Nou gelukkig maar!Cuddie_ schreef: Ik maak maar een grapje..moest er gewoon om lachen dat het zo op tafel lag.

Moderator: moderatorteam
Nou gelukkig maar!Cuddie_ schreef: Ik maak maar een grapje..moest er gewoon om lachen dat het zo op tafel lag.
Nou dat valt mee, want hij heeft een herder in huis die graag op dingen kauwt.mosquito1980 schreef: Ze heeft zoveel in huis dat erover gestruikeld wordt
Hammetime schreef:De poes moest erg wennen aan de drukke pup die steeds wou spelen. Het enige wat ik heb gedaan is steeds pas ingrijpen als het de spuigaten uitliep. En nu Benthe een jaar is geweest gaat het al stukken beter maar ze houdt er nog steeds van de poes op te jagen als die het pand verlaat. Zie ik het tijdig kan ik er overigens prima op anticiperen door te zeggen: 'LAAT HET POTDORIE!!' Dan laat ze het en kan de poes rustig de tuin uitlopen zonder een herdershondje achter zich aan te krijgen dat even jankt zodra speelkameraadje poes over het hek is.ranetje schreef:@Hammetime
Heeft het een jaar geduurd?
Hoe was het in het begin en wat heb je toen gedaan?
Héle chille herder daarnaHammetime schreef:Nou dat valt mee, want hij heeft een herder in huis die graag op dingen kauwt.mosquito1980 schreef: Ze heeft zoveel in huis dat erover gestruikeld wordt
Nou ik zou zeggen, probeer het, misschien is dat dé oplossingCuddie_ schreef:Héle chille herder daarnaHammetime schreef:Nou dat valt mee, want hij heeft een herder in huis die graag op dingen kauwt.mosquito1980 schreef: Ze heeft zoveel in huis dat erover gestruikeld wordt![]()
Brengt me op ideetjes..
Dank je!blondie schreef:Heerlijk als de dieren zo lekker bij elkaar in de woonkamer kunnen liggen.
Mooie zwarte glimmende vachten ook
Ooit kauwde ze mijn laatste brokje hasj op. Daar werd ik niet zo chill van....Cuddie_ schreef:Héle chille herder daarnaHammetime schreef:Nou dat valt mee, want hij heeft een herder in huis die graag op dingen kauwt.mosquito1980 schreef: Ze heeft zoveel in huis dat erover gestruikeld wordt![]()
Brengt me op ideetjes..
Gefixeerd? Omdat ik een grapje maak?Hammetime schreef:Ooit kauwde ze mijn laatste brokje hasj op. Daar werd ik niet zo chill van....Cuddie_ schreef:Héle chille herder daarnaHammetime schreef:Nou dat valt mee, want hij heeft een herder in huis die graag op dingen kauwt.mosquito1980 schreef: Ze heeft zoveel in huis dat erover gestruikeld wordt![]()
Brengt me op ideetjes..![]()
Maar je bent wel erg gefixeerd op dat beetje hasj, projecteer je misschien iets op mij?
Nou jij zulke honden kennende zult je wel voor kunnen stellen dat dat zitten op de bank niet vaak voorkomt.Cleva schreef:Ik vind met een gitaar en een jointje op de bank zitten het ideale plaatje voor zo'n hond.
Ik kan me zomaar voorstellen dat dat een belangrijk onderdeel is van waarom het zo goed gaat.
Dat is ook wel heel lastig, want die drift zit gewoon in haar genen, zo gefocust zijn. Dus ja op zo'n moment kan ze dan inderdaad niet met andere honden. Volgens mij had je dat eerder ook al eens gehad met een bal toch?Hammetime schreef:Benthe kan op zich wel goed met andere honden omgaan, alleen niet als ze met mij aan het spelen is en achter objecten aanrent. En ik krijg haar niet zo een, twee, drie uit die modus dus dan maar beter doorlopen ja.
dit is dus een reden waarom ik niet met ballen of stokken gooi. de ruzie die eruit kan ontstaan omdat er dan toevallig een hond aan HUN prooi zit. daarbij raken mijn tollers zo overprikkeld hiervan dat er maar iets hoeft te gebeuren en ze klappen op elkaar.Hammetime schreef:Benthe kan op zich wel goed met andere honden omgaan, alleen niet als ze met mij aan het spelen is en achter objecten aanrent. En ik krijg haar niet zo een, twee, drie uit die modus dus dan maar beter doorlopen ja.
Klopt met een boxer en daarvoor ook een keer toen een Golden Retriever haar te na kwam in het losloop gebied. Die keer begon ze te vechten zonder dat ze iets beethad.Doyaquba schreef:Dat is ook wel heel lastig, want die drift zit gewoon in haar genen, zo gefocust zijn. Dus ja op zo'n moment kan ze dan inderdaad niet met andere honden. Volgens mij had je dat eerder ook al eens gehad met een bal toch?Hammetime schreef:Benthe kan op zich wel goed met andere honden omgaan, alleen niet als ze met mij aan het spelen is en achter objecten aanrent. En ik krijg haar niet zo een, twee, drie uit die modus dus dan maar beter doorlopen ja.
Welke jas is om het even, maar zodra ik er een aantrek is ze meteen enthousiast. En inderdaad haar uit speelmodus krijgen is niet zomaar klaar.Doyaquba schreef:Ik weet niet of je er heel veel aan kan doen, je krijgt ze niet zomaar uit die stand. Ik heb alleen het verschil in welke jas ik aan heb. Heb ik een normale jas aan, dan heb ik geen voorwerpen en doen we niet aan samen spelen, dus speelt Don met andere honden. Met trainingsvest is de focus op mij en wordt er helemaal niet gespeeld. Of je echt op commando dat aan en uit kan zetten lijkt me lastig
Kan me voorstellen dat je dan niet meer met stokken smijt. Mijn herder vindt het zo leuk dat ik vaak wel een gelegenheid zoek om met een stok of bal te gooien. Het werkt ook ideaal als ze toch besluit op een voorbijganger af te lopen. Ik hoef maar te zeggen 'LET OP' en ze draait zich meteen naar me toe.ellen en de birmanen schreef:dit is dus een reden waarom ik niet met ballen of stokken gooi. de ruzie die eruit kan ontstaan omdat er dan toevallig een hond aan HUN prooi zit. daarbij raken mijn tollers zo overprikkeld hiervan dat er maar iets hoeft te gebeuren en ze klappen op elkaar.Hammetime schreef:Benthe kan op zich wel goed met andere honden omgaan, alleen niet als ze met mij aan het spelen is en achter objecten aanrent. En ik krijg haar niet zo een, twee, drie uit die modus dus dan maar beter doorlopen ja.
Dat is toch prima, daar heb je zo'n hond voor en voor toevallige contacten zijn ze meestal niet geschikt.Hammetime schreef: Kan me voorstellen dat je dan niet meer met stokken smijt. Mijn herder vindt het zo leuk dat ik vaak wel een gelegenheid zoek om met een stok of bal te gooien. Het werkt ook ideaal als ze toch besluit op een voorbijganger af te lopen. Ik hoef maar te zeggen 'LET OP' en ze draait zich meteen naar me toe.
Hammetime schreef:@ Ranetje, ze is een schatje en fantastisch met kinderen - die ook weg van haar zijn - máár enkele mensen moet ze niet... En dat laat ze ook duidelijk merken.![]()
Ik zou daar toch zelf op gaan ingrijpen en niet haar t laten oplossen. Hier mogen ze niet knokken, dat doe ik wel. Dwz een daadwerkelijk aanvallende hond kan een schop krijgen.Hammetime schreef:Gisteren werd Benthe weer aangevallen door een loslopende hond die op haar afstormde. Gelukkig was ze veel sterker en had de hond zomaar op de rug gewerkt maar ik vind zulke dingen erg vervelend en schrik er van.
Uiteraard maar ik was op de fiets en voordat ik kon ingrijpen was het al gebeurd. Ik laat mijn hond niet knokken, het is geen vechthond.malinois schreef:Ik zou daar toch zelf op gaan ingrijpen en niet haar t laten oplossen. Hier mogen ze niet knokken, dat doe ik wel. Dwz een daadwerkelijk aanvallende hond kan een schop krijgen.Hammetime schreef:Gisteren werd Benthe weer aangevallen door een loslopende hond die op haar afstormde. Gelukkig was ze veel sterker en had de hond zomaar op de rug gewerkt maar ik vind zulke dingen erg vervelend en schrik er van.