Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kef kef en nog eens kef

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

kef kef en nog eens kef

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nou heb ik toch al wat honden van pup af mee gemaakt maar kleine ruby is echt erg ze blaft werkelijk naar alles autos mensen honden schapen alles wat maar beweegt op de camping heeft ze zich aardig uitgeleeft
ik heb genegeert afgeleid enz enz het woord soms wat minder maar toch wie heeft er nog wat tips voor me bvd
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Afleiden als je hond blaft staat eigenlijk stiekem gelijk aan het belonen van het gedrag. Hondje blaft, baasje aandacht...Joepie!
Voorkomen is wat anders..dus hondje blaft niet, baasje aandacht, hondje blaft, baasje doet net alsof hondje foetsie is.
Heb je Ruby wel eens gewoon tot de orde geroepen als ze zo aan het blaffen was?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
twinkeltje
moderator

ik heb haar ieder geval een aantal keer flinkt op orde geroepen dan is ze eff stil maar als ze weer wat ziet begind ze weer

van dat baasje foetsie zou je wel eens gelijk in kunnen hebben tijdens wandellen gister liepen we langs schaapjes toen wilde ze eff kijken dus ik vond het goed toen begon een schaap te blerren dus hup ruby ook toen ben ik zonder haar aan te kijken of te sprekken stug door gelopen toen was ze ineens stil maar soms is het best moelijk om te negeren in bepaalde situwaties maar zal proberen thanks
Afbeelding
Wiempie
Vaste gebruiker

blaffen

Ongelezen bericht door Wiempie »

In heel veel gevallen ligt de oplossing juist in het aanleren van blaffen op commando, gevolgd door een beloning. (koekje, etensbak?) En als de hond blaft in ongewenste situaties een gedecideerd "NEE" laten horen. Ik ga er vanuit dat de hond inmiddels weet wat "NEE" betekent. "NEE" pas je toe in geval van ongewenst gedrag, tenzij de situatie totaal negeren vereist. Verwacht niet meteen resultaat, het kan even duren.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef:Afleiden als je hond blaft staat eigenlijk stiekem gelijk aan het belonen van het gedrag. Hondje blaft, baasje aandacht...Joepie!
Voorkomen is wat anders..dus hondje blaft niet, baasje aandacht, hondje blaft, baasje doet net alsof hondje foetsie is.
yep. timing, twinkel, timing.
twinkeltje
moderator

linlin schreef:
Eline* schreef:Afleiden als je hond blaft staat eigenlijk stiekem gelijk aan het belonen van het gedrag. Hondje blaft, baasje aandacht...Joepie!
yep. timing, twinkel, timing.
en een reuze dozis geduld bij dit kleine monstertje
nooit geweten dat dit zo in een caraktertje kan zitten van een pup
het is nog erger dan mijn jr toen als pup die was het snel afgeleerd
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”