ja het is een super leuk ras en ik moet zeggen dat Lucky ook een super leuk hondje is. Ze staat haar mannetje, is heel energiek maar ook heel erg zacht. Voelt stemmingen feilloos aan en vooral dat laatste is iets wat ik in een hond nog niet zo extreem heb meegemaakt.Jetski schreef:Spannend!
Hopelijk is ze drachtig en wordt het een heerlijk puppen topic om te volgen!
Na onze Ollie willen we waarschijnlijk een kleinere hond.
Dan wordt het een havanezer.![]()
Puppentopics zijn leuk maar nog leuker als je verliefd bent op het ras!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van voorbereiden eerste nestje naar voorbereiden tweede nestje.
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Voorbereidingen voor een eerste nestje/ gedekt op 15 mei
- Tineke
- Zeer actief
Leuk al die voorpret. Nog even geduld en dan wordt het vast juichen op 15 juni 

Laatst gewijzigd door Tineke op 07 jun 2020 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
spannend hoor, nog heel even geduld voor je het zeker weet
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
O je kiest gewoon ook honden mensen van het forum, ik vind het altijd wel leuk te zien ho ze opgroeien
-
- Zeer actief
Heel spannend!
Leuk om te volgen, ik ben heel benieuwd naar de pups.
Leuk om te volgen, ik ben heel benieuwd naar de pups.
- blacky
- Zeer actief
ja dat zou ik kunnen doen als ze er zijn.twinkeltje schreef:O je kiest gewoon ook honden mensen van het forum, ik vind het altijd wel leuk te zien ho ze opgroeien
Maar ik denk dat de havanezer niet voor iedereen het hondje is wat bij ze past.
Er staan een paar erg leuke mensen op de lijst waar ik voor hoop dat er straks een hondje bij zit, waaronder mijn eigen dochter. Het hondje wat ik zelf graag zou willen aanhouden (als er pups komen) gaat bij haar en haar man wonen.
nog één week wachten dan weet ik meer. Ik vind het zo gek dat het wachten bij een ander altijd veel sneller gaat.

- blacky
- Zeer actief
De hopelijk aanstaande moeder is vandaag 3 jaar oud geworden.
Dit lieve, mooie, energieke maar oh zo gevoelige meisje is al weer bijna 3 jaar bij ons. Wat vliegt de tijd.
Omdat het zo leuk is nog even een pup foto van ons meisje.

En zou lag ze vanmorgen op de bank:

Dit lieve, mooie, energieke maar oh zo gevoelige meisje is al weer bijna 3 jaar bij ons. Wat vliegt de tijd.
Omdat het zo leuk is nog even een pup foto van ons meisje.

En zou lag ze vanmorgen op de bank:

- dre
- Zeer actief
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6

gefeliciteerd met je verjaardag

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:

- blacky
- Zeer actief
ze lijkt ook wel heel erg op jou Saartje. Ze heeft veel weg van haar familie van moeders kant.xSuzannex schreef:wat een plaatje is het toch
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
ja zeker.
2 pups van Saar zijn ook van die kopietjes. Eef is net haar vader
- blacky
- Zeer actief
Ze mag dan net haar vader zijn ze heeft de blik van haar moeder.xSuzannex schreef:ja zeker.
- blacky
- Zeer actief
Een goede leer voor de volgende keer.
Tja ik had blijkbaar een afspraak moeten maken voor een echo gelijk na de dekking. Dit heb ik niet gedaan en nu bleek er geen plek meer te zijn niet eerder dan 6 weken na de dekking.
Gelukkig dacht het meisje aan de telefoon mee en heeft ze één van de andere dierenartsen van de praktijk gevraagd of die het misschien ook kon. Nu kunnen we in plaats van op maandag op dinsdag terecht.
Deze arts is niet erg ervaren met het maken van echo's bij een hond maar het kunnen zien of Lucky drachtig is zal hopelijk wel lukken.
Het is dan 32 dagen na de eerste dekking.
Ik had het heel erg graag wat eerder geweten en graag morgen al gegaan. Ze eet slecht en als ze niet drachtig is kan me dat niet zo vee schelen maar nu maak ik me daar wel zorgen om.
Tja ik had blijkbaar een afspraak moeten maken voor een echo gelijk na de dekking. Dit heb ik niet gedaan en nu bleek er geen plek meer te zijn niet eerder dan 6 weken na de dekking.
Gelukkig dacht het meisje aan de telefoon mee en heeft ze één van de andere dierenartsen van de praktijk gevraagd of die het misschien ook kon. Nu kunnen we in plaats van op maandag op dinsdag terecht.
Deze arts is niet erg ervaren met het maken van echo's bij een hond maar het kunnen zien of Lucky drachtig is zal hopelijk wel lukken.
Het is dan 32 dagen na de eerste dekking.
Ik had het heel erg graag wat eerder geweten en graag morgen al gegaan. Ze eet slecht en als ze niet drachtig is kan me dat niet zo vee schelen maar nu maak ik me daar wel zorgen om.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nu een Borer Terrier
Hiervoor: golden retriever x dobermann welsh corgi mix - Aantal honden: 1
Ow dat is een tegenvaller zeg. Ik heb wle vreemde dingen gelezen over onevaren artsen die een echo doen. Die laten de hond op de rug liggen etc. Misschien kan jij je vast inlezen, dat weet je wanneer t niet goed gaat 
Wel gek hoor, dat het daar zo druk is

- blacky
- Zeer actief
Ik had het kunnen verwachten want bij progesteron prikken is een echo na 4 weken gratis. Maar het komt vast goed. Lucky is erg klein ik vraag me af of het staand kan. We zullen zien.MaritaFlappy schreef:Ow dat is een tegenvaller zeg. Ik heb wle vreemde dingen gelezen over onevaren artsen die een echo doen. Die laten de hond op de rug liggen etc. Misschien kan jij je vast inlezen, dat weet je wanneer t niet goed gaat
En bij jou? Wanneer ga jij voor de echo of heb je die al gedaan.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Saar werd de echo ook op de rug gedaan. Wel door de "gewone" dierenartsblacky schreef:Ik had het kunnen verwachten want bij progesteron prikken is een echo na 4 weken gratis. Maar het komt vast goed. Lucky is erg klein ik vraag me af of het staand kan. We zullen zien.MaritaFlappy schreef:Ow dat is een tegenvaller zeg. Ik heb wle vreemde dingen gelezen over onevaren artsen die een echo doen. Die laten de hond op de rug liggen etc. Misschien kan jij je vast inlezen, dat weet je wanneer t niet goed gaat
En bij jou? Wanneer ga jij voor de echo of heb je die al gedaan.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Is ook echt niet overal zo. Ik maak meestal een week vooraf pas de afspraak zonder problemen.Cleva schreef:Oh shit, ik zal morgen meteen even een afspraak maken.
Daar had ik zelf ook geen rekening mee gehouden.
- blacky
- Zeer actief
ja ik had het ook niet verwacht dat het hier zo zou zijn maar goed, als je een teef hebt laten dekken dan weet je wanneer het 4 weken later is. Dus voor de volgende keer bespreek ik het direct.crutz schreef:Is ook echt niet overal zo. Ik maak meestal een week vooraf pas de afspraak zonder problemen.Cleva schreef:Oh shit, ik zal morgen meteen even een afspraak maken.
Ik merk dat dit echt de eerste keer is dat ik een teefje laat dekken. Tjemig ik heb gewoon zelf nesteldrang.

Je hoort steeds dat als je jou hond goed kent je het verschil wel ziet tussen geen dracht en wel een dracht nou dan ken ik mijn hond slecht want ik zie niets. Wel merk ik aan de roedel dat daar wat verschuift. Maar dat kan ook komen omdat ze nu echt volwassen is.
Nog 4 dagen dan weet ik het zeker.
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Hier ook, kan zelfs een dag van tevoren vaak. Maar goed progesteron testen doen ze niet dus geen pakketkorting ofzo, gewoon die 4 tientjes betalen.crutz schreef:Is ook echt niet overal zo. Ik maak meestal een week vooraf pas de afspraak zonder problemen.Cleva schreef:Oh shit, ik zal morgen meteen even een afspraak maken.
Kijken of er pups inzitten kunnen ze wel (gelukkig gewoon staand, neerleggen lijkt me stressvol?) tellen komt tijdens de bevalling wel

Bij de tweede keer zal je het beter zien blacky

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik ken ook ervaren fokkers die overtuigd waren dat hun teef drachtig was, blijkt de reu steriel te zijn en de teef dus alleen maar schijndrachtig (waar ze normaal gesproken weinig tekenen van toont)
- blacky
- Zeer actief
dat niet eten in de ochtend doet ze dus ook maar dat doet ze ook tijdens haar schijndracht. Ik denk dat Lucky wel moet liggen tijdens dit onderzoek ze kunnen denk ik niet met de dopler onder haar buik anders.Doyaquba schreef:Hier ook, kan zelfs een dag van tevoren vaak. Maar goed progesteron testen doen ze niet dus geen pakketkorting ofzo, gewoon die 4 tientjes betalen.crutz schreef:Is ook echt niet overal zo. Ik maak meestal een week vooraf pas de afspraak zonder problemen.Cleva schreef:Oh shit, ik zal morgen meteen even een afspraak maken.
Kijken of er pups inzitten kunnen ze wel (gelukkig gewoon staand, neerleggen lijkt me stressvol?) tellen komt tijdens de bevalling wel![]()
Bij de tweede keer zal je het beter zien blackydan weet je waar je op moet letten. Het is echt bij elke teef makkelijk te merken, symptomen kunnen zó erg op schijndracht lijken. Het enige wat hier verschilt is de misselijkheid rond 2-3 weken (eten 's ochtends laten staan)
Gewoon omdat ik het leuk vind en omdat we de schilder kregen en er een stoel aan de kant moest op de plek waar de werpkist zou komen de werpkist dus vast neer gezet. De eerste avond werd hij ingepikt door Laika. Vandaag neemt Lucky zo af en toe een kijkje maar de anderen mogen er van haar niet in.
het is echt een klein heksje hoor.
- blacky
- Zeer actief
dat kan best hoor maar dat geldt misschien straks voor een tweede nestje maar nu wil ik het gewoon al wat eerder weten.
resorberen kan tot dag 32 en de echo is op dag 33 dus dat lijkt me een beetje gek. Maar goed niets is onmogelijk.
Toen ik zwanger was kreeg je ook geen echo. Je was zwanger en je had maar af te wachten wat het werd. Tegenwoordig is het maken van een echo heel gewoon en zo zie ik deze echo ook. Als heel gewoon. Veel stress levert een bezoek aan de arts Lucky overigens niet op dus dat scheelt.
resorberen kan tot dag 32 en de echo is op dag 33 dus dat lijkt me een beetje gek. Maar goed niets is onmogelijk.
Toen ik zwanger was kreeg je ook geen echo. Je was zwanger en je had maar af te wachten wat het werd. Tegenwoordig is het maken van een echo heel gewoon en zo zie ik deze echo ook. Als heel gewoon. Veel stress levert een bezoek aan de arts Lucky overigens niet op dus dat scheelt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
7 pups op de echo, 0 geboren dus helaas ja t kan ook er na. Dat was bij een teef die door een van mijn reuen gedekt was.blacky schreef:dat kan best hoor maar dat geldt misschien straks voor een tweede nestje maar nu wil ik het gewoon al wat eerder weten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- blacky
- Zeer actief
dat kan hoor maar een echo wordt vaak al eerder gedaan dan op dag 33. Dat is bijna bij 5 weken dracht. Er voor kan het idd. dat weet ik. Maar na de 32e dag ben ik nog niet tegen gekomen.malinois schreef:7 pups op de echo, 0 geboren dus helaas ja t kan ook er na. Dat was bij een teef die door een van mijn reuen gedekt was.blacky schreef:dat kan best hoor maar dat geldt misschien straks voor een tweede nestje maar nu wil ik het gewoon al wat eerder weten.
-
- Vaste gebruiker
Hier wordt alleen nog ei en yoghurt gegeten. Ze is al wel 100 gram aangekomen de de tepels zijn knal roze.
Maar goed ze is ook na elke loopsheid schijnzwanger, inclusief melk.
Haar buik voelt ook anders, strakker? Harder?
Ik heb ook progesteron laten prikken, 2 keer voor 50 euro.
Zit geen echo bij in en voor een echo gaan ze scheren. Onze hond heeft een plukvacht dus dat houdt me ook tegen. Als t goed is zien we volgende week of over andere halve week de buikjes groeien. Daarnaast kunnen ze ook t aantal puppy's niet bepalen en kunnen er nog puppy's worden geresorbeerd.
Met andere woorden, wij slaan de echo over
Ik heb niet alles gelezen zie ik, met 33 dagen zal dat niet meer zo zijn inderdaad. Aan de ene kant kan ik ook niet wachten en zou ik ook een echo willen, maar dat scheren houdt mij echt even tegen, ik moet nog even geduld hebben.
Maar zo slecht als ze nu eet is nog nooit gebeurd.. hoop doet leven
Spannend!
Zit geen echo bij in en voor een echo gaan ze scheren. Onze hond heeft een plukvacht dus dat houdt me ook tegen. Als t goed is zien we volgende week of over andere halve week de buikjes groeien. Daarnaast kunnen ze ook t aantal puppy's niet bepalen en kunnen er nog puppy's worden geresorbeerd.
Ik heb niet alles gelezen zie ik, met 33 dagen zal dat niet meer zo zijn inderdaad. Aan de ene kant kan ik ook niet wachten en zou ik ook een echo willen, maar dat scheren houdt mij echt even tegen, ik moet nog even geduld hebben.
Maar zo slecht als ze nu eet is nog nooit gebeurd.. hoop doet leven

Spannend!
-
- Vaste gebruiker
En en en? Hoe was de echo? 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Scheren is echt niet nodig voor een echo drachtMaritaFlappy schreef:Hier wordt alleen nog ei en yoghurt gegeten. Ze is al wel 100 gram aangekomen de de tepels zijn knal roze.
Maar zo slecht als ze nu eet is nog nooit gebeurd.. hoop doet leven![]()
Spannend!
-
- Vaste gebruiker
goed om te weten. Ik had het gelezen dus ik ging daarvan uit 
Zo ziet ze er nu uit
Ik heb echt het idee dat ze dikker is, zo spannend

Zo ziet ze er nu uit

Ik heb echt het idee dat ze dikker is, zo spannend

Laatst gewijzigd door MaritaFlappy op 16 jun 2020 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.