Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grommen naar de baas

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

yo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door yo »

Wat ik nu begrijp is dat zijn voet zooltjes en nek geen pijn doen, maar het voor hem te intiem is, en ik dat gewoon moet vermijden tot het vertrouwen beter is gegroeid?
Okee, dat is te doen, ik was gewoon bang dat er daadwerkelijk pijn was op die plekken.

Verder reageert ie heel goed, komt bij me legt zijn hoofd op mijn knie, laat zich aaien, ik geef hem tijd.

Bedankt voor alle adviesen, fijn zo'n forum en iedereen die de tijd neemt om te adviseren.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

yo schreef:Wat ik nu begrijp is dat zijn voet zooltjes en nek geen pijn doen, maar het voor hem te intiem is, en ik dat gewoon moet vermijden tot het vertrouwen beter is gegroeid?
Okee, dat is te doen, ik was gewoon bang dat er daadwerkelijk pijn was op die plekken.

Verder reageert ie heel goed, komt bij me legt zijn hoofd op mijn knie, laat zich aaien, ik geef hem tijd.

Bedankt voor alle adviesen, fijn zo'n forum en iedereen die de tijd neemt om te adviseren.
Het lijkt mij stug dat een hond op zoveel plekken tegelijk pijn heeft. Je hebt het over zijn schouderbladen, voetzooltjes en neus.

Uit te sluiten is dit natuurlijk niet, maar ik zou er niet in eerste instantie vanuit gaan.

Ontwijk het gewoon maar een poosje totdat de hond duidelijk gewend is bij jullie en dan voorzichtig opbouwen: niet meteen borstelen, maar rustig aaien over zijn schouderbladen, enz. enz.
Ik heb eerder het idee dat hij dit soort plekken beangstigend vind, dan dat hij er daadwerkelijk pijn aan heeft.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

miekmiek schreef:Goed dat je tot dat inzicht bent gekomen en dat je openstaat voor adviezen! :ok:

Ehm... als ik daar niet voor open sta dan vraag ik niet om advies hoor.... Maar soms maar knuffen wel, en soms niet, nu gaat t weer heel erg goed, even voor alle duidelijkheid: ik heb een flinke stap teruggedaan, pak hem niet meer zo hard vast en benader hem niet vanaf boven, maar van de zijkant, dan gaat ie al helemaal kwispelen!!! Maar als ik dan niet verder ga, begraaft hij zijn knoppie wel onder me oksel.... tis zo lief! :I Hij bepaalt nu het tempo...
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

~Kimske schreef:
miekmiek schreef:Goed dat je tot dat inzicht bent gekomen en dat je openstaat voor adviezen! :ok:

Ehm... als ik daar niet voor open sta dan vraag ik niet om advies hoor.... Maar soms maar knuffen wel, en soms niet, nu gaat t weer heel erg goed, even voor alle duidelijkheid: ik heb een flinke stap teruggedaan, pak hem niet meer zo hard vast en benader hem niet vanaf boven, maar van de zijkant, dan gaat ie al helemaal kwispelen!!! Maar als ik dan niet verder ga, begraaft hij zijn knoppie wel onder me oksel.... tis zo lief! :I Hij bepaalt nu het tempo...

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
lieverd
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lieverd »

Ik denk dat je het kusjes geven e.d. maar even moet laten voor wat het is. De hond is er kennelijk echt niet van gediend. Waarom zou je het provoceren en waarschijnlijk iets voorlopig (voorgoed) verknallen als dit niet nodig is.
Het is in hondentaal zeer dominant wat je wilt doen en niet iedere hond accepteert dit. Het kan goed zijn dat hij bang wordt en je moet toch oppassen voor angstbijten!
Probeer hem zachtjes zo ver te krijgen dat hij het accepteert en vermijd hierbij echt omarmen om de nek en recht aankijken van de hond.

Succes :ok:
En een knuffel van Rex
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Dank voor je advies, we zijn er inmiddels druk mee bezig hoor. Het gaat helemaal toppie nu, hij geeft zoals gezegd zelf het tempo aan, en wurmt zich helemaal in je armen. Dan gaat ie met zijn kop omhoog, want o o o knuffelen is best wel fijn hoor!

Als hij het zat is, gromt ie heeeeeeel zachtjees, veel zachter dan ooit, ik verstijf dan zoals geadviseerd, en hop, niets ana de hand. Ziet er naar uit dat we dit behoorlijk onder controle krijgen!
Max is gewoon helemaal toppie :ok:
Afbeelding
lieverd
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lieverd »

ga zo door :ok:
Gefeliciteerd :P
En een knuffel van Rex
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”