Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

danja
Actief
Contacteer:

Oren

Ongelezen bericht door danja »

Vandaag heb ik voor het eerst de oren van mijn Maltezertjes geplukt. De haartjes aan de binnenzijde eruitgetrokken met een pincet. Ik stond hier altijd een beetje twijfelachtig tegenoveromdat het pijnlijk zou zijn. Nu ik het gedaan heb en de hondjes vonden het erg lekker al dat gekriebel. Heel voorzichtig met de pincet maar je hoeft bijna niks te doen want het haar zit inderdaad los. Volgens mij kan jet het er ook nog uittrekken met je vingers. En het deed geen PIJN dan doe je iets niet goed denk ik.
Zo leer je ook nog wat als je het probeert.

Anneke :zwaai:
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Wat goed van je!!Zal je hondje fijn vinden!! :ok:
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Oren

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

danja schreef:Vandaag heb ik voor het eerst de oren van mijn Maltezertjes geplukt. De haartjes aan de binnenzijde eruitgetrokken met een pincet. Ik stond hier altijd een beetje twijfelachtig tegenoveromdat het pijnlijk zou zijn. Nu ik het gedaan heb en de hondjes vonden het erg lekker al dat gekriebel. Heel voorzichtig met de pincet maar je hoeft bijna niks te doen want het haar zit inderdaad los. Volgens mij kan jet het er ook nog uittrekken met je vingers. En het deed geen PIJN dan doe je iets niet goed denk ik.

De kapper van Luka doet dit jobke.
Maar de laatste keer zat er nog veel haar in. Dus gebruik ik men vingers, zou toch een beetje voorzichtig zijn met het pincet.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

ja maar ze blijven rustig zitten. Ook als ik de haren bij de oogjes wegknip. Of ze weten dat dit een wat link werkje is.

Groetjes Anneke :ok:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Oren

Ongelezen bericht door Angelique25 »

danja schreef:Vandaag heb ik voor het eerst de oren van mijn Maltezertjes geplukt. De haartjes aan de binnenzijde eruitgetrokken met een pincet. Ik stond hier altijd een beetje twijfelachtig tegenoveromdat het pijnlijk zou zijn. Nu ik het gedaan heb en de hondjes vonden het erg lekker al dat gekriebel. Heel voorzichtig met de pincet maar je hoeft bijna niks te doen want het haar zit inderdaad los. Volgens mij kan jet het er ook nog uittrekken met je vingers. En het deed geen PIJN dan doe je iets niet goed denk ik.

Als de haren niet te diep zitten kun je ze ook met je vingers verwijderen. Dit is mede afhankelijk van de grote van het oorgat :P
Of het pijnlijk is ligt grotendeels aan de hond. Eén van mijn honden heeft veel haargroei in de oren en heeft de pech dat het muurvast zit. Bij haar is het dan ook wat pijnlijk.
Het enige wat je fout kan doen is of met je pincet een stukkie vel meepakken, of proberen de haartjes langzaam eruit te trekken, dan krijg je het effect van langzaam een pleister verwijderen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”