waarom zijn er dan geen progamma's voor deze rassen?crutz schreef:idd of hij nu wel of niet moe is....................................qyan schreef:scooby, of rocco nu wel of niet moe is, rocco is nog niet uit gegroeid!scooby doo schreef:rontgenen is hij daar niet wat jong voor ?
de laatste 2weken heb ik inderdaad wel veel met hem gewerkt
iedere dag 5min pakwerk en speuren woesdag avond gehoorzaamheid
vrijdag weerpakwerk maar dan bij de club en zaterdag weer pakwerk en gehoorzaamheid
maar volgende week wordt dit terug herleid naar 3x per week en de hond vind het leuk en ikik overdrijf niet ik wil gewoon mijn vrije tijd volledig besteden aan de hond en er is altijd wel een da in de buurt ,de hond is nooit moe na het spel
![]()
om terug te komen op andere "onbekende" rassen in de africhting, DIT (de fysiek en geestelijk overvragen) is DE manier om te zorgen dat je ze niet veel meer gaat zien en dat anderen het ook niet meer willen proberen, omdat ze er TE VEEL kapot hebben zien gaan en er uiteindelijk niet meer geloofd word in een goede (fysiek en geestelijk) en door deze gedachtegang kan dit zichzelf aardig in stand houden.
bedoel dus dat je het leuk moet houden voor de hond (en nu vind hij het nog wel leuk om iedere dag te speuren en pakwerk te doen, maar zeker als je er zo jong al veel druk op legt bestaat de kans dat je hond heel vroeg OP is) verder doe je er ook nog eens gehoorzaamheid bij, dit alles bij elkaar geeft de hond weinig ruimte zichzelf te ontwikkelen
zodat ze kunnen werken maar zonder blessure's enzo.