Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cuddie_ schreef:Zooo.. lekker bezig.
Lekker kortzichtig dat iemand die hier met een vraag komt over de aanschaf van een bepaalde hond, direct debiel is met slechte ideeën.
Naar mijn idee ben je ook debiel als je maar 'gewoon even een nestje' met je hond gaat doen, omdat je er een pup van wilt hebben. Zonder dat je daarbij daadwerkelijk op de 'goede' manier fokt, met alles wat er bij komt kijken.
Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want het is maar net van wie het idee komt natuurlijk of het oke is of niet.
Doel je nu op het komende nest van Mira?
Ja daar doel ik op.
Maar dat is mijn mening. En het is hier duidelijk dat die niet welkom is.
Lekker kortzichtig dat iemand die hier met een vraag komt over de aanschaf van een bepaalde hond, direct debiel is met slechte ideeën.
Naar mijn idee ben je ook debiel als je maar 'gewoon even een nestje' met je hond gaat doen, omdat je er een pup van wilt hebben. Zonder dat je daarbij daadwerkelijk op de 'goede' manier fokt, met alles wat er bij komt kijken.
Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want het is maar net van wie het idee komt natuurlijk of het oke is of niet.
Ja daar doel ik op.
Ja daar doel ik op.
Het is vooral jammer dat je zo om je heen mept
Want? Is dat niet exact wat een heel deel van de mensen hier doet?
En als je dan terugmept.. heb je het gedaan?
Daar ben ik het niet zo mee eens. Ik reageer op iedereen die netjes met mij omgaat, heel netjes terug. Ik 'mep' niemand die mij niet eerst mept.
Ja daar doel ik op.
Dat vermoedde ik al. Het toont opnieuw aan dat je slecht leest en op basis van halve informatie verregaande conclusies loopt te trekken die kant noch wal raken. Vraag me af of je de informatie van gt, hondenschool en fokker net zo slecht begrijpt
Gezien jij totaal geen idee hebt waar mijn mening vandaan komt, ben je zelf degene die te snel conclusies trekt ben ik bang.
Ik ben er voorstander van dat er fokkers zijn die zich enorm verdiepen en heel erg weloverwogen met bepaalde honden voortplanten. Zij steken daar zó veel moeite in, met als doel het beste eruit te halen.
Een nest fokken met je eigen hond omdat je er een pup van wilt, vind ik gewoon egoïstisch. Er zijn zo veel honden in het asiel... er zijn gewoon veel te veel honden al. Laten we vooral allemaal nóg meer honden maken... omdat we dat gewoon graag willen.
Ik sta daar niet achter nee.
Dat jullie daar anders over denken, vind ik prima. Ik heb ook helemaal geen intentie om iemand er van te overtuigen dat mijn mening de juiste is. Ik vind het prima om het gewoon oneens te zijn. We zijn nou eenmaal allemaal mensen en mogen best anders over zaken denken.
Maar ik vind het wel heel hypocriet dat er binnen een bepaald 'groepje' hier op het forum níks fout kan zijn... terwijl precies diezelfde dingen bij een ánder (nieuwkomer) zeker weten tot op de grond afgebrand zouden worden.
En jij zat te janken dat je hond erbij werd gehaald en ik heb daar nog vriendelijk op zitten reageren? Ik krijg altijd spijt als ik debieltjes een tweede kans geef en werderom spijt.
Jij bent echt een stumper met je gejank zeg. Niemand heeft het hier tegen jou en toch ga je zelf doen waar je drie pagina's geleden nog over zat te janken. Echt te triest voor woorden jij. Mijn compassie ben je nu wel kwijt.
Jammer eigenlijk dat de eerste indruk toch keer op keer blijkt te kloppen. Toen je me afserveerde in je eigen topic had ik al kunnen weten dat je triest was aangezien ik je wilde helpen.
Hmm. persoonlijke zaken erbij halen die volledig los staan van de huidige discussie in topic vind ik niet netjes.
Dat geldt overigens voor allen die zich eraan schuldig maken. In dit topic, en andere topics net zo goed.
Iemand die op inhoud discussieert maakt op mij per definitie altijd meer indruk dan iemand die er allerlei niet ter zake doende (al dan niet persoonlijke) zaken bij haalt.
Het pas op zich wel bij het hondenforum. Dat dan weer wel.
Het gebeurt zelden dat hier discussies volledig op inhoud gaan, zonder persoonlijke sneren, debielmakerij of het geweldige "patronizing" waar ik even geen Nederlands woord voor ken dat dezelfde betekenis EN lading heeft als dit Engelse woord.
Het lijkt voor velen ook erg lastig om inhoud los te zien van persoon. Ik kan het probleemloos in de ene discussie volledig met iemand eens zijn, om het in de volgende volkomen oneens te zijn, zondeer dat dat voor mij betekent dat ik iemand daardoor aardiger of minder aardig vind.
Maar dat lijkt hier voor velen onmogelijk.
Het hondenforum KAN geweldig zijn. Maar soms lijkt het wel een bende losgeslagen pubers die nog niet geleerd heeft om netjes te discussiëren, en waarbij allerlei persoonlijke vete-tjes en groepsvorming belangrijker zijn dan de inhoud.
Maar goed, het HF heeft ook altijd nog veel leuks te bieden.
Laatst gewijzigd door Habibi op 14 jul 2020 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
HillieS schreef:
Dus omdat er fel op jou gereageerd wordt haal jij vuil uit naar anderen? Het is gewoon niet nodig.
Nee hoor, hier werd niet fel op mij gereageerd. Ik reageer gewoon op een ongepaste opmerking van iemand anders. Waarom mag iedereen hier ongecensureerd zijn mening geven, maar is het 'niet nodig' dat ik dit doe? Beetje met 2 maten meten.
Cuddie_ schreef:Gezien jij totaal geen idee hebt waar mijn mening vandaan komt, ben je zelf degene die te snel conclusies trekt ben ik bang.
Ik ben er voorstander van dat er fokkers zijn die zich enorm verdiepen en heel erg weloverwogen met bepaalde honden voortplanten. Zij steken daar zó veel moeite in, met als doel het beste eruit te halen.
Een nest fokken met je eigen hond omdat je er een pup van wilt, vind ik gewoon egoïstisch. Er zijn zo veel honden in het asiel... er zijn gewoon veel te veel honden al. Laten we vooral allemaal nóg meer honden maken... omdat we dat gewoon graag willen.
Dat jullie daar anders over denken, vind ik prima. Ik heb ook helemaal geen intentie om iemand er van te overtuigen dat mijn mening de juiste is. Ik vind het prima om het gewoon oneens te zijn. We zijn nou eenmaal allemaal mensen en mogen best anders over zaken denken.
Maar ik vind het wel heel hypocriet dat er binnen een bepaald 'groepje' hier op het forum níks fout kan zijn... terwijl precies diezelfde dingen bij een ánder (nieuwkomer) zeker weten tot op de grond afgebrand zouden worden.
Haal eerst zelf maar een hond uit het asiel voordat je een rashond van de fokker naar zijn grootje helpt met je grote bek. Jeetje wat ben jij een triest figuur. Waarom hef jij je account eigenlijk niet op. Opgeruimd staat netjes.
Cuddie_ schreef:Gezien jij totaal geen idee hebt waar mijn mening vandaan komt, ben je zelf degene die te snel conclusies trekt ben ik bang.
Haal eerst zelf maar een hond uit het asiel voordat je een rashond van de fokker naar zijn grootje helpt met je grote bek. Jeetje wat ben jij een triest figuur. Waarom hef jij je account eigenlijk niet op. Opgeruimd staat netjes.
Want? Jij weet hoe veel asielhonden ik wel of niet gehad heb?
Waarom ik mijn account niet ophef? Wie denk jij dat je bent?
Cuddie_ schreef:
Aangezien je 29 of 30 jaar bent, je eerste bericht sprak over een Maltezer die je 10 jaar had, daarna petit brabançon en later nog 1 andere hond die je als pup aangeschaft hebt, je een jaar terug nog keek voor een Amerikaanse bulldog x berner sennen pup omdat je dat wel wat leek en nu 3 honden hebt waarvan 1 leonberger, schat ik maximaal 1 asielhond. Waarbij je keuze valt op ongezonde honden (een platsnuit, een ras dat vaak de 6 niet haalt en een kruising tussen een allergiehoop en kankerbak, waarbij het type kruising typisch onverstandige fok is).
Lelijk dan over een kruising tussen kerngezonde rassen, waarbij de pups al besproken zijn voor ze geboren zijn en de ouderdieren netjes getest zijn, laat je slechte karakter en weinig zelfkennis wel uitermate duidelijk doorschijnen.
Nou, ik wil geen hond uit het asiel. Ga een beetje de rotzooi van een ander opknappen. Trouwens daar zitten meestal Staffords en die wil ik al helemaal niet hebben, wil namelijk niet dat mijn kleinkinderen opgevreten worden als er even wat mis gaat.
En Cleva heeft zich heel goed voor bereid, daar doet een fokker niet voor onder.
Trouwens een fokker mag wel honden op de wereld zetten, maar een ander niet?
En ik brandt niemand af hier op het forum. Hooguit mijn man, maar die zit hier niet. Haha.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nou vertel maar dan? Want pronken met veren die je niet hebt....
Habibi schreef:Hmm. persoonlijke zaken erbij halen die volledig los staan van de huidige discussie in topic vind ik niet netjes.
Dat geldt overigens voor allen die zich eraan schuldig maken. In dit topic, en andere topics net zo goed.
Iemand die op inhoud discussieert maakt op mij per definitie altijd meer indruk dan iemand die er allerlei niet ter zake doende (al dan niet persoonlijke) zaken bij haalt.
Het pas op zich wel bij het hondenforum. Dat dan weer wel.
Het gebeurt zelden dat hier discussies volledig op inhoud gaan, zonder persoonlijke sneren, debielmakerij of het geweldige "patronizing" waar ik even geen Nederlands woord voor ken dat dezelfde betekenis EN lading heeft als dit Engelse woord.
Het lijkt voor velen ook erg lastig om inhoud los te zien van persoon. Ik kan het probleemloos in de ene discussie volledig met iemand eens zijn, om het in de volgende volkomen oneens te zijn, zondeer dat dat voor mij betekent dat ik iemand daardoor aardiger of minder aardig vind.
Maar dat lijkt hier voor velen onmogelijk.
Het hondenforum KAN geweldig zijn. Maar soms lijkt het wel een bende losgeslagen pubers die nog niet geleerd heeft om netjes te discussiëren, en waarbij allerlei persoonlijke vete-tjes en groepsvorming belangrijker zijn dan de inhoud.
Maar goed, het HF heeft ook altijd nog veel leuks te bieden.
Goed verwoord.
En mocht je iemand een complete debiel vinden, dan is er altijd nog zoiets als de negeer-knop
Genoeg leuke mensen over op het HF die wel op inhoud kunnen discussieren en niet vanalles aan de haren erbij slepen om maar op de man te kunnen spelen, hun gelijk halen, whatever...
Cuddie_ schreef: (...) Ik ben er voorstander van dat er fokkers zijn die zich enorm verdiepen en heel erg weloverwogen met bepaalde honden voortplanten. Zij steken daar zó veel moeite in, met als doel het beste eruit te halen.
Daar is iedereen voorstander van, alleen gebeurt het veel te vaak niet.
Een nest fokken met je eigen hond omdat je er een pup van wilt, vind ik gewoon egoïstisch.
Fokkers fokken ook nesten met hun eigen honden omdat ze er pups van willen, waarom zou je anders een nest fokken? Je suggestie dat alleen fokkers weloverwogen met bepaalde honden fokken raakt kant noch wal. Was het maar waar, dan zou veel honden en hun eigenaren heel veel ellende bespaard zijn gebleven.
Laatst gewijzigd door 63673J op 14 jul 2020 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel fokkers fokken juist vooral op uiterlijk. Daar krijg je schijthonden van. Bange poepertjes bijvoorbeeld. Honden met een vreemd karakter. En alles raszuiver als in vaak inteelt om de schoonheid vast te leggen. Daar krijg je zieke bange of agressieve rothonden van. Dus ga nu niet de fokkerij van mooie hondjes ophemelen als je zelf de vruchten aan het plukken bent van de o zoo verheerlijkte fok van rashonden door de verantwoordelijke fokkers. Die zijn er wel. Maar heel veel fokkers gooien liever hoge ogen op een show en in een clubblad dan dat het karakter of de gezondheid ze ook maar iets boeit.
Je wil niet weten hoeveel verknipte honden er zijn omdat pa en ma ook neef en nicht zijn. Opa en overgroot oma soms zelfs broer en zus. Doe mij maar een kruising tussen twee gezonde lieve open gezellige honden en hou je rasflippo maar stevig vast en bij je.
Cuddie_ schreef:
Aangezien je 29 of 30 jaar bent, je eerste bericht sprak over een Maltezer die je 10 jaar had, daarna petit brabançon en later nog 1 andere hond die je als pup aangeschaft hebt, je een jaar terug nog keek voor een Amerikaanse bulldog x berner sennen pup omdat je dat wel wat leek en nu 3 honden hebt waarvan 1 leonberger, schat ik maximaal 1 asielhond. Waarbij je keuze valt op ongezonde honden (een platsnuit, een ras dat vaak de 6 niet haalt en een kruising tussen een allergiehoop en kankerbak, waarbij het type kruising typisch onverstandige fok is).
Lelijk dan over een kruising tussen kerngezonde rassen, waarbij de pups al besproken zijn voor ze geboren zijn en de ouderdieren netjes getest zijn, laat je slechte karakter en weinig zelfkennis wel uitermate duidelijk doorschijnen.
Nee hoor ik heb helemaal geen asielhond gehad. Nooit niet. Alleen van goede fokkers.
Gevoelsmatig zou ik liever een asielhond hebben, omdat ik graag dieren een fijn huis bied, die daar hard naar op zoek zijn. Daarom komen al mijn knagers altijd uit de opvang. Maar gezien ik asielhonden met een verleden en kinderen geen goede combinatie vind, heb ik daar bewust nooit voor gekozen.
De petit brabancon is overigens helemaal geen ongezond ras. Het is geen franse bulldog/mopshond he. Daarnaast worden leonbergers gemiddeld over het algemeen toch wel zeker 8, waarbij je vaak zat nog honden van >10 ziet en heel af en toe ook eentje die de 8 niet red. Op je laatste ongepaste opmerking over rassen ga ik niet eens in. Smaakloos.
laeken schreef:Veel fokkers fokken juist vooral op uiterlijk. Daar krijg je schijthonden van. Bange poepertjes bijvoorbeeld. Honden met een vreemd karakter. En alles raszuiver als in vaak inteelt om de schoonheid vast te leggen. Daar krijg je zieke bange of agressieve rothonden van. Dus ga nu niet de fokkerij van mooie hondjes ophemelen als je zelf de vruchten aan het plukken bent van de o zoo verheerlijkte fok van rashonden door de verantwoordelijke fokkers. Die zijn er wel. Maar heel veel fokkers gooien liever hoge ogen op een show en in een clubblad dan dat het karakter of de gezondheid ze ook maar iets boeit.
Je wil niet weten hoeveel verknipte honden er zijn omdat pa en ma ook neef en nicht zijn. Opa en overgroot oma soms zelfs broer en zus. Doe mij maar een kruising tussen twee gezonde lieve open gezellige honden en hou je rasflippo maar stevig vast en bij je.
Ik zei:
Ik ben er voorstander van dat er fokkers zijn die zich enorm verdiepen en heel erg weloverwogen met bepaalde honden voortplanten.
Ik zei niet dat ik fan ben van alles wat zichzelf 'fokker' mag noemen. In tegendeel.
Jee. Dat je dat als positief ziet. Daar schrik ik van.
Mijn gup is 10. En in de bloei van haar leven.
Hoor je mij zeggen dat ik dat ideaal vindt? Nee tuurlijk niet. Ik reageer alleen op iemand die aangeeft dat ze de 6 niet halen. Dat is gewoon foutieve informatie. Daar houd ik niet van.
Ik zie ook liever dat een hond een stuk ouder wordt. Maar vind dat de leonberger er nog heel goed vanaf komt met de leeftijd als je het vergelijkt met andere grote rassen. Dus in dat opzicht vind ik het zeker geen 'ongezonde' hond.
Ik ben er voorstander van dat er fokkers zijn die zich enorm verdiepen en heel erg weloverwogen met bepaalde honden voortplanten.
Ik zei niet dat ik fan ben van alles wat zichzelf 'fokker' mag noemen. In tegendeel.
Maar je bent ook niet fan van een zeer doordachte combinatie, waarbij gefokt is op karakter met ouderdieren die diverse gezondheidsonderzoeken gehad hebben die voor hun ras relevant zijn en enorm gezond bevonden zijn. Zeker stukken gezonder dan de gemiddelde leonberger. 8 jaar, dan hoort een hond in de bloei van z'n leven te zijn. Niet bijna dood
Cuddie_ schreef: Ik ben er voorstander van dat er fokkers zijn die zich enorm verdiepen en heel erg weloverwogen met bepaalde honden voortplanten.
Waarom schrijf je dan dit?
Cuddie_ schreef:
En nou niet aankomen met dat dat geen sneer naar Cleva was. Dat was het overduidelijk wel.
Als je je had ingelezen in het topic over Mira en haar pups had je geweten dat je gewoon onzin loopt te verkondigen.
Sterker nog, ze heeft gewoon toegegeven dat ze hier op Mira's komende nest doelde
Cuddie_ schreef: Ik ben er voorstander van dat er fokkers zijn die zich enorm verdiepen en heel erg weloverwogen met bepaalde honden voortplanten.
Waarom schrijf je dan dit?
Cuddie_ schreef:
En nou niet aankomen met dat dat geen sneer naar Cleva was. Dat was het overduidelijk wel.
Als je je had ingelezen in het topic over Mira en haar pups had je geweten dat je gewoon onzin loopt te verkondigen.
Dat was zeker een sneer naar Cleva. Dat zal je mij niet zien ontkennen.
Op het moment dat je iemands kleinkinderen erbij haalt om uit te halen, verdien je het ook om een sneer te krijgen.
Het gaat mij niet persé om dit nestje. Ik ben over het algemeen niet fan van met je eigen hond een nestje krijgen omdat je er een pup van wilt.
Daarbij ging het mij om het hypocriete gedoe hier. Het is een nestje van Cleva. Dan is het oke. Als iemand anders precies dezelfde plannen had, maar net nieuw was hier, was diegene waarschijnlijk afgebrand. Dat is hetgeen waar ik moeite mee heb.
Fotogravinnetje schreef: 8 jaar, dan hoort een hond in de bloei van z'n leven te zijn. Niet bijna dood
Nou ja, even ter verdediging, ik snap wel dat als je valt op een Leonberger en je er eentje wilt, je die lage levensverwachting er bij neemt. Ik heb hetzelfde gedaan met de Deerhound. Die zijn ook maar 7 en 9 geworden.
We hebben (hadden?) een leofokster hier op het forum. Irmaleo. Die is dus gestopt vanwege de verregaande ongezondheid van het ras. het is natuurlijk al een zwak ras door hun grootte en als er dan ook nog steeds verder ingeteeld gaat worden door gesloten stamboeken heb je de poppen aan het dansen. Sterfte op jonge leeftijd, foute karakters, slechte gezondheid. En die enkeling die dan wel de 10 haalt heeft geluk en krikt het gemiddelde echt niet op.
Wat dat aangaat heb ik een hogere pet op van de gezondheid van een Pitbull
Fijn dat we het ook wel eens eens zijn.
Maar inderdaad, dit.
Vind ik het wenselijk dat een hond misschien maar 8 wordt? Nee, ik zou graag hebben dat hij véél meer jaren mee kon.
Maar ik was op zoek naar een grote hond die het heel goed doet met kinderen en heb een zwak voor leonbergers.
Ik heb uiteindelijk exact wat ik wilde, een grote knapperd die echt geweldig met mijn dochter is. Als dit dan maar voor 8 jaar is, dan neem ik dat voor lief. Zou geen andere hond ervoor willen ruilen, hoe oud ze ook worden
Cuddie_ schreef: Het is een nestje van Cleva. Dan is het oke. Als iemand anders precies dezelfde plannen had, maar net nieuw was hier, was diegene waarschijnlijk afgebrand. Dat is hetgeen waar ik moeite mee heb.
Nee hoor. Dat was misschien eerder wel zo. Tegenwoordig wordt het outcrossen naar andere rassen hier toegejuicht. Mits goed onderbouwd.
Zomaar lukraak 'een nessie' zal wel nooit een hit worden hier.
Dus je sneer sloeg alsnog echt nergens op. Het was slaan om het slaan. En dat van iemand die zich graag profileert als 'netjes'.
Geeft niks, want ik ben de eerste die een rel appreciëert Maar doe je dan niet anders voor dan dat je bent.
En of je je ook niet meer wilt laten opkloten door madame Schreeuwbek om haar bericht te quoten opdat ik het zie. Het is zo doorzichtig
Dan loop ik misschien achter met mijn kennis van dit forum van richting 2011. Daar werd je toch echt afgeslacht hoor.
En ik ben niet te beroerd om fouten toe te geven, dus als dit niet het geval is en mijn reactie dus nergens op sloeg, dan bij deze... mijn excuses.
Ik profileer mij overigens niet als netjes. Ik ga netjes om met mensen die netjes met mij en anderen omgaan. Betekent niet dat ik niet met alle liefde uithaal naar iemand die uithaalt naar mij of anderen.