, toen ik nog thuis woonde en opgroeide in de VS hadden wij een boxerpup die ze "the runt of the litter" noemden, wij hadden hem vanaf 3 maanden oud en hij was uiteindelijk een sterk kereltje, nooit heel groot geworden, meer formaat teef, maar wel uiteindelijk 13 jaar oud.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Gefeliciteerd en hopelijk gaat het met nr 8 ook goed
-
- Zeer actief
Gefeliciteerd met je 8 of misschien inmiddels wel zevental. Hoop dat ie het red ondanks dat het er niet zo goed uitziet, heb toch altijd wel een zwak voor de ‘underdog’.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Gefeliciteerd met je 8-tal
Hopelijk gaat het met het kleine ventje goedkomen

Hopelijk gaat het met het kleine ventje goedkomen

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Doyaquba
- Zeer actief
Negende pup, nakomertje is nog geboren. Weer een geel reutje, 430 gram.
Het kleine mannetje heeft het niet gered helaas. Maar liever nu dan na een nacht lijden, er was geen zuig- en slikreflex meer. Hij was alleen als een soort visje aan het ademen.
Het hele bevallingsverhaal dan. Gisteren om 10 uur 's ochtends de daling gezien die echt een paar uur duurde, waarop ze ook steeds vaker de werpkist opzocht om lekker een nest te bouwen. Gisteren en vannacht de hele tijd bij een stoomlocomotief geweest die niet kon slapen
en dus wij ook lekker niet. Constant naar buiten willen en om 2.45 eindelijk het vruchtwater verloren.
De persweeën lieten nog lang op zich wachten dus zijn we maar rondjes gaan lopen door de tuin. Daar zagen we om 6 uur een waterblaas verschijnen en die knapte uiteindelijk kapot. Toen vanwege erg trillen wat calcium bijgespoten (door haar slechte eten van de afgelopen tijd en historie met eclampsie op voorbaat in huis). Om 7 uur kwamen dan eindelijk persweeën en na wat rondjes in de tuin is daar buiten de eerste teef geboren. Met de achtervoeten eerst en met wat hulp en moeite van onze kant, maar een levendig fokzuiver meisje van 480 gram.
Een uur later kwamen binnen 10 minuten van elkaar reu 1 en 2, beide fokzuivere gele mannen van 450 en 440 gram elk. Heerlijk ongecompliceerd. Quira kreeg toen ook wat meer rust weer over haar heen.
Twee uur rust en toen een gestroomd meisje met witte bles, 440 gram en een schreeuwerd!
Een half uur later kwam reu nr 3, een gele reu met een klein streepje op het hoofd van 420 gram. Even op gang moeten helpen door een hap slijm, maar daarna ook een lekkere schreeuwerd.
Uurtje rust gepakt en puppen laten drinken en daarna kwamen rap reuen nr 4 en 5 eraan, beide fokzuivere gestroomde reuen (1 donker en 1 wat lichter) van 510 gram en 460 gram.
Weer een uurtje rust en toen reu nr 6, van 350 gram die in een stortvloed van water naar beneden kwam in 1 perswee met een gescheurde placenta. Alles aan gedaan gedurende 2 uur om hem op gang te brengen, maar na eerst een wakkere indruk te hebben gemaakt, kwam de ademhaling niet meer goed op gang helaas.
Quira leek ofwel leeg, ofwel dat ze er nog 1 kreeg. Toch maar puur utero al gegeven en de puppen lekker aangelegd.
Twee uur later kwam dan onze laatste reu het mannenteam versterken, een weer fokzuivere gele reu van 430 gram vol leven en met duidelijk ontwikkelde stembanden
UPDATE: Na drie uur kwam er nog een teefje na, gele teef met wittekening en springlevend met een gezonde 430 gram! Lag binnen 5 minuten ook aan de tepel
Maar nu is mams weer gewassen en gevoerd en kan lekker genieten van haar overgebleven 6 zoons en 3 dochters.
Eindstand is dus 2 rood(geel) teefjes (1 met wittekening), 1 gestroomd teefje met wittekening
, 2 gestroomde reuen en 4 gele reuen (ik denk 3 echt rood en 1 geel en 2 een klein wit streepje op de kop)
En echt heel weinig wittekeningen
behalve dan dat gestroomde teefje verdorie...benieuwd hoe ze ontwikkeld komende weken
Zal later vandaag of morgen de foto's uploaden, maar eerst moeten de wachtlijstmensen worden gecontacteerd natuurlijk (morgen denk ik). Dus ik denk dat jullie nog even moeten wachten op de plaatjes. Maar ik heb mn best gedaan ze gelijk met hun koppie op de foto te zetten dus komt eraan, ze zijn prachtig
Het kleine mannetje heeft het niet gered helaas. Maar liever nu dan na een nacht lijden, er was geen zuig- en slikreflex meer. Hij was alleen als een soort visje aan het ademen.
Het hele bevallingsverhaal dan. Gisteren om 10 uur 's ochtends de daling gezien die echt een paar uur duurde, waarop ze ook steeds vaker de werpkist opzocht om lekker een nest te bouwen. Gisteren en vannacht de hele tijd bij een stoomlocomotief geweest die niet kon slapen

De persweeën lieten nog lang op zich wachten dus zijn we maar rondjes gaan lopen door de tuin. Daar zagen we om 6 uur een waterblaas verschijnen en die knapte uiteindelijk kapot. Toen vanwege erg trillen wat calcium bijgespoten (door haar slechte eten van de afgelopen tijd en historie met eclampsie op voorbaat in huis). Om 7 uur kwamen dan eindelijk persweeën en na wat rondjes in de tuin is daar buiten de eerste teef geboren. Met de achtervoeten eerst en met wat hulp en moeite van onze kant, maar een levendig fokzuiver meisje van 480 gram.
Een uur later kwamen binnen 10 minuten van elkaar reu 1 en 2, beide fokzuivere gele mannen van 450 en 440 gram elk. Heerlijk ongecompliceerd. Quira kreeg toen ook wat meer rust weer over haar heen.
Twee uur rust en toen een gestroomd meisje met witte bles, 440 gram en een schreeuwerd!
Een half uur later kwam reu nr 3, een gele reu met een klein streepje op het hoofd van 420 gram. Even op gang moeten helpen door een hap slijm, maar daarna ook een lekkere schreeuwerd.
Uurtje rust gepakt en puppen laten drinken en daarna kwamen rap reuen nr 4 en 5 eraan, beide fokzuivere gestroomde reuen (1 donker en 1 wat lichter) van 510 gram en 460 gram.
Weer een uurtje rust en toen reu nr 6, van 350 gram die in een stortvloed van water naar beneden kwam in 1 perswee met een gescheurde placenta. Alles aan gedaan gedurende 2 uur om hem op gang te brengen, maar na eerst een wakkere indruk te hebben gemaakt, kwam de ademhaling niet meer goed op gang helaas.
Quira leek ofwel leeg, ofwel dat ze er nog 1 kreeg. Toch maar puur utero al gegeven en de puppen lekker aangelegd.
Twee uur later kwam dan onze laatste reu het mannenteam versterken, een weer fokzuivere gele reu van 430 gram vol leven en met duidelijk ontwikkelde stembanden

UPDATE: Na drie uur kwam er nog een teefje na, gele teef met wittekening en springlevend met een gezonde 430 gram! Lag binnen 5 minuten ook aan de tepel

Maar nu is mams weer gewassen en gevoerd en kan lekker genieten van haar overgebleven 6 zoons en 3 dochters.
Eindstand is dus 2 rood(geel) teefjes (1 met wittekening), 1 gestroomd teefje met wittekening

En echt heel weinig wittekeningen

Zal later vandaag of morgen de foto's uploaden, maar eerst moeten de wachtlijstmensen worden gecontacteerd natuurlijk (morgen denk ik). Dus ik denk dat jullie nog even moeten wachten op de plaatjes. Maar ik heb mn best gedaan ze gelijk met hun koppie op de foto te zetten dus komt eraan, ze zijn prachtig

Laatst gewijzigd door Doyaquba op 05 mei 2020 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Boxertjes onderweg - geboren p6
Gefeliciteerd! Ik mis in je verhaal alleen nog wel de geboorte van de gestroomde dame. En wat bedoel je precies met 'fokzuiver'?
- dagmar88
- Zeer actief
http://latorredellaquila.com/1483/Fotogravinnetje schreef:En wat bedoel je precies met 'fokzuiver'?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Inderdaad een niet helemaal gebruikelijke manier van gebruiken dus. Want in principe kunnen de brindles uit het nest niet fokzuiver zijn op hun kleur: ze zijn sowieso heterozygoot op dat allel omdat moeder ongestroomd is. Vandaar dat ik raar aankeek bij die term icm de brindles van dit nest
- Doyaquba
- Zeer actief
Ow nee niet-wit vererfend bedoelde ik daarmee. Is inderdaad niet de correcte term hiervoor maar wel hoe 'we' dat noemen bij de boxers...
Dus geen ongepigmenteerde voetzolen en een donker gehemeltje en compleet zwart masker zonder witte streep
Maar gestroomde boxers zonder witte aftekeningen zijn niet zoveel voorkomend, dus dat heeft altijd wel iets speciaals. De vader is dat natuurlijk, dus dat scheelt, hadden kans erop, maar twee van die reuen... Ik vind ze zo mooi, die donkere koppies
kwestie van smaak, sommige mensen houden van veel wit in het gezicht.
De gestroomde teef had ik even overgeslagen, excuses, zij kwam als nr 4 ter wereld schreeuwend en zonder problemen.
Net een verrassing gehad. M'n moeder dacht het wel, ik dacht dat het gewoon spanning was in de baamoeder, maar bijna 3 uur na nr 9 kwam dan nu net nr 10 ter wereld. Een geel teefje (yes, beetje vrouwen in het mannennest) met witte bles en witte teentjes. 430 gram en springlevend, een hartendiefje
Dus geen ongepigmenteerde voetzolen en een donker gehemeltje en compleet zwart masker zonder witte streep

Maar gestroomde boxers zonder witte aftekeningen zijn niet zoveel voorkomend, dus dat heeft altijd wel iets speciaals. De vader is dat natuurlijk, dus dat scheelt, hadden kans erop, maar twee van die reuen... Ik vind ze zo mooi, die donkere koppies

De gestroomde teef had ik even overgeslagen, excuses, zij kwam als nr 4 ter wereld schreeuwend en zonder problemen.
Net een verrassing gehad. M'n moeder dacht het wel, ik dacht dat het gewoon spanning was in de baamoeder, maar bijna 3 uur na nr 9 kwam dan nu net nr 10 ter wereld. Een geel teefje (yes, beetje vrouwen in het mannennest) met witte bles en witte teentjes. 430 gram en springlevend, een hartendiefje

- annemick
- Zeer actief
Zo dat is toch nog een groot nest geworden, gefeliciteerd
Jammer van het kleine manneke

Jammer van het kleine manneke

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Gefeliciteerd! Flink nest!