Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlek advantix in bank

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

vlek advantix in bank

Ongelezen bericht door lilalila »

Hallo allemaal,

Een paar dagen terug heb ik Pippa wat druppels van Advantix gegeven, omdat de eerste teken kwamen. Op verschillende plekken op haar rug een druppel gedaan. De dag later zie ik een soort aangetaste plek in mijn bank. Precies waar zij met haar rug dan leunt.
Ik dacht dat ze inmiddels droog genoeg was, om weer op de bank te mogen.

(bij mijn vorige hond kon ik de haren op zij doen, en op de huid druppelen, maar pippa is kortharig, en op de rug lukt dat dan niet.)

Iemand dit eerder gehad ? En misschien tips om het eruit te halen ?

P.S. ik heb de producent al gemaild, maar die zeggen het staat in de bijsluiter, dus pech.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: vlek advantix in bank

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ben ik toch weer extra blij dat ik dat soort druppels tot een minimum beperk.. 1 x per jaar.... in het voorjaar/vroege zomer.
Kleed ligt altijd over de bank. Ik heb nog nooit daar overigens schade van gezien aan meubilair maar pffff...
Overigens: ook bij een kortharige hond moet je natuurlijk op de huid druppelen, niet op de haren, dus ook die korte haren moet je aan de kant houden.

Suzanne
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Vlek gaat er niet uit. De kleurstof is uit de bank getrokken, dat doen dit soort insecticiden. Met DEET tegen muggen moet je ook uitkijken voor je kleren.
Kleedje erover?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Apart. Ik geef frontline, aangezien met advantix ik nog een vlo vond bij ons wijlen Buster, ooit. En met frontline tot nu toe niet.
Geen vlekken ervan gehad. Ik doe bij onze kortharige hond wel de haren opzij, en druppel op de huid.
Ik moet wel zeggen dat ze op de bank in een mandje zit en niet op de bank zelf. Maar dan zou je ook vlekken in de mand moeten zien, als het zou vlekken. Dat heb ik eigenlijk nooit gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”