Ik herken het heel erg van Amy, die speurt ook met haar kop vrij hoog en ondertussen checkt ze af en toe wat lager, en op moeilijkere plekken blijft ze dan inderdaad langer echt aan de grond snuffelen. Op het eind ruikt zij natuurlijk dat de juf vlakbij is en gaat ze niet meer zozeer af op het geurspoor op de grond, maar steekt ze haar neus in de lucht om de exacte positie van de juf te bepalen:
https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 126225637/
En ze houdt haar kop niet zo hoog om te kijken, maar omdat ze steeds ook de verwaaiing checkt en Amy van de 'grote stappen snel thuis' is. Amy nam namelijk geregeld shortcuts als zij al rook dat het spoor verderop afboog, en dat heeft ze in alle speurlessen die we hebben gedaan ook nooit mis gehad. Dan pikte ze daar dat spoor wel weer op, zij was daar altijd heel zeker en zelfstandig in.
Mila zou zoiets nooit bedenken, die liep keurig precies het spoor uit en deed dat langzamer en nauwkeuriger, maar Amy dacht tijdens het speuren al veel meer vooruit en maakte dan ook heel makkelijk beslissingen.
Ik heb bij Malou wel het idee dat ze tegelijk ook met haar ogen zoekt, maar aangezien 'het slachtoffer' ook hoog zit, vind ik dat in deze situatie ergens ook wel logisch, want dat kan zij natuurlijk al lang hebben geroken.
Superleuk om te zien hoeveel lol ze erin heeft!