Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boy aan de Frolic

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

qyan

Ongelezen bericht door qyan »

tja, mijn opa is ook 96 geworden met 4 pakjes sigaretten per dag en iedere dag junkfood.
maar dat wil niet zeggen dat als ik hetzelfde doe dat ik ook zo oud wordt.
dat oranje door wortels, right, gewoon kleurstof.
als beloning, maar als hoofdvoer :roll:

qyan heeft dit ook heel erg gehad en daar was medisch gezien heel wat mee aan de hand: met zijn maag/ darmstelsel.
die at ook niet meer, iedere keer iets en toen helemaal niet meer.
ik had terug gegaan naar de DA!
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

De DA wilde een bloedonderzoek doen.
Komt daarmee voldoende aan het licht???
Jullie hadden het over een echo??

Onze DA zei trouwens dat er geen slecht voer is. Het is belangrijk dat ze het goed eten. En ik mocht gewoon frolic blijven geven 8O

En weet iemand waarom hij wel frolic eet en niets anders.
Behalve bruine boterhammen met pindakaas dan :?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

joe schreef:De DA wilde een bloedonderzoek doen.
Komt daarmee voldoende aan het licht???
Jullie hadden het over een echo??

Onze DA zei trouwens dat er geen slecht voer is. Het is belangrijk dat ze het goed eten. En ik mocht gewoon frolic blijven geven 8O

En weet iemand waarom hij wel frolic eet en niets anders.
Behalve bruine boterhammen met pindakaas dan :?
met een bloednderzoek kunnen eventuele ontstekingen ed wel worden aangetoond.
bij qyan bleek het toen een bacteriele infectie te zijn, wat dus ook op zijn maag/ darmkanaal werkte.
ik bleef van voer veranderen en onderzoeken wezen niets uit.
totdat hij nog zieker werd en ook zijn gewrichten mee gingen spelen en ook helemaal niet meer at, echt niets meer.
de orthopeed heeft toen gehamerd op bepaalde onderzoeken en toen kwam er dus de ziekte van lyme uit.
wil niet zeggen dat dat bij jouw hond ook zo is natuurlijk!
maar kan toch zijn dat er iets aan scheelt.

eigenlijk zou je moeten kijken hoe lang hij frolic blijft eten ;)
misschien ook weer voor een paar dagen en dat hij daarna weer niet eet.
wil hij ook geen compleet vers vlees van een 1 of ander merk???

en sorry, wat een DA van voeding vindt hecht ik helemaal geen waarde aan.
die vertellen alleen maar wat de vertegenwoordigers van een voer vertellen, zoveel uren voedingsleer krijgen ze niet op de opleiding.
als ze beginnen met verhalen dat er geen slecht voer is dan heb ik al gegeten en gedronken, sorry.
ik hou al niet zo van brokken, maar als ik qyan brokken zou (moeten) voeren dan zijn het brokken waar geen BHA/BHT in zit, geen kleur/ geur en smaakstoffen en andere chemische troep. dan pas zeg ik, voor ene brok is het ene goede brok.
maar frolic.
van ene goed voer moet je weinig voeren, volgens mij van frolic aardige hoeveelheden :?
maar goed, dat is mijn mening.

idd, als hij zoveel af is gevallen en hij eet nu dit wel, had ik het als laatste redmiddel ook wel gedaan.
maar ik had toch willen weten of er iets met hem zou zijn.
memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

Hoi Joe,

je schrijft in het andere topic over je hond dat hij erg gestressed is, is dit vooral als hij eten krijgt? Hoe en waar geef je hem eten (zijn daar stressvolle dingen die hem kunnen afleiden bijv.?)? Mees kan ook erg stressig zijn en wil dan ook pertinent niet eten, gelukkig duurt het bij hem niet al te lang en helpt het wel als ik hem dan een paar brokjes of iets anders met de hand voer. Besteed je misschien erg veel aandacht aan zijn niet eten? Dat hij, omdat hij mishandeld is, dit ook ervaart als aandacht (nb hij krijgt meer aandacht als hij niet eet, dan als hij wel eet)? Zou het dus misschien tussen zijn oren kunnen zitten? Misschien, als hij Frolic blijft eten, kun je daar meer aandacht aan besteden (ik weet het niet hoor, maar misschien ligt daar het probleem?)?

Frolic bevat veel smaakstoffen, vandaar dat honden het graag eten. Een goede brok met een hoog percentage vlees en waar een lekkere diervetmix over gespoten is (natuurlijke smaakstof, doen alle fabrikanten) zou het zelfde resultaat moeten kunnen geven. Ik zou zeggen, kijk eens of je dierenwinkel bijv. Nutro verkoopt...erg duur, maar een stuk beter voor je hond...zelfs Eukanuba zou ik nog liever voeren dan Frolic (of zoek een dierenwinkel waar je voer kunt scheppen, dan kun je alles proberen en hoef je niet veel af te nemen)...

Ik vind het altijd raar als dierenartsen zeggen dat alle voeren goed zijn...

Het lijkt me een groot probleem als je hond zo moeilijk eet. Deed hij dit in het asiel (of waar hij vandaan komt) en in het begin bij jullie ookal?

Hopelijk vind je er snel een oplossing voor!

groetjes,

Marije
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Ook hier een moeilijke eter in huis..... in het begin ook van de stress. Nutro ging inderdaad wel naar binnen, maar hele gele poep van dit dure voer ;) en heel veel poep ;) , dus net zo lang gezocht tot dat ik nu het voer heb gevonden, waar patrol graag van eet, waar ze goede poep van heeft....

Dus eerste medische oorzaken uitsluiten en dan op zoek naar voer wat ze wel lust... en ja ik ben ook wel eens hopeloos geworden, maar na een half jaar en heel veel verschillende soorten voer is het toch gelukt!

Enne Frolic lust Patrol dus absoluut niet! :mrgreen: :mrgreen: Tja, smaken verschillen.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

joe schreef: Onze DA zei trouwens dat er geen slecht voer is. Het is belangrijk dat ze het goed eten. En ik mocht gewoon frolic blijven geven 8O
Luister alsjeblieft niet naar je dierenarts. Die van mij is precies zo: de ballen verstand van voer maar wel mensen er over inlichten.
Mijn dierenarts is tegen BARF en versvlees, maar elke brok zou goed zijn omdat het door een bepaalde keuring komt :? .
Grote onzin dus ;)
Groetjes Rob
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Speurneus Carola: heb je Frolic uitgeprobeerd dan?
Ons hondje vroeger is er 16 op geworden, nooit ziek
Hier zie ik veel honden die kanker krijgen en operaties moeten ondergaan op Royal Canin en dat soort kwaliteitsbrok
Ik geef Bob ook geen Frolic hoor
Maar vraag me wel eens af wat je zelf eet
Ik eet zelf ook biologisch en zo min mogelijk of geen chemische toevoegingen.
Ik ken ook die mensen die voor hun hondje een biefstuk halen en zelf een gehaktbal eten :zwaai:
memo
Actief

EvavT schreef:Speurneus Carola: heb je Frolic uitgeprobeerd dan?
Hier zie ik veel honden die kanker krijgen en operaties moeten ondergaan op Royal Canin en dat soort kwaliteitsbrok
Ik ken ook die mensen die voor hun hondje een biefstuk halen en zelf een gehaktbal eten :zwaai:
volgens mij bedoel jij iemand anders, want Carola is juist voor het voeren van Frolic.

Waarom zouden honden die een kwaliteitsbrok krijgen operaties ondergaan en kanker krijgen, denk je dat dat gerelateerd is aan elkaar? Frolic bevat veel afvalvlees, afvalgraan, conserveringsmiddelen (t is een halfnatproduct en daar zijn meer conserveringsmiddelen voor nodig om het product vers te houden. Daarbij worden er stoffen aan toegevoegd die het brokje mooi vochtig moeten houden...wat ook bagger is), kleurstoffen..als het wortels waren wat er in zat, dan zou de ontlasting niet zo onnatuurlijk oranje zijn...kortom het kan niet beschouwd worden als een topvoer. Ik ken ook een hond die Frolic at en die is helaas niet oud geworden, gestorven aan kanker...of dat door de Frolic komt weet ik niet, wat ik wel weet is dat al die kunstmatige conserveringsmiddelen nooit goed kunnen zijn en zelfs kankerverwekkend...de ene hond zal daar gevoeliger voor zijn als de andere...

En Joe, gaat het nu eigenlijk goed met Boy? Eet hij Frolic nog goed, is er al meer bekend uit de testen?

groetjes,

Marije

Afbeelding
joe
Zeer actief

memo schreef:
EvavT schreef:Speurneus Carola: heb je Frolic uitgeprobeerd dan?
volgens mij bedoel jij iemand anders, want Carola is juist voor het voeren van Frolic.

Waarom zouden honden die een kwaliteitsbrok krijgen operaties ondergaan en kanker krijgen, denk je dat dat gerelateerd is aan elkaar? Frolic bevat veel afvalvlees, afvalgraan, conserveringsmiddelen (t is een halfnatproduct en daar zijn meer conserveringsmiddelen voor nodig om het product vers te houden. Daarbij worden er stoffen aan toegevoegd die het brokje mooi vochtig moeten houden...wat ook bagger is), kleurstoffen..als het wortels waren wat er in zat, dan zou de ontlasting niet zo onnatuurlijk oranje zijn...kortom het kan niet beschouwd worden als een topvoer. Ik ken ook een hond die Frolic at en die is helaas niet oud geworden, gestorven aan kanker...of dat door de Frolic komt weet ik niet, wat ik wel weet is dat al die kunstmatige conserveringsmiddelen nooit goed kunnen zijn en zelfs kankerverwekkend...de ene hond zal daar gevoeliger voor zijn als de andere...

En Joe, gaat het nu eigenlijk goed met Boy? Eet hij Frolic nog goed, is er al meer bekend uit de testen?

groetjes,

Marije
Ja, bloedonderzoek was in orde.
DA denkt idd dat het tussen zijn oren zit.
Hij was op het moment dat hij stopte met eten, weer heel gestrest.
Frolic eet hij nu goed. Hij eet direct al zijn voer op.
Ik geef hem nu 3 maal op dezelfde tijd eten.
De DA zei dat het idd heel bealngrijk is dat hij weer een ritme opbouwt.
Ik geef hem nog 2 weken frolic, zodat hij wat op kracht kan komen en hoopt dat hij daarna weer gewoon gaat eten.
Heb carocroc 28/20, en die lust hij wel, want uit mijn hand eet hij hem, maar uit zijn bak niet. Ik hoop echt dat hij weer normaal voer gaat eten, want ik vetrouw die Frolic ook niet zo.
Er komt lijkt wel meer uit, dan erin gaat :?
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Joe:

Je zegt uit zijn bak wil die niet eten (vande carocroc) Frolic wel uit zijn bak??

Vertel eens meer rondom het eten geven bij Boy niet wat hij eet maar hoe/wat doe jij als Boy moet/mag eten.

Roep je hem of zet je de bak zo neer
misschien moet je hem wel halen ofzo.

vertel ddar eens wat over?
joe
Zeer actief

Jokie schreef:Joe:

Je zegt uit zijn bak wil die niet eten (vande carocroc) Frolic wel uit zijn bak??

Vertel eens meer rondom het eten geven bij Boy niet wat hij eet maar hoe/wat doe jij als Boy moet/mag eten.

Roep je hem of zet je de bak zo neer
misschien moet je hem wel halen ofzo.

vertel ddar eens wat over?
Hoi Jokie,

Frolic eet hij wel uit zijn bak :?
Normaal zet ik gewoon zijn bak met eten neer.
Hij doet dan niets....na een tijdje roep ik : Boy, ga eens eten!
Dan loopt hij naar zijn bak, ruikt even en loopt weer weg.
In het begin hielp het nog als ik herhaalde dat hij moest gaan eten.
Ik dacht eerst dat hij vroeger geleerd had om pas op commando te eten.
Want als ik het commando herhaalde at hij wel, tot een tijd terug :cry2:

Wat heel vreemd is, is dat hij de bak van de kat wel leeg eet/likt, terwijl als ik hetzelfde katteblikvoer bij hem in zijn bak doe, hij er niets van wil weten........Ik kan er geen touw aan vast knopen :U

Bij Frolic is dit allemaal niet het geval. Zodra ik zijn bak vul is het eten!
Snap jij hier iets van????????????
Ben benieuwd ;)
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

geef hem dan eens caro gemengd met frolic en dan uit een andere bak of gewoon een hoopje op de grond, kijk eens wat er dan gebeurd, gaat dat goed steeds minder frolic en steeds meer caro toevoegen
joe
Zeer actief

speurneus carola schreef:geef hem dan eens caro gemengd met frolic en dan uit een andere bak of gewoon een hoopje op de grond, kijk eens wat er dan gebeurd, gaat dat goed steeds minder frolic en steeds meer caro toevoegen
Heb ik al geprobeerd. meneer eet de frolicjes er tussenuit en laat de rest liggen :cry:
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik denk toch dat het tussen zijn oren zit, het is aangeleerd gedrag. In elk geval dat idee krijg ik na je laatste bericht.
Geef het eten eens in een ander kommetje, leg het op de grond neer en zeg niks. Na 10 min haal je het gewoon weg en later op de dag leg je het weer een keer neer. Gewoon zonder er verder aandacht aan te geven. Dit een aantal dagen proberen, in het begin zal hij je vast argwanend aankijken. Maar niks tegen 'm zeggen, je moet 'm niet eens aankijken als je het kommetje neerlegt. Daarna gewoon verder gaan waar je mee bezig was.
Ik wed (en hoop) dat hij dan wel gaat eten.
Je kan gewoon frolic blijven geven alleen ietsje minder zo dat hij niet prop vol zit. En dan dus tussen twee frollic maaltijden in zo'n kommetje met duck of iets dergelijks neerleggen.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
joe
Zeer actief

EvitaP schreef:Ik denk toch dat het tussen zijn oren zit, het is aangeleerd gedrag. In elk geval dat idee krijg ik na je laatste bericht.
Geef het eten eens in een ander kommetje, leg het op de grond neer en zeg niks. Na 10 min haal je het gewoon weg en later op de dag leg je het weer een keer neer. Gewoon zonder er verder aandacht aan te geven. Dit een aantal dagen proberen, in het begin zal hij je vast argwanend aankijken. Maar niks tegen 'm zeggen, je moet 'm niet eens aankijken als je het kommetje neerlegt. Daarna gewoon verder gaan waar je mee bezig was.
Ik wed (en hoop) dat hij dan wel gaat eten.
Je kan gewoon frolic blijven geven alleen ietsje minder zo dat hij niet prop vol zit. En dan dus tussen twee frollic maaltijden in zo'n kommetje met duck of iets dergelijks neerleggen.
Zal het morgen eens proberen :ok:
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Ik zal het eens inderdaad een ander bak proberen :ok:
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Waarom zouden honden die een kwaliteitsbrok krijgen kanker krijgen, denk je dat dat gerelateerd is aan elkaar?

tja
BHA en BHT zit in RC en daar gaan verhalen over dat het kankerverwekkend is :cry:
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

EvavT schreef:Waarom zouden honden die een kwaliteitsbrok krijgen kanker krijgen, denk je dat dat gerelateerd is aan elkaar?

tja
BHA en BHT zit in RC en daar gaan verhalen over dat het kankerverwekkend is :cry:
Sterker nog, het is bewezen.....
memo
Actief

Maar er zijn wel meer brokken die als kwaliteitsbrok gezien kunnen worden en die geen BHT en BHA bevatten.
Ik ben het wel met je eens hoor over RC en BHT en BHA en propylgallaat. Frolic bevat dit overigens ook ;)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”