Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht koelvest voor Chihuahuas
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Gezocht koelvest voor Chihuahuas
Ik weet eigenlijk even niet of dit de juiste rubriek is. Maar ik dacht ik vraag het hier even.
Ik ben dus opzoek naar iets van een koel vest.
Ik maak graag lange wandelingen en soms ben ik smiddags nog niet thuis met de hondjes (ik heb dan wel de buggy mee en water etc) maar ik zou dus ook voor beiden een koelvest of iets willen.
Ze hebben een borst omvang van 3o cm en van 33 cm. Echte mini maatjes dus. Wie weet waar ik dat kan vinden?
Ik ben dus opzoek naar iets van een koel vest.
Ik maak graag lange wandelingen en soms ben ik smiddags nog niet thuis met de hondjes (ik heb dan wel de buggy mee en water etc) maar ik zou dus ook voor beiden een koelvest of iets willen.
Ze hebben een borst omvang van 3o cm en van 33 cm. Echte mini maatjes dus. Wie weet waar ik dat kan vinden?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Re: Gezocht koelvest voor Chihuahuas
Mijn ervaring met dingen die op de kleinste maat zouden passen is helaas dat ze toch te groot zijn. Of is het niet zo dat het dan schuift zeg maar?Zinodo schreef:https://www.outdoordogshop.nl/p/bergwan ... ranje/1745
Deze heb ik voor Ziva en echt tevreden mee, echt een topding. Jammer genoeg zou alleen een van je kleintjes erin passen, en ook maar precies met 33cm voor de kleinste maat.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Zinodo schreef:Ja, goeie vraag. Ik heb voor Ziva maat XS, die is voor 43 - 56 cm en haar borstomvang is 48cm. Het schuift absoluut niet. Maar ja, ze zit dus wel 5 cm van de onderste grens. Ik denk dat je toch even zou moeten passen, wil je dit zeker weten.Chihuahua-paws schreef:Mijn ervaring met dingen die op de kleinste maat zouden passen is helaas dat ze toch te groot zijn. Of is het niet zo dat het dan schuift zeg maar?Zinodo schreef:https://www.outdoordogshop.nl/p/bergwan ... ranje/1745
Deze heb ik voor Ziva en echt tevreden mee, echt een topding. Jammer genoeg zou alleen een van je kleintjes erin passen, en ook maar precies met 33cm voor de kleinste maat.
Ja dat denk ik ook. Ik ga even kijken of ze die hier ergens verkopen. Ik las ook goede verhalen over die van hurta die zou 36 cm zijn maar valt schijnbaar kleiner. Ik heb deze vraag ook even gesteld op een chihuahua groep. Misschien wordt ik daar wel wat wijzer. Bedankt iig wel.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Deze heb ik en destijds bewust ivm de ruglengte te groot gekocht. Dus de XL voor mn ranke mechel. Ging totaal niet schuiven ook niet als hij hem tijdens trainen aan had.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Koelmat hebben we sowieso mee. Maar als we in het bos zijn mogen ze zelf lopen en ze zwemmen ook. Daarbij trainen we ook en tijdens training is een vest ook fijn.Boutje schreef:Buggy mee zeg je, ik zou voor een koelmat gaan dan plus schaduwdoek.
Die koeljasjes zijn best zwaar eens nat voor een chi.
Mijn kleinste sheltie (27 schoft en 4,5 kilo) wil al amper rondlopen met dat ding aan...
We zijn dus echt opzoek naar een vest.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
O dat zou dan mogelijk wat zijn voor beiden van mij. Ik zoek idd wel zo iets waar ze wel gewoon soepel in kunnen bewegencrutz schreef:Deze heb ik en destijds bewust ivm de ruglengte te groot gekocht. Dus de XL voor mn ranke mechel. Ging totaal niet schuiven ook niet als hij hem tijdens trainen aan had.

Moet alleen de ruglengte meten. Volgens mij is de kleinste net weer te lang. Maar eerst maar meten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Te lang zou ik niet erg vinden en hij weegt weinig.Chihuahua-paws schreef:O dat zou dan mogelijk wat zijn voor beiden van mij. Ik zoek idd wel zo iets waar ze wel gewoon soepel in kunnen bewegencrutz schreef:Deze heb ik en destijds bewust ivm de ruglengte te groot gekocht. Dus de XL voor mn ranke mechel. Ging totaal niet schuiven ook niet als hij hem tijdens trainen aan had.
Moet alleen de ruglengte meten. Volgens mij is de kleinste net weer te lang. Maar eerst maar meten.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat klinkt goed. Ja ik denk dat ik deze ga bestellen.crutz schreef:Te lang zou ik niet erg vinden en hij weegt weinig.Chihuahua-paws schreef:O dat zou dan mogelijk wat zijn voor beiden van mij. Ik zoek idd wel zo iets waar ze wel gewoon soepel in kunnen bewegencrutz schreef:Deze heb ik en destijds bewust ivm de ruglengte te groot gekocht. Dus de XL voor mn ranke mechel. Ging totaal niet schuiven ook niet als hij hem tijdens trainen aan had.
Ik heb vorrig jaar ook zo lopen zoeken. Maar in de vakantie gingen we naar Scandinavië dus koeler en had ik niet echt het idee dat het nodig was. Maar ik vind het nu al zo warm. En we trainen nu op een tijd dat het nog warm is.
Bedankt

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb er even eentje besteld. Als het wat is bestel ik de tweede ook.
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb deze koeljasjes.
Het is eigenlijk een grote zeem, dus super licht voor de hond en makkelijk aandoen.
Kenzi blijft er heel koel bij (geen airco achterin de auto) en na de trainingen met het warmere weer hersteld ze ook veel sneller dan zonder
Het is eigenlijk een grote zeem, dus super licht voor de hond en makkelijk aandoen.
Kenzi blijft er heel koel bij (geen airco achterin de auto) en na de trainingen met het warmere weer hersteld ze ook veel sneller dan zonder

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb inmiddels al besteld en bij de van jou is de xxs niet meer leverbaar. Maar wel bedanktdre schreef:Ik heb deze koeljasjes.