Halloumi wordt kaal. Haar buikje was al helemaal kaal, beetje zoals een puppybuikje. Dat heb ik weleens vaker gezien dus dat vind ik geen punt. Maar nu wordt ze onder haar oksels en op haar borst ook kaal, ze heeft nu alleen nog een brede streep haar over het midden van haar borst lopen.
Ze krijgt brok omdat ze KVV slecht verdraagt (krijgt dan zachte poep en daardoor volle anaalklieren), op dit moment een combinatie van Greenheart Premium en Genesis, beide graanvrij en hoger vleespercentage.
Ik heb in de gangkast al de normale taste of Canada en een soft variant van Wolf of Wilderness staan om hierna te proberen.
Ze heeft niet veel jeuk, ze krabt weleens, maarja, dat doen we allemaal. Ze heeft ook geen gekke huid, het is gewoon een zacht, gaaf, kaal huidje. Daarom vind ik het een beetje overbodig wellicht om naar de dierenarts te gaan. Ze is levendig, vacht is verder heel mooi, ze eet goed, drinkt wel vrij veel, maar dat deed ze altijd al (ze heeft ook nierstenen gehad in Roemenië dus die nieren blijven denk ik wel gevoelig). Verder dus een actief, vrolijk, niksmismee hondje, vandaar de aarzeling of de dierenarts nou veel gaat toevoegen.
Het is nu sinds een week dat het echt opvalt. Zou het gewoon een superverharing kunnen zijn? Of toch het voer? Allergie? Gewoon pech? Ik las al over Alopecia Areata, dat misschien? Ze is een mix maar iets van teckel zit er denk ik wel in met dat lange lijf. Iets Oosters ook, Pekinees-achtig.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kale kip
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Re: Kale kip
Ik had t zelfde probleem met Zuurtje ze verdroeg geen vers ( KVV), ik ben met haar begonnen met darm compositum van de groene Os als een soort van reiniging van de darm en het hele systeem, en voor nu gaat ze weer goed op de vers voeding.
gelukkig wel..
het gaat nu ook beter met haar gewrichten en zo.
Ik heb natuurlijk verschillende adviezen ingewonnen en wat vaak een boosdoener blijkt te zijn is in het buitenland als ze gecastreerd worden en zo of pijn hebben of wat dan ook dat er vaak met antibiotica gegooid wordt en dat vernield ook het bacterie leven in de darm en kan leiden tot het niet goed verdragen van bepaalde voeding
Hoe dan ook ik ben het maar gaan proberen, want ik had niet zoveel te verliezen en in Zuurtjes geval werkte het
https://degroeneos.nl/darmprotocol/
het is misschien een optie voor je om het te lezen kijken of je het wat vind.
Ik gebruik trouwens alleen de darmcompositum
en niet het hele plan maar dit gaf al veel verbetering
gelukkig wel..

Ik heb natuurlijk verschillende adviezen ingewonnen en wat vaak een boosdoener blijkt te zijn is in het buitenland als ze gecastreerd worden en zo of pijn hebben of wat dan ook dat er vaak met antibiotica gegooid wordt en dat vernield ook het bacterie leven in de darm en kan leiden tot het niet goed verdragen van bepaalde voeding
Hoe dan ook ik ben het maar gaan proberen, want ik had niet zoveel te verliezen en in Zuurtjes geval werkte het
https://degroeneos.nl/darmprotocol/
het is misschien een optie voor je om het te lezen kijken of je het wat vind.
Ik gebruik trouwens alleen de darmcompositum

- Mit
- Zeer actief
Maar zou dat ook de kaalheid verklaren dan? Want inwendig gaat ze nu voor zover ik kan zien goed, mooie poep en niet teveel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Is ze niet gewoon aan het afharen ?
Dat eerst onder de buik begint en dat je straks de rest hebt
Dat eerst onder de buik begint en dat je straks de rest hebt
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
Nou ja het zou kunnen verklaren waarom ze geen vers verdraagt maar dat hoeft inderdaad niet haar klachten te verklaren.
maar het kan natuurlijk best zo zijn dat er hormonaal of qua allergie of zo iets aan de hand is haar uitva en dan kaal worden en niet wisselen van vacht is best een dingetje natuurlijk.
maar het kan natuurlijk best zo zijn dat er hormonaal of qua allergie of zo iets aan de hand is haar uitva en dan kaal worden en niet wisselen van vacht is best een dingetje natuurlijk.
- Mit
- Zeer actief
Ja misschien moet ik het nog even aankijken, afwachten of er niet gewoon een vers vachtje verschijnt.