Heb je het nu over mij? Want ik had het niet over jou en jouw hond, ik had het over de man die door zijn eigen honden het ziekenhuis in werd gebeten en de vrouw die hun honden dood heeft geschoten om nog erger te voorkomen...Cuddie_ schreef:Ik heb echt geen idee waarom mijn hond in dit topic betrokken wordt hoor.
Ik vraag alleen om artikelen en bronnen over doden in Nederland door pitbulls. Mag dat niet?
Als je dan niet je gelijk kan krijgen, moet je dan meteen over mijn hond beginnen om toch maar íets te kunnen zeggen?
En het feit dat ik een probleem heb met mijn hond, zou betekenen dat ik níks meer mag zeggen hier? Waar slaat dat op dan? Als je niet op alle fronten 100% perfect bent, moet je dus je muil houden volgens jou?
Dan heb ik zo'n vermoeden dat jij beter ook kan stoppen met forummen....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tweeling gedood
Moderator: moderatorteam
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: Tweeling gedood
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je zegt niet iets je bent aan het rellen. En dan vraag je om reactie. Zeg nou zelf....als je je berichten hier leest dan vind je dat je normaal reageert?Cuddie_ schreef:Ik heb echt geen idee waarom mijn hond in dit topic betrokken wordt hoor.
Ik vraag alleen om artikelen en bronnen over doden in Nederland door pitbulls. Mag dat niet?
Als je dan niet je gelijk kan krijgen, moet je dan meteen over mijn hond beginnen om toch maar íets te kunnen zeggen?
En het feit dat ik een probleem heb met mijn hond, zou betekenen dat ik níks meer mag zeggen hier? Waar slaat dat op dan? Als je niet op alle fronten 100% perfect bent, moet je dus je muil houden volgens jou?
Natuurlijk slaat het nergens op om jouw hond erbij te halen. Maar als je gaat slaan krijg je een tik terug en daar moet je dan ook mee kunnen dealen. Je roept om Nederlandse incidenten. Die krijg je en die negeer je. En wat maakt het land helemaal uit als het om problemen rondom een ras gaat. Alle honden die ze uit elkaar trekken in Nederland zijn voor mij ook reden genoeg om een fok en import verbod in te voeren.
En ja dus. Je hebt gelijk. Het erbij halen van je hond slaat ook nergens op. Maar als jij je eigen berichten goed leest is het een beetje de pot verwijt de ketel. Dus niet zielig gaan doen als je zelf oa malonois en Nanna gaat lopen zieken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
laeken schreef: Dus niet zielig gaan doen als je zelf oa malonois.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
- Cuddie_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Nee was niet naar jou bedoelt.GoldenGizmo schreef:Heb je het nu over mij? Want ik had het niet over jou en jouw hond, ik had het over de man die door zijn eigen honden het ziekenhuis in werd gebeten en de vrouw die hun honden dood heeft geschoten om nog erger te voorkomen...Cuddie_ schreef:Ik heb echt geen idee waarom mijn hond in dit topic betrokken wordt hoor.
- Cuddie_
- Zeer actief
Ik ben zeker een beetje aan het stangen... maar blijf wél bij het onderwerp, in tegenstelling tot sommige anderen. Op het moment dat je andere shit erbij gaat halen om te vermijden waar het daadwerkelijk over gaat, is het wel duidelijk he.laeken schreef:Je zegt niet iets je bent aan het rellen. En dan vraag je om reactie. Zeg nou zelf....als je je berichten hier leest dan vind je dat je normaal reageert?Cuddie_ schreef:Ik heb echt geen idee waarom mijn hond in dit topic betrokken wordt hoor.
Natuurlijk slaat het nergens op om jouw hond erbij te halen. Maar als je gaat slaan krijg je een tik terug en daar moet je dan ook mee kunnen dealen. Je roept om Nederlandse incidenten. Die krijg je en die negeer je. En wat maakt het land helemaal uit als het om problemen rondom een ras gaat. Alle honden die ze uit elkaar trekken in Nederland zijn voor mij ook reden genoeg om een fok en import verbod in te voeren.
En ja dus. Je hebt gelijk. Het erbij halen van je hond slaat ook nergens op. Maar als jij je eigen berichten goed leest is het een beetje de pot verwijt de ketel. Dus niet zielig gaan doen als je zelf oa malonois en Nanna gaat lopen zieken.
-
- Zeer actief
Wat doe je zelf dan met je "geef voorbeelden in Nederland?"... Je hebt dat non stop als dooddoener in de discussie gegooid om te vermijden waar het daadwerkelijk over gaat. Wat maakt het uit waar een pitbull woont als hij een dodelijk incident veroorzaakt? Dus wederom een verhaal van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Gewoon niet zielig gaan doen als je loopt te stangen. Dat is wel zo gepast. Het is niks persoonlijks dus maak je niet druk.Cuddie_ schreef:Ik ben zeker een beetje aan het stangen... maar blijf wél bij het onderwerp, in tegenstelling tot sommige anderen. Op het moment dat je andere shit erbij gaat halen om te vermijden waar het daadwerkelijk over gaat, is het wel duidelijk he.laeken schreef:Je zegt niet iets je bent aan het rellen. En dan vraag je om reactie. Zeg nou zelf....als je je berichten hier leest dan vind je dat je normaal reageert?Cuddie_ schreef:Ik heb echt geen idee waarom mijn hond in dit topic betrokken wordt hoor.
Nogmaals, je hond erbij halen sloeg nergens op. Maar steeds roepen dat je een discussie over pitbulls alleen mag voeren over Nederland slaat net zo min ergens op.

- Cuddie_
- Zeer actief
Omdat het gewoon pure haat is naar een bepaald ras wat ze hier bij iedereen door de strot wilt duwen. Wat gewoon al begint met een foutieve bron, gezien het helemaal niet eens om dat ras ging in dit geval.laeken schreef:
Nogmaals, je hond erbij halen sloeg nergens op. Maar steeds roepen dat je een discussie over pitbulls alleen mag voeren over Nederland slaat net zo min ergens op.
Dat er in die landen iets flink mis gaat met die rassen ben ik het helemaal mee eens. Echter hier in ons land valt dat écht enorm mee.
Dus dan wordt HIER een ras afgebrand op feiten vanuit andere landen. Dat vind ik scheef.
- dagmar88
- Zeer actief
Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt.Cuddie_ schreef:Echter hier in ons land valt dat écht enorm mee.
- Cuddie_
- Zeer actief
Tenzij je nu met onderzoekgegevens komt die mijn stelling weerlegt, is je antwoord echt niks waard.dagmar88 schreef:Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt.Cuddie_ schreef:Echter hier in ons land valt dat écht enorm mee.
-
- Zeer actief
Lieve schat. Een nieuwe set maatregelen staat al op de plank. Wil je in gesprek met de eigenaren van de doodgebeten honden door die rassen? Want het verwonden van andere honden door die rassen inclusief doodbijten is helaas in Nederland wel vrijwel dagelijkse kost.Cuddie_ schreef:Tenzij je nu met onderzoekgegevens komt die mijn stelling weerlegt, is je antwoord echt niks waard.dagmar88 schreef:Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt.Cuddie_ schreef:Echter hier in ons land valt dat écht enorm mee.
Heb jij cijfers waaruit blijkt dat het niet klopt?
- dagmar88
- Zeer actief
Bedankt. Gelukkig weet jij wat ik in huis heb.Cuddie_ schreef:Tenzij je nu met onderzoekgegevens komt die mijn stelling weerlegt, is je antwoord echt niks waard.dagmar88 schreef:Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt.Cuddie_ schreef:Echter hier in ons land valt dat écht enorm mee.
Laten we het forum dan maar opdoeken.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk daarom zijn ze ook met een HR regeling bezig. Omdat er niets aan de hand isCuddie_ schreef:Tenzij je nu met onderzoekgegevens komt die mijn stelling weerlegt, is je antwoord echt niks waard.dagmar88 schreef:Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt.Cuddie_ schreef:Echter hier in ons land valt dat écht enorm mee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Dat wordt vakkundig genegeerd.Célie schreef:Cuddie_ schreef:Tenzij je nu met onderzoekgegevens komt die mijn stelling weerlegt, is je antwoord echt niks waard.dagmar88 schreef:Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt.Cuddie_ schreef:Echter hier in ons land valt dat écht enorm mee.
Die heeft Lieske al gegeven op de bladzijde hiervoor.
Lieske_1977 schreef:
Vorig jaar is een uitgebreid rapport verschenen van Bureau Beke i.s.m Universiteit Utrecht over HR-honden en hun aandeel in bijtincidenten. Het betreft hier zowel incidenten met menselijke slachtoffers als incidenten waarbij andere dieren slachtoffer zijn. https://bureaubeke.nl/publicaties/hoog- ... -probleem/ (link naar rapportage staat op de pagina)
Een willekeurig nieuwsbericht over dit rapport: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mee ... ottweiler/
"De herdershond, die geen zogenoemde hoog-risico hond is, wordt ook genoemd als belangrijke veroorzaker. De herder maakt vaak andere dieren, zoals schapen en katten, tot slachtoffer; bij hoog-risico honden zijn het andere honden en mensen. Dat staat in het rapport 'Hoog-risico honden, een bijtend probleem?' van Bureau Beke en de Universiteit Utrecht."

- Cuddie_
- Zeer actief
Kijk, daar heb je nou iets aan!Célie schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vorig jaar is een uitgebreid rapport verschenen
van Bureau Beke i.s.m Universiteit Utrecht over HR-honden en hun aandeel in bijtincidenten. Het betreft hier zowel incidenten met menselijke slachtoffers als incidenten waarbij andere dieren slachtoffer zijn. https://bureaubeke.nl/publicaties/hoog- ... -probleem/ (link naar rapportage staat op de pagina)
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat had Lieske dus allang geplaatst, maar dat negeerde jeCuddie_ schreef:Kijk, daar heb je nou iets aan!Célie schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
van Bureau Beke i.s.m Universiteit Utrecht over HR-honden en hun aandeel in bijtincidenten. Het betreft hier zowel incidenten met menselijke slachtoffers als incidenten waarbij andere dieren slachtoffer zijn. https://bureaubeke.nl/publicaties/hoog- ... -probleem/ (link naar rapportage staat op de pagina)
- Cuddie_
- Zeer actief
Oh nee hoor, dat negeerde ik niet. Heb het echt gemist. Excuses. Overheen gekeken denk ik.Fotogravinnetje schreef:Dat had Lieske dus allang geplaatst, maar dat negeerde jeCuddie_ schreef:Kijk, daar heb je nou iets aan!Célie schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is wat je moet hebben. Een fatsoenlijke bron met onderbouwende studie. Dán kan je een oordeel klaar hebben.
- Zamunda
- Zeer actief
De meeste mensen met oordeel hebben die bron al lang gelezen, naast de mensen met uitvoerige ervaring.Cuddie_ schreef:Dit is wat je moet hebben. Een fatsoenlijke bron met onderbouwende studie. Dán kan je een oordeel klaar hebben.
- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
- Aantal honden: 1
Dit dus en daarom heb ik ook de pest aan dat soort honden.Zamunda schreef:De meeste mensen met oordeel hebben die bron al lang gelezen, naast de mensen met uitvoerige ervaring.Cuddie_ schreef:Dit is wat je moet hebben. Een fatsoenlijke bron met onderbouwende studie. Dán kan je een oordeel klaar hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit dus... overigens hebben veel landen bepaalde rassen al jaren in de ban dus nieuw is t niet.Zamunda schreef:De meeste mensen met oordeel hebben die bron al lang gelezen, naast de mensen met uitvoerige ervaring.Cuddie_ schreef:Dit is wat je moet hebben. Een fatsoenlijke bron met onderbouwende studie. Dán kan je een oordeel klaar hebben.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
De laatste forumrel is al zoooo 2010Cleva schreef:Waarom zijn jullie met dit figuur in discussie?
Vorige week heeft ze zich aangemeld dat ze op haar knieën achter haar leonbergers aan sleurt.
Ik vind het een beetje vermoeiend dat elke dwaas hier een serieus antwoord krijgt.
Dat is gewoon de zoveelste Kangalfan.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ze heeft zich in 2011 al aangemeldmalinois schreef:De laatste forumrel is al zoooo 2010Cleva schreef:Waarom zijn jullie met dit figuur in discussie?
Vorige week heeft ze zich aangemeld dat ze op haar knieën achter haar leonbergers aan sleurt.
Ik vind het een beetje vermoeiend dat elke dwaas hier een serieus antwoord krijgt.
- Tineke
- Zeer actief
Iedereen hier weet wel waar hier het probleem ligt , dat is niet bij een bijtincident aan de andere kant van de wereld maar bij de oeverloze fok hier.
Waarbij stamboomloos het grootste probleem is.
Iedereen die pak hem beet de laatste 10 jaar zijn klapkaak zo nodig bij zo'n waardeloze fokker vandaan heeft gehaald, omdat het zo goedkoop mogelijk moest , heeft boter op zijn hoofd.
Dat zijn de mensen die het mede in stand houden.
De cijfers hier laten zien dat eigenlijk een groot aantal incidenten op conto van drie soorten komen, ga daar dan maar beginnen.
Al ben ik wel van mening dat elke bijtende hond beperkt moet kunnen worden, ongeacht ras.
Waarbij stamboomloos het grootste probleem is.
Iedereen die pak hem beet de laatste 10 jaar zijn klapkaak zo nodig bij zo'n waardeloze fokker vandaan heeft gehaald, omdat het zo goedkoop mogelijk moest , heeft boter op zijn hoofd.
Dat zijn de mensen die het mede in stand houden.
De cijfers hier laten zien dat eigenlijk een groot aantal incidenten op conto van drie soorten komen, ga daar dan maar beginnen.
Al ben ik wel van mening dat elke bijtende hond beperkt moet kunnen worden, ongeacht ras.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
En volgens mij heeft ze zich goed ingelezencrutz schreef:
Ze heeft zich in 2011 al aangemeld

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Cuddie_
- Zeer actief
4 onjuistheden.Cleva schreef:Waarom zijn jullie met dit figuur in discussie?
1. Ik heb mij niet vorige week aangemeld.
2. Ik ben nog nooit achter mijn leonberger aangesleurd.
3. Ik heb maar 1 leonberger.
4. Ik ben geen dwaas.
Maar fijn inderdaad dat je hier op een forum, als je met een situatie zit en daar advies om vraagt, direct een dwaas bent en niemand meer op je mag antwoorden volgens jou. Lekker volk zijn jullie.

-
- Zeer actief
Volgens mij heb jij de meeste antwoorden ooit op je gedragsproblemen met je hond gekregen. Wat je echter ook doet is vakkundig goede argumenten negeren en goede adviezen afserveren. Op een bepaald moment wordt dat irritant als je vragen stelt. Blijkbaar kom je er zelf niet uit en toch is er maar een manier en dat is jouw manier. Dan gaan mensen zich afvragen waarom je iets vraagt en waarom je denkt dat je goed bezig bent als het probleem alleen maar erger wordt.Cuddie_ schreef:4 onjuistheden.Cleva schreef:Waarom zijn jullie met dit figuur in discussie?
4. Ik ben geen dwaas.
Maar fijn inderdaad dat je hier op een forum, als je met een situatie zit en daar advies om vraagt, direct een dwaas bent en niemand meer op je mag antwoorden volgens jou. Lekker volk zijn jullie.
Niet zo vreemd toch?
Je hoeft absoluut niet met de massa mee te praten natuurlijk en je eigen manier volgen is goed mits het werkt.
Je kan heel goed sarren en zuigen zelf. Maar je kan weinig hebben. Beetje een slechte combinatie wat mij betreft.
- Cuddie_
- Zeer actief
En dit mag je allemaal vinden. Geen probleem.laeken schreef:Volgens mij heb jij de meeste antwoorden ooit op je gedragsproblemen met je hond gekregen. Wat je echter ook doet is vakkundig goede argumenten negeren en goede adviezen afserveren. Op een bepaald moment wordt dat irritant als je vragen stelt. Blijkbaar kom je er zelf niet uit en toch is er maar een manier en dat is jouw manier. Dan gaan mensen zich afvragen waarom je iets vraagt en waarom je denkt dat je goed bezig bent als het probleem alleen maar erger wordt.Cuddie_ schreef:4 onjuistheden.Cleva schreef:Waarom zijn jullie met dit figuur in discussie?
4. Ik ben geen dwaas.
Niet zo vreemd toch?
Je hoeft absoluut niet met de massa mee te praten natuurlijk en je eigen manier volgen is goed mits het werkt.
Je kan heel goed sarren en zuigen zelf. Maar je kan weinig hebben. Beetje een slechte combinatie wat mij betreft.
Maar dan zie ik nog steeds niet in waarom ik niet meer zou mogen posten in andere topics? Volgens mij staat me dat toch echt volledig vrij.
Daarbij heb ik toch echt wel gebruik gemaakt van sommige tips en adviezen en ben ik ook dankbaar geweest voor veel reacties. Dat het dan misschien niet de adviezen zijn van degene die het hards schreeuwen hier, tjeh.... dat is een keus die aan mij is inderdaad. Dan kunnen jullie je wel op de teentjes getrapt voelen, maar dat is en blijft toch echt gewoon mijn eigen keus.
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja t is maar dat je t weet!Célie schreef:Jullie?Cuddie_ schreef:4 onjuistheden.Cleva schreef:Waarom zijn jullie met dit figuur in discussie?
4. Ik ben geen dwaas.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Neeeeeeee dat kan echt niet meerCélie schreef:malinois schreef:Ja t is maar dat je t weet!Célie schreef:
Jullie?
Jullie is Jodenvolk zou m'n opoe roepenMaar ik begreep dat dat ook niet meer mag tegenwoordig.