Ik gaf Bajo al geruime tijd af en toe een bot toen ik in het bottendocument las dat je nooit gekookte botten moet geven aan een hond. Ik dacht dus dat ze juist gekookt moesten zijn zodat ze dan niet ál te hard zijn. Ik vraag bij de slager om botten voor de hond en dan krijg ik meestal koeienpoten met nog wat vlees eraan. Na het lezen van het bottendocument dacht ik Bajo een plezier te doen met een rauw bot met rauw vlees maar meneer snuffelde eens een keer en kwam me toen halen om samen naar het bot te kijken want hij wist niet wat ermee te doen. Heb het een tijd laten liggen maar hij bleef ver uit de buurt van het verse bot. Ik heb de harde botten toch maar weer gekookt en toen was het goed voor Bajo.
Hij vindt het het einde om lekker aan een mergpijp te kluiven maar het valt me wel op dat zijn tanden slijten en dus haal ik het bot na een uurtje weer bij hem weg.
Heeft iemand tips, gebruik ik de verkeerde botten?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Botten geven.
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Botten geven.
Voor de recreatie gebruik je wel goede botten, alleen herkent je hond ze blijkbaar niet als botten als ze rauw zijn.dimphie schreef:Ik gaf Bajo al geruime tijd af en toe een bot toen ik in het bottendocument las dat je nooit gekookte botten moet geven aan een hond. Ik dacht dus dat ze juist gekookt moesten zijn zodat ze dan niet ál te hard zijn. Ik vraag bij de slager om botten voor de hond en dan krijg ik meestal koeienpoten met nog wat vlees eraan. Na het lezen van het bottendocument dacht ik Bajo een plezier te doen met een rauw bot met rauw vlees maar meneer snuffelde eens een keer en kwam me toen halen om samen naar het bot te kijken want hij wist niet wat ermee te doen. Heb het een tijd laten liggen maar hij bleef ver uit de buurt van het verse bot. Ik heb de harde botten toch maar weer gekookt en toen was het goed voor Bajo.
Hij vindt het het einde om lekker aan een mergpijp te kluiven maar het valt me wel op dat zijn tanden slijten en dus haal ik het bot na een uurtje weer bij hem weg.
Heeft iemand tips, gebruik ik de verkeerde botten?
Door koken/verhitten worden ze juist knikkerhard met de kans op splinteren. Toch rauw aan blijven bieden totdat die het snapt. Smeer er desnoods iets op wat meneer altijd lekker vindt, beetje smeerleverworst, filetamerican enz. Als het muntje maar valt dan komt het wel goed.
-
- Actief
Re: Botten geven.
[quote="Angelique25 Voor de recreatie gebruik je wel goede botten, alleen herkent je hond ze blijkbaar niet als botten als ze rauw zijn.
Door koken/verhitten worden ze juist knikkerhard met de kans op splinteren. Toch rauw aan blijven bieden totdat die het snapt. Smeer er desnoods iets op wat meneer altijd lekker vindt, beetje smeerleverworst, filetamerican enz. Als het muntje maar valt dan komt het wel goed.[/quote]
Heb het geprobeerd met een beetje smeerkaas op een superbot en ja hoor. Effe snuffelen, beetje draaien, kijken naar mij of het allemaal wel te vertrouwen is, erbij liggen, likken en.......hap!!!. Heeft 'm niet meer los gelaten tot ik het genoeg vond. Bleef er nog een afgekloven stokje over. Ik probeer het over een paar dagen nog eens.
Bedankt voor de tip.
Door koken/verhitten worden ze juist knikkerhard met de kans op splinteren. Toch rauw aan blijven bieden totdat die het snapt. Smeer er desnoods iets op wat meneer altijd lekker vindt, beetje smeerleverworst, filetamerican enz. Als het muntje maar valt dan komt het wel goed.[/quote]
Heb het geprobeerd met een beetje smeerkaas op een superbot en ja hoor. Effe snuffelen, beetje draaien, kijken naar mij of het allemaal wel te vertrouwen is, erbij liggen, likken en.......hap!!!. Heeft 'm niet meer los gelaten tot ik het genoeg vond. Bleef er nog een afgekloven stokje over. Ik probeer het over een paar dagen nog eens.
Bedankt voor de tip.
- Con
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nickita is een barfer, en krijgt dus alleen maar voer dat is gebaseerd op vlees en botten (en dan aangevuld met groente maar dat doet niet ter zake). Ik merk dat ze dat moest leren eten. Ze kauwt nu echt alles weg wat ervoor zet
, maar ik zal je wat voorbeelden geven:
- een koeienrib is eng, daar moet je vandaan blijven
- een koeienhart moet je tegen blaffen
- een konijnenkop moet je mnaar terugstaren
En als je dat allemaal hebt toegepast dan kun je het opeten

- een koeienrib is eng, daar moet je vandaan blijven

- een koeienhart moet je tegen blaffen

- een konijnenkop moet je mnaar terugstaren

En als je dat allemaal hebt toegepast dan kun je het opeten

Groetjes Dorine en de hondenbende!

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is erg vervelend... daarom laat ik ze altijd op maat zagen!Con schreef:Onze allereerste hond (Sander) gaf ik nogal eens een mergpijpje.............tot dat........er een keer eentje om zijn onderkaak zat. Die ging er mooi niet meer af. Hij moest onder narcose om het bot door te laten zagen. Dus hier in huis geen mergpijpjes meer

Verder komen hier geen recreatiebotten binnen, want de tanden slijten er enorm van en bovendien is het botweefsel van die grote botten anders dan van botten die geen gewrichten dragen. Gewrichtskoppen en zo zijn weer zachter en worden wel goed verteerd...
Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl