Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Seresto halsband hond

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Seresto halsband hond

Ongelezen bericht door Hylos »

fenneke schreef:Nee werkt niet :mrgreen:

De teken blijven dansen ipv dood te vallen
Ah, ik wist al niet helemaal zeker of dat nu hun laatste dans des doods was of gewoon een feestje.
Dat laatste dus :LOL:
Dan toch maar de Seresto proberen!
Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hylos schreef:
Barkley schreef:Fred heeft ook een seresto band maar toch haal ik dagelijks aardig wat teken weg :boos:
:(:
Misschien omdat hij veel haar heeft, zou de band dan toch minder goed werken?
Zal ook alsnog wel per hond verschillen.
Op Voske zit eigenlijk nooit een teek (die had in april wel een Nexguard pilletje).
Al zitten ze in hetzelfde struikje, Xavi komt terug met een paar teken en Voske niet. :scratch:
Ik zal het je nog mooier vertellen: Mila loopt niet door struikjes, Amy en Taartje deden niets anders. Mila had na een wandeling makkelijk vijf of tien teken, en Amy en Taar hadden er hooguit twee per jaar :denken:
Ik denk dat sommige honden gewoon veel lekkerder of minder lekker zijn voor teken, ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten verklaren.
In Nederland behandelde ik Amy en Taartje dus ook niet tegen teken, want die hadden ze gewoon zo goed als nooit. Die sprongen blijkbaar allemaal op Mila of heel soms op Amoz :F:
Hier in Spanje moet ik wel vanwege de zandvlieg (Leishmania).
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

DeDiana schreef:Ik denk dat sommige honden gewoon veel lekkerder of minder lekker zijn voor teken, ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten verklaren.
Ja, dat denk ik ook. Of lichaamstemperatuur? Ik vind het ook bijzonder dat ze amper op mij komen, terwijl ik door datzelfde reeënveld loop.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hylos schreef:Dat geknap ook als je ze los haalt, of dat je t net verkeerd doet en de teek in je vingers uit elkaar smotst.
Bah, wat zijn het toch gore beesten. :engel:
Hoe haal jij ze los dan? Ik draai ze rustig los met een o'tom en hoor geen knap(je).

Hylos schreef:Zal ook alsnog wel per hond verschillen.
Op Voske zit eigenlijk nooit een teek (die had in april wel een Nexguard pilletje).
Al zitten ze in hetzelfde struikje, Xavi komt terug met een paar teken en Voske niet. :scratch:
Niet normaal die verschillen. Lais en Raaf hebben er na een wandeling een paar, bij Willem kan ik er zonder overdrijven 50 wandelende teken afhalen in dit seizoen. Met band om. En wat ik mis kruipt dan over de bank... Wij lopen dus heel nauwelijks in het tekenseizoen, is echt niet te doen.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier voor beide een seresto band en erg tevreden over. Hebben ook wat langer haar en zeker goed vol in de nekken.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb bij Gait z'n band maar wat strakker gedaan. Hij had toch weer een paar teken. Bleek z'n band toch wel duidelijk losser te zitten dan die van Elco. Elco is normaal gesproken de tekenmagneet, maar die heeft geen last van teken op het moment
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hammetime »

Voorheen zat mijn poes onder de teken maar sinds ik Seresto vlooienbanden gebruik heb ik er nooit meer een gevonden. Zodoende heb ik mijn hond van pup af aan ook meteen een omgedaan en ze heeft nog nooit een teek gehad. Zo goed werken die vlooienbanden van Seresto. Voor mij niks anders meer. Geen gedoe met pipet of pil noch goedkope vlooienbanden.

En ja, mijn hond heeft de vlooienband altijd om, ook tijdens het zwemmen.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Hammetime schreef:Voorheen zat mijn poes onder de teken maar sinds ik Seresto vlooienbanden gebruik heb ik er nooit meer een gevonden. Zodoende heb ik mijn hond van pup af aan ook meteen een omgedaan en ze heeft nog nooit een teek gehad. Zo goed werken die vlooienbanden van Seresto. Voor mij niks anders meer. Geen gedoe met pipet of pil noch goedkope vlooienbanden.

Heb je alle reacties gelezen :denken: zo stellig als jij bent dat ze zo goed zijn hebben anderen dat niet
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hammetime
Zeer actief

fenneke schreef:
Hammetime schreef:Voorheen zat mijn poes onder de teken maar sinds ik Seresto vlooienbanden gebruik heb ik er nooit meer een gevonden. Zodoende heb ik mijn hond van pup af aan ook meteen een omgedaan en ze heeft nog nooit een teek gehad. Zo goed werken die vlooienbanden van Seresto. Voor mij niks anders meer. Geen gedoe met pipet of pil noch goedkope vlooienbanden.

Heb je alle reacties gelezen :denken: zo stellig als jij bent dat ze zo goed zijn hebben anderen dat niet
Ja heb ze allemaal gelezen en nog steeds geen teek of vlo te vinden. Bovendien waar bemoei je je mee? :blont:
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Ik heb wisselende ervaringen met Seresto. Vorig jaar bleef Gizmo steeds behoorlijk wat teken mee naar huis brengen ondanks de seresto band. Wel merkte ik dat die band 'vanzelf' (misschien door krabben van Gizmo, ik weet het niet) steeds losser ging, dus misschien lag het daaraan. Daarvoor heeft Gizmo ook 1 of 2 jaar zo'n band gehad (ik dacht twee maar ik weet het niet zeker), en toen werkte het wel heel goed.

Afgelopen winter zijn we verhuisd en sindsdien heb ik nog geen enkele teek gevonden, zelfs niet wanneer hij door gras heeft gebanjerd dat hoger is dan hij zelf. Dus voorlopig heeft hij nog geen nieuw bandje. Zo lang het niet nodig is, gebruik ik ze niet. Zodra ik teken ga vinden, ga ik maatregelen nemen.
Hammetime
Zeer actief

Tara schreef:Ik vraag me vooral af waarom je je hond meteen van pup af zo'n band omdoet.
Om de pup te vergiften of tegen teken en vlooien, wat denk je? :lol1:
Tara schreef:Zelf wil ik altijd eerst graag even kijken of het nodig is. Maar goed, dat ben ik. Niet iedere hond heeft het nodig.
Tja, ik heb altijd zoiets van als je wacht tot je ze hebt ben je te laat, maar dat ben ik.
Hammetime
Zeer actief

GoldenGizmo schreef:Ik heb wisselende ervaringen met Seresto. Vorig jaar bleef Gizmo steeds behoorlijk wat teken mee naar huis brengen ondanks de seresto band. Wel merkte ik dat die band 'vanzelf' (misschien door krabben van Gizmo, ik weet het niet) steeds losser ging, dus misschien lag het daaraan. Daarvoor heeft Gizmo ook 1 of 2 jaar zo'n band gehad (ik dacht twee maar ik weet het niet zeker), en toen werkte het wel heel goed.

Afgelopen winter zijn we verhuisd en sindsdien heb ik nog geen enkele teek gevonden, zelfs niet wanneer hij door gras heeft gebanjerd dat hoger is dan hij zelf. Dus voorlopig heeft hij nog geen nieuw bandje. Zo lang het niet nodig is, gebruik ik ze niet. Zodra ik teken ga vinden, ga ik maatregelen nemen.
Ik heb mijn dieren de vlooienbanden vrij strak om, er kan nog net een vinger tussen. Misschien dat het inderdaad daardoor komt.
fenneke
Zeer actief

Hammetime schreef:
fenneke schreef:

Ja heb ze allemaal gelezen en nog steeds geen teek of vlo te vinden. Bovendien waar bemoei je je mee? :blont:
Ik praat gewoon mee in dit topic :19: en zo stellig jij alleen beweert dat de band zo goed is staan daar heel veel negatieve meningen tegenover dat de band niet goed werkt

Niet meer en niet minder
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hammetime
Zeer actief

fenneke schreef:
Hammetime schreef:
fenneke schreef:

Ik praat gewoon mee in dit topic :19: en zo stellig jij alleen beweert dat de band zo goed is staan daar heel veel negatieve meningen tegenover dat de band niet goed werkt

Niet meer en niet minder
Dat voor een ander de vlooienband niet werkt is voor mij natuurlijk geen reden om mijn mening bij te stellen zolang ik geen vlo of teek vind bij mijn dieren. Parasieten laten zich niet democratisch wegstemmen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind het ook wel apart dat de band blijkbaar bij sommige honden helemaal niet goed werkt en bij andere juist wel. Dan vraag je je toch af waar dat aan ligt. :denken:
Ik geloof zelf niet dat ze slechter werken bij honden met veel of een lange vacht, want Mila heeft toch behoorlijk veel en lang haar en bij haar werkt de band al jaren uitstekend. Zonder band is zij echt een tekenmagneet, dus dat verschil is heel duidelijk: van makkelijk tien teken per dag naar nul, het aantal teken dat ik in al die jaren dat ze Seresto draagt nog op haar heb gevonden is op één hand te tellen.
Hammetime
Zeer actief

Tara schreef:
Hammetime schreef:
Tara schreef:Ik vraag me vooral af waarom je je hond meteen van pup af zo'n band omdoet.
Om de pup te vergiften of tegen teken en vlooien, wat denk je? :lol1:
Tara schreef:Zelf wil ik altijd eerst graag even kijken of het nodig is. Maar goed, dat ben ik. Niet iedere hond heeft het nodig.
Tja, ik heb altijd zoiets van als je wacht tot je ze hebt ben je te laat, maar dat ben ik.
Onzin. Dat je een keer een vlo spot wil niet zeggen dat ze ook meteen vlooien hebben. En een enkele teek is ook niet meteen een plaag.
Waarom zou je preventief van alles aanhalen als het misschien helemaal niet nodig is? Daar kom je alleen maar achter als je het uitprobeert. Maar goed, jouw hond, jouw beslissing natuurlijk.
Uiteraard heb ik mijn viervoeters geen vlooienbanden omgedaan om hen, maar veelmeer tegen de teken. En zoals ik schreef zat mijn poes onder de teken voordat ze een Seresto vlooienband om kreeg. Een afwachtende houding hebben m.b.t. teken is veel te gevaarlijk, heb je nog nooit van Lyme gehoord? Iets met met dempt de put.....Daarom met teken dus preventief te werk gaan.
Hammetime
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik vind het ook wel apart dat de band blijkbaar bij sommige honden helemaal niet goed werkt en bij andere juist wel. Dan vraag je je toch af waar dat aan ligt. :denken:
Ik geloof zelf niet dat ze slechter werken bij honden met veel of een lange vacht, want Mila heeft toch behoorlijk veel en lang haar en bij haar werkt de band al jaren uitstekend. Zonder band is zij echt een tekenmagneet, dus dat verschil is heel duidelijk: van makkelijk tien teken per dag naar nul, het aantal teken dat ik in al die jaren dat ze Seresto draagt nog op haar heb gevonden is op één hand te tellen.
Precies en dergelijke praktijkervaringen laten zich niet democratisch wegpoetsen doordat de band bij anderen niet werkt.
fenneke
Zeer actief

Dat zeg ik ook helemaal niet :19:
Jij zegt met de grootste zekerheid dat deze band de beste is. Punt.

Dat is alleen blijkbaar voor jou hond zo . Niet voor alle honden .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hammetime
Zeer actief

fenneke schreef:Dat zeg ik ook helemaal niet :19:
Jij zegt met de grootste zekerheid dat deze band de beste is. Punt.
Ja met dezelfde zekerheid als een ander zegt dat ie niet werkt. Dus?
fenneke schreef:Dat is alleen blijkbaar voor jou hond zo . Niet voor alle honden .
Zucht, ja natuurlijk heb ik het over mijn dieren! Ik heb die andere honden toch geen Seresto vlooienbanden omgedaan? Weet je wel wat die krengen kosten? :oohja:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Hylos schreef:
Barkley schreef:Fred heeft ook een seresto band maar toch haal ik dagelijks aardig wat teken weg :boos:
:(:
Misschien omdat hij veel haar heeft, zou de band dan toch minder goed werken?
Zal ook alsnog wel per hond verschillen.
voorheen werkten ze echt prima. Maar ik heb net eens even gegoogled en eigenlijk lees ik dat bij heel veel reviews - dat ze dit jaar niet lijken te werken
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”