Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
granny schreef:ik vind castreren van honden/katten/paarden geen probleem. Als jij jou dieren niet castreert is dat je goed recht,maar ga het niet voor anderen uitmaken.
En als ze in Spanje hun honden ophangen is dat ook hun goed recht? Ik vind wel dat ik me mag inzetten voor een hond die evt als de baas het allemaal eens goed overdenkt misschien helemaal niet gecastreerd hoeft te worden.
Castreren is een onterecht heel normaal gevonden verminking. Mensen moeten leren dat dat helemaal niet zo normaal zou moeten zijn. Jammer dat je vindt dat iedereen met zijn hond mag doen wat hij wil.
granny schreef:ik vind castreren van honden/katten/paarden geen probleem. Als jij jou dieren niet castreert is dat je goed recht,maar ga het niet voor anderen uitmaken.
Ik maak niets voor anderen uit, maar probeer ze in ieder geval te laten zien dat het ook anders kan.
En als je de argumenten van Marc in de discussie leest zijn er fysieke argumenten om een hond niet te castreren. Ander oer-Hollands argument: denk aan je portemonee!
Ik heb b.v. wel mijn katten laten castreren. Heel hypocriet vind ik zelf. Maar ik heb dus de ervaring dat een kat opvoeden een heel stuk lastiger gaat dan een hond opvoeden. En een ongecastreerde kater zal in de meeste gevallen in huis gaan sproeien. Een ongecastreerde poes wordt vele malen per jaar krols (een teef gemiddeld 2x per jaar) en dat vreet al haar reserves op. Dat en het feit dat veel katten ware Houdini's zijn en je dus al heel snel met een ongewenst nest zit maakt het voor mij acceptabeler dat een kat wel gecastreerd wordt. Overigens weigerde mijn d.a. mijn katten te castreren voordat ze goed uitgegroeid waren.
Maar bij honden hoor ik zelden het probleem dat een reu zomaar een teef dekt. Want een hond zie je in Nederland niet vaak alleen over straat zwerven.
Het gaat hier om een hondje van vijf maanden, als je dit gedrag niet wil zijn er nog zoveel mogelijkheden om daar wat aan te doen. Ga desnoods naar een goede hondenschool als je geen of moeilijk overwicht kunt krijgen. Met andere woorden: doe zelf eens wat moeite en hak niet meteen die ballen er af.
En als ze in Spanje hun honden ophangen is dat ook hun goed recht? Ik vind wel dat ik me mag inzetten voor een hond die evt als de baas het allemaal eens goed overdenkt misschien helemaal niet gecastreerd hoeft te worden.
Castreren is een onterecht heel normaal gevonden verminking. Mensen moeten leren dat dat helemaal niet zo normaal zou moeten zijn. Jammer dat je vindt dat iedereen met zijn hond mag doen wat hij wil.
Het ophangen van honden is wel een heel verschil hoor, en dat ik vind dat iedereen maar moet doen met zijn hond wat hij wil is nu ook erg sterk overdreven,snap ook niet waar je het vandaan haalt dat ik dat neergezet hebt, maar goed, denk wat je wilt, ik kan er niet mee zitten.Dat jij dat wel doet is jouw probleem en voor mij een geruststelling toch(dus geen probleem zoals jij zegt. ik denk trouwens niet voor anderen, zou jij ook eens moeten doen, wordt het leven een stuk gemakkelijker :p: )
Het is trouwens wel opvallend dat er meer mannen dan vrouwen tegen castratie zijn. Ook bij mensen zijn er meer vrouwen dan mannen gesteriliseerd(hoe zou dat toch komen?)
Halloooooo lees dit ff nog eens goed. het is verdorie geen bart smit hond die je opnieuw kunt inprogrammeren. ik vind reutjes wel leuk maar niet als ze dominant zijn. mijn god. laat die hond lekker hond zijn. het is heel normaal dat ze op elkaar rijen (binnen in een roedel dan). zodra ze op jou gaan rijden gaan we het pas over respectloos, dominant gedrag tegenover de baas hebben en dat moet je met opvoeding afleren
ben&jessy schreef: ik vind het echt heel vervelend dat hij dit doet. want ik vind reutjes erg leuk maar dan wel als ze zich niet te dominant proberen te gedragen. hij probeerdt jessy gewoon de baas te zijn dat snap ik wel. maar kan hij het niet op een andere manier doen?????
Die heb ik toen wel laten castreren, waarom tja ze zeiden dat Basco dominant was en daardoor wat makkelijk zou (kunnen) worden (is niet gezegd door de DA dat ik dit moest doen)
Maar als ik daar nu over nadenkt, is Basco nooit verandert qua gedrag, nog net zo dominant en rijd op elke hond als die de kans heeft.
Dusseh achteraf had ik het niet moeten doen, maar kan het niet meer terug draaien.
Dus denk ik goed over na (topicschrijver) want het hoeft wel dgelijk niet te helpen.
granny schreef:van mij mag een reu best dominant zijn hoor,maar castreren zou ik om die redenen niet doen nee.
En ik geloof dat het in dit geval wel zo is.
Dus zou je er niet mee eens moeten zijn
Ik ben het inderdaad niet eens met de reden waarom ze hem wil laten castreren,maar op zich ben ik niet tegen castratie. Dat bedoel ik eigenlijk. Marc wil de dingen nogal eens uit zijn verband trekken.
Ik maak niets voor anderen uit, maar probeer ze in ieder geval te laten zien dat het ook anders kan.
En als je de argumenten van Marc in de discussie leest zijn er fysieke argumenten om een hond niet te castreren. Ander oer-Hollands argument: denk aan je portemonee!
Ik heb b.v. wel mijn katten laten castreren. Heel hypocriet vind ik zelf. Maar ik heb dus de ervaring dat een kat opvoeden een heel stuk lastiger gaat dan een hond opvoeden. En een ongecastreerde kater zal in de meeste gevallen in huis gaan sproeien. Een ongecastreerde poes wordt vele malen per jaar krols (een teef gemiddeld 2x per jaar) en dat vreet al haar reserves op. Dat en het feit dat veel katten ware Houdini's zijn en je dus al heel snel met een ongewenst nest zit maakt het voor mij acceptabeler dat een kat wel gecastreerd wordt. Overigens weigerde mijn d.a. mijn katten te castreren voordat ze goed uitgegroeid waren.
Maar bij honden hoor ik zelden het probleem dat een reu zomaar een teef dekt. Want een hond zie je in Nederland niet vaak alleen over straat zwerven.
Ik had het overigens niet tegen jou hoor Branka, maar wie de schoen past........................ :
Ik had het overigens niet tegen jou hoor Branka, maar wie de schoen past........................ :
Op het moment knellen mijn schoenen een beetje, vooral mijn rechter . Zal het dan toch hieraan liggen?
Op het moment knellen mijn schoenen een beetje, vooral mijn rechter . Zal het dan toch hieraan liggen?
jeetje, toch maar grotere schoenen kopen dan? of sandalen? hihihihihihihihihihihi
Bij mij knelt de linker,maar dat komt natuurlijk door die gebroken enkel
hondje van 5 maanden aan het rijden?, ja logisch.... hij is aan het zoeken naar zn plek in de roedel, castreren? is geen oplossing hoor, zoals hier eerder al meerdere malen vermeld is. Ik begrijp nog steeds niet dat ze dat HELPEN noemen trouwens..???, je helpt hem er echt niet mee hoor.
JIJ als roedelleider bepaalt wat er gebeurd, maar goed dan doettie het als jij ff niet kijkt. maar dat hattie al geleerd, het is veilig als jij niet kijkt.
negeren is waarschijnlijk de beste optie....
maar casteren..... dat je daar nu al aan denkt, als je dit overlegt met een dierenarts... dan zeggen de meeste: ja inderdaad casteren, veel zijn lekker commercieel bezig, huppekee weer een x-aantal euries uit je zakken.
Ik kwam laatst voor de jaarlijkse inenting en hij had het over stereliseren of evt casteren van mn teef...??? ik zeg wrom, ze mankeert toch niks???
geen gesnij in mn gelukkig nog gezonde hond, en ja dan wordt ze maar loops..... jammer joh.....
granny schreef:Ik ben het inderdaad niet eens met de reden waarom ze hem wil laten castreren,maar op zich ben ik niet tegen castratie. Dat bedoel ik eigenlijk. Marc wil de dingen nogal eens uit zijn verband trekken.
En in plaats van dat je je mond open doet ga je iemand die dat wel doet zitten afzeiken. Slapjanus.
Enne, zijn er meer mannen tegen castreren?
Je kan het ook omdraaien, meer vrouwen zijn er dus voor. Zegt dat niet veel meer? Er zijn zelf namen voor in de van Dalen, zoek maar eens op.
granny schreef:Ik ben het inderdaad niet eens met de reden waarom ze hem wil laten castreren,maar op zich ben ik niet tegen castratie. Dat bedoel ik eigenlijk. Marc wil de dingen nogal eens uit zijn verband trekken.
En in plaats van dat je je mond open doet ga je iemand die dat wel doet zitten afzeiken. Slapjanus.
Je kan het ook omdraaien, meer vrouwen zijn er dus voor. Zegt dat niet veel meer? Er zijn zelf namen voor in de van Dalen, zoek maar eens op.
kan je je gram niet halen joh? Ik lig werkelijk in een deuk om jou hoor. Je hebt niet eens door wat ik bedoel.hihihihihihihihihihihihihihihihihi
echt, ik ga uit mijn dak hier.
kan je je gram niet halen joh? Ik lig werkelijk in een deuk om jou hoor. Je hebt niet eens door wat ik bedoel.hihihihihihihihihihihihihihihihihi
Leg dan eens uit wat je bedoeld? Ik zal wel te dom zijn om jou te volgen of jij klept te dom voor mij.
Ik hoef mijn gram niet te halen want ik weet niet eens wie je bent. Jij hebt problemen met het feit dat ik alles op alles zet om een hond die ik niet eens ken te behoeden voor een castratie, daar is het mij om te doen. Wat jij te melden hebt zal me eerlijk gezegd een worst zijn, alleen je komt er de hele tijd doorheen met qoutes van mij dus je moet iets van me, kom maar voor de dag ermee, ik snap er niks van dus.
Leg dan eens uit wat je bedoeld? Ik zal wel te dom zijn om jou te volgen of jij klept te dom voor mij.
Ik hoef mijn gram niet te halen want ik weet niet eens wie je bent. Jij hebt problemen met het feit dat ik alles op alles zet om een hond die ik niet eens ken te behoeden voor een castratie, daar is het mij om te doen. Wat jij te melden hebt zal me eerlijk gezegd een worst zijn, alleen je komt er de hele tijd doorheen met qoutes van mij dus je moet iets van me, kom maar voor de dag ermee, ik snap er niks van dus.
Waarom maak je je in vredesnaam dan zo druk ?Denk aan je hart .
Je weet niet hoe relaxed ik ben geloof ik. Voor mij is dit ontspanning, ik ben bang dat je een heel verkeerd beeld heb van hoe ik in deze dingen sta, daar zal die vermeende miscommunicatie door ontstaan denk ik
aan sommige woordkeuzes en zinnen van je te zien, leek het mij dat je je inderdaad behoorlijk druk maakte over het feit dat er ook mensen zijn die een andere mening zijn toegedaan. Als ik zie dat iemand op straat zijn hond of welk dier dan ook mishandeld, dan grijp ik zeker in. Ik vind het dus niet goed dat ieder maar moet doen met zijn/haar dier waar ze zin in hebben. Als iemand van mening is dat castreren het gedrag van de hond zal veranderen dat ongewenst is, vind ik dat wel hun zaak, hoewel ik ook weet dat het castreren daarin totaal geen effect heeft. Maar iemand die toch al van plan is om zijn dier te laten castreren, daar krijg je bij voorbaat al geen vat op. Hoe erg je er ook op in praat.
En ja, laten we het maar op een misverstand houden.
granny schreef:aan sommige woordkeuzes en zinnen van je te zien, leek het mij dat je je inderdaad behoorlijk druk maakte over het feit dat er ook mensen zijn die een andere mening zijn toegedaan. Als ik zie dat iemand op straat zijn hond of welk dier dan ook mishandeld, dan grijp ik zeker in. Ik vind het dus niet goed dat ieder maar moet doen met zijn/haar dier waar ze zin in hebben. Als iemand van mening is dat castreren het gedrag van de hond zal veranderen dat ongewenst is, vind ik dat wel hun zaak, hoewel ik ook weet dat het castreren daarin totaal geen effect heeft. Maar iemand die toch al van plan is om zijn dier te laten castreren, daar krijg je bij voorbaat al geen vat op. Hoe erg je er ook op in praat.
En ja, laten we het maar op een misverstand houden.
Ik denk juist dat veel mensen helemaal niet beseffen wat ze met hun hond doen en als ze zich inlezen dus best eens op andere gedachten zouden kunnen komen. Daar wil ik me dus voor inzetten op dit forum, keer op keer als het moet.
Het is veel te maatschappelijk geaccepteerd en elke dierenarts wil in een half uurtje een paar honderd euro beuren. Dat is het verlakkerige daaraan, die raden altijd castratie aan en mensen denken dat ze met een autoriteit te maken hebben en zullen klakkeloos doen wat zoiemand zegt. Fout dus helaas.
Je hond kan vaker naar de dierenarts als hij gecastreerd is want zijn hele fysiek gaat achteruit, incluis zijn afweersysteem, hart en longen, conditie en mentaal. Dat levert nog meer euri op na de operatie
ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar met mijn honden geen last van heb,maar omdat ik reu en teef in huis heb(en nu ook een puppenteefje),heb ik beide dieren laten steriliseren, want ik wil geen ongewenste nesten en mijn reu had echt heel veel last van zijn hormonen en dan bedoel ik ook echt heel erg(zat heel de dag te janken bv.) Of ik het teefje (de pup dus) ook laat helpen, weet ik nog niet, want ze is een kruising van 2 honden die getrimd moeten worden en vaak krijg je een belabberde vacht dan.
Als mensen mijn mening betreffende een castratie vragen, dan geef ik ze de voor en tegens(heb bij een dierenarts gewerkt) en laat ze het zelf afwegen. Tegen ongewenst dominant gedrag (lees rangorde) helpt het in heel veel gevallen niet.
Als wij hier 3 teven tussen 3 ongecastreerde reuen gewoon loops kunnen laten worden zonder dat er iets gebeurt dan moet dat voor jouw met 1 reu toch wel helemaal te doen zijn????
Ook hier zijn ze allemaal veel samen en spelen veel op het veld maar tijdens die periodes spelen ze gewoon apart...........
Daar gaan we zeker die reuen niet om castreren....
estelle schreef:Als wij hier 3 teven tussen 3 ongecastreerde reuen gewoon loops kunnen laten worden zonder dat er iets gebeurt dan moet dat voor jouw met 1 reu toch wel helemaal te doen zijn????
Ook hier zijn ze allemaal veel samen en spelen veel op het veld maar tijdens die periodes spelen ze gewoon apart...........
estelle schreef:Als wij hier 3 teven tussen 3 ongecastreerde reuen gewoon loops kunnen laten worden zonder dat er iets gebeurt dan moet dat voor jouw met 1 reu toch wel helemaal te doen zijn????
Ik was niet heel de dag aanwezig toen en op een klein flatje met nog 4 katten is dat niet te doen hoor. Nu ik ziek ben, ben ik dus hele dagen thuis en zou er dan beter op kunnen letten.
Ik was niet heel de dag aanwezig toen en op een klein flatje met nog 4 katten is dat niet te doen hoor. Nu ik ziek ben, ben ik dus hele dagen thuis en zou er dan beter op kunnen letten.
Uhm wij komen van een flatje af hoor.....en ook toen kon ik mijn reu gewoon gescheiden houden van mijn teef en nee ik was niet de hele dag thuis.....
Nu we met onze vrienden in een 2 onder 1 kap zijn gaan wonen en met z'n 4''en totaal 9 honden hebben is het inderdaad opletten geblazen maar dat is zoals gezegd niet anders, hadden we maar geen reuen moeten willen hebbben.....
uhm.....ik woonde toen alleen(als je de huisdieren niet telde). En als je dan gemiddeld 5 uurtjes per dag van huis was, dan had je na een 2 weken( en elke dag gehuil van de reu) toch echt wel de politie op je dak omdat de buren geklaagd hadden. Het was dus kiezen of kabelen.