Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lijdend voorwerp

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Lijdend voorwerp

Ongelezen bericht door laeken »

Ik snap niet zo goed waarom je hoopt op enige verbetering? De mensen die deze honden kopen zijn trouw aan hun ras. De ene na de andere bulldog wordt in huis gehaald. Dat er al twee dood waren voor ze goed en wel 6 jaar waren maakt helemaal niks uit. Dat de eerste hond de hele dag hijgt en snurkt weerhoudt die mensen toch totaal niet om er een bij te kopen.

Dus waarom ook maar enige hoop op inzichten? Iedereen wist en weet en iets met willens en wetens dit al lang. Helpt blijkbaar geen snars.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
laeken schreef:Ik snap niet zo goed waarom je hoopt op enige verbetering? De mensen die deze honden kopen zijn trouw aan hun ras. De ene na de andere bulldog wordt in huis gehaald. Dat er al twee dood waren voor ze goed en wel 6 jaar waren maakt helemaal niks uit. Dat de eerste hond de hele dag hijgt en snurkt weerhoudt die mensen toch totaal niet om er een bij te kopen.

Dus waarom ook maar enige hoop op inzichten? Iedereen wist en weet en iets met willens en wetens dit al lang. Helpt blijkbaar geen snars.
Nou, al het geklaag heeft in zoverre geholpen dat het in ieder geval in Nederland al niet meer bestamboomd verkocht en dus geshowd kan worden. En ik denk zomaar dat er meer landen gaan volgen. Raising awareness, het breidt zich steeds meer uit.
Eencelligen die alleen een hond willen omdat ie op een beeeeebie lijkt :roll: hou je toch. Maar als je het kunt terugdringen is dat al heel wat.

Eens natuurlijk. Maar geen hoop. Vrienden van ons hebben hun 3e en 4e berners. De eerste twee waren binnen 4 jaar dood. Een kanker en een lag smorgens dood in de mand en verder maar geen onderzoek gedaan. Binnen 3 maanden hadden ze een nieuwe en direct daarna binnen het jaar de volgende pup. Kansloos.

En zelfs hier op het forum zijn mensen die bull na bull nemen al is de voorganger nog geen 5 geworden. Het maakt veel mensen domweg niks uit blijkbaar.

Of er nu wel of geen stamboom op zit zal die mensen een worst zijn. Ze willen gewoon een bulldog.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik zou zeggen, stop met het hele ras. Ik ken een Franse bulldog, echt een plaatje om te zien. Langere neus, mooie bouw en met staart! Een toppertje qua uiterlijk. Alleen spuugt hij heel vaak op een dag. Hij loopt en er komt een golfje kots uit. Na het drinken, komt meteen het er weer uit. Kortom, nog steeds geen gezonde Franse bulldog.
Perry en Noah

Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:Gelukkig zijn er fokkers die wel meer dan één hersencel bezitten. Of wat mededogen.
Dit zijn Franse bulletjes mét stamboom van kennel "Honey Marsh"

AfbeeldingAfbeelding
Mooie sportmodelletjes! :I:

duitse herder schreef:Ik zou zeggen, stop met het hele ras. Ik ken een Franse bulldog, echt een plaatje om te zien. Langere neus, mooie bouw en met staart! Een toppertje qua uiterlijk. Alleen spuugt hij heel vaak op een dag. Hij loopt en er komt een golfje kots uit. Na het drinken, komt meteen het er weer uit. Kortom, nog steeds geen gezonde Franse bulldog.
Dan zit er idd nog steeds iets niet lekker. Kan van alles zijn natuurlijk, maar dat zou de fokker zeker moeten willen weten!
Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Nanna schreef:Gelukkig zijn er fokkers die wel meer dan één hersencel bezitten. Of wat mededogen.
Dit zijn Franse bulletjes mét stamboom van kennel "Honey Marsh"

AfbeeldingAfbeelding
Kan je niet eens wat vaker een topic openen met dit soort foto's en de kennelnaam erbij?

Scheelt zoveel tijd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”