Hopelijk is het gelukt, ik ben benieuwd wat er voor puppers uitkomen, en hoe ze uitgroeien
Ik vind het een mooie combinatie
Moderator: moderatorteam
Klopt er zitten heel veel verschil in grootte.georges schreef:Hoe groot/zwaar is Taxi eigenlijk ? De AHT heeft nogal wat speling op gewicht lijkt het ? Google zegt me tussen 2,5kg en 12kg.Gimmick schreef:En dat in een handig en praktisch formaat.
Wat voor karakter kan je eigenlijk verwachten met dit type hondjes?Cleva schreef:Eerst maar eens kijken of er uberhaupt iets te houden komt.georges schreef: Wilde je zelf eigenlijk wat aanhouden ? En Gimmick ?![]()
Als er inderdaad een nest komt ga ik er vanuit dat ik ze niet allemaal meteen onder dak krijg omdat ik erg kritisch ben en het zijn fikkies. Dat is geen stralende combinatie. Ik ben me daar bewust van.
Echte hondenmensen mogen er allemaal een. Je hoeft niet perfect te zijn, dat ben ik zelf ook niet maar ik kan me haast niet voorstellen dat ik een pup meegeef aan "een gezinnetje" dat leuk heeft gekeken bij een kopje koffie met een kaakje.
Dan hou ik er liever twee of drie over tot ze hoogbejaard sneven.
Als ik de komende 16 jaar met 3 broers rondloop dan vind ik dat prima acceptabel. Ik was toch al van plan om altijd honden te hebben.![]()
Ze moeten niet weg en het zijn er de hondjes voor om er meer dan een te houden.
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat ze populair zijn en dat ik ze wel allemaal vergeef.
De tijd zal het leren en ik heb niet echt een voorkeur.
Daar is nog maar tig keer antwoord op gegevenkaterke schreef: Is er een kans dat je naakte pups krijgt of helemaal niet?
Deze ochtend in dit topic: https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 0#p8420040katerke schreef:Dank u voor je antwoord. Ik onthoud niet altijd even goed daarom vroeg ik het nog eens
Maar ze vinden een rondje hardlopen of skeeleren toch vast ook wel leuk?Cleva schreef:Voor Mira is het ideaal om twee keer per dag een half uurtje lekker te hollen en spelen. Dat is gewoon genoeg.Gimmick schreef:Taxi en Mira verschillen niet veel qua energie niveau,Soeb88 schreef:Oh wat leuk zeg, hopelijk zit haar buikje over een aantal weken mooi vol. Ben benieuwt wat voor toverballetjes uit gaan komen. En wat voor energieniveau t gaat worden.
Gek op actie en altijd wel te porren voor wat leuks maar kunnen ook prima wat minder doen.
Als het een of twee dagen niet kan dan merk je alleen dat ze demonstratief bij de auto gaat staan kijken (ik rij altijd even met de auto naar de dijk. Stukje van niets maar de route er naartoe is gewoon niet aantrekkelijk)
Op kantoor ligt ze in haar mand en weet je niet eens dat ze er is.
Dat klinkt wel erg aantrekkelijk!Cleva schreef:petra1 schreef:
Wat voor karakter kan je eigenlijk verwachten met dit type hondjes?
Heel, heeeel erg gemakkelijk.
Whippets zijn schoothondjes. Alleen als er een kat of een konijnen rond gaat rennen is er iets aan de hand. Als hij blijft zitten eigenlijk al niet meer en zoeken naar wild dat niet duidelijk in beeld is is er ook niet bij.
Je moet je hond natuurlijk wel daarna opvoeden en zorgen dat hij niet de gelegenheid krijgt om .....nou ja, je snapt wat ik bedoel.
Taxi vind ik zelf ook enorm makkelijk en braaf maar misschien kan Gimmick meer over het ras vertellen.
Het worden dus geboren huishondjes die met een lieve baas, een fijne mand en 4 keer in de week een stevige boswandeling meer dan tevreden zijn.
Het mag ook best een keer een kwartiertje ballen zijn.
Het grootste nadeel is de magere beharing.
In huis zul je er eigenlijk geen haar van terugvinden maar als je niet oplet (en dat doe ik niet) zitten ze wel altijd onder de schrammen. En ik heb ook weleens een winkelhaak gehad.
Maar dat had voorkomen kunnen worden door zelf voorzichtiger te zijn.
Ik durf wel te zeggen dat de moeilijkheidsgraad van dit soort hondjes heel laag is. Echt kinderspel.
De kunst is bij een makkelijke hond geen misbruik te maken hoe makkelijk ze zich voegen. Je wil er juist een beetje pit in houden dus de strakke hand die bij sommige rassen zo broodnodig is moet je bij dit soort honden achterwege laten.
Brullen en hard corrigeren is er niet bij. Dat vinden ze niet leuk en eng.
Om me heen kijken en kijken naar de lichaamstaal van mijn honden is bijna een tweede natuur, na bijna 20 jaar beagles en nu alweer een jaar of 7 teckelsCleva schreef:Veel makkelijker. Als je gewend bent om om je heen te kijken dan zie je het wild 99% van de tijd veel eerder dan je hond.petra1 schreef: Als ik het zo lees dan is een zichtjager eigenlijk veel makkelijker te begeleiden dan dat mijn teckels zijn, en die lopen ook los zonder wild te verstoren.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik niet helemaal zeker weet of een kruising whippet/terrier heel erg anders jaagt maar terriers zijn in de eerste plaats behoorlijk gehoorzaam.
Daarnaast is het ook een kwestie van sturen waar je hond naartoe ontwikkelt.
Als je een plek hebt waar hij altijd muizenholen mag uitgraven of stokken uit het water mag gooien dan hij sowieso al niet aan het jagen. Het leven is soms best simpel.
ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn Taxi vele malen makkelijker vindt dan dat ik mijn teckel dame vindt hoor.petra1 schreef:Om me heen kijken en kijken naar de lichaamstaal van mijn honden is bijna een tweede natuur, na bijna 20 jaar beagles en nu alweer een jaar of 7 teckelsCleva schreef:Veel makkelijker. Als je gewend bent om om je heen te kijken dan zie je het wild 99% van de tijd veel eerder dan je hond.petra1 schreef: Als ik het zo lees dan is een zichtjager eigenlijk veel makkelijker te begeleiden dan dat mijn teckels zijn, en die lopen ook los zonder wild te verstoren.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik niet helemaal zeker weet of een kruising whippet/terrier heel erg anders jaagt maar terriers zijn in de eerste plaats behoorlijk gehoorzaam.
Daarnaast is het ook een kwestie van sturen waar je hond naartoe ontwikkelt.
Als je een plek hebt waar hij altijd muizenholen mag uitgraven of stokken uit het water mag gooien dan hij sowieso al niet aan het jagen. Het leven is soms best simpel.![]()
Misschien toch ooit, in de verre toekomst een achter- achter- achterkleinkind van Mira in gedachte houden![]()
Muizen jagen kan langs de boerenakkers naar hartenlust, zeker als de mais dadelijk weer volop gegroeid is.
Nou ja dat dus.Cleva schreef:.
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk