Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweeling gedood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Tweeling gedood

Ongelezen bericht door laeken »

Cuddie_ schreef:
laeken schreef:Cuddie, als jij iets met je hond hebt gaat iedereen je gewoon helpen hoor. Als je hond hier in de omgeving kwijt was ging ik gewoon helpen zoeken. Het is niks persoonlijks. Je maakt het jezelf wel echt onmogelijk als je op sympathieke reacties zit te wachten. Ik heb ook wel zo'n periode gehad dus neem van mij aan dat als je normaal gaat doen je ook direct weer normale antwoorden krijgt. Ga je meppen dan krijg je veel hardere meppen terug. Van de pro's die alles al duizend keer gezien gedaan en gekregen hebben.
Dat vind ik wel lief. :I:

Ik zit niet op sympathieke reacties te wachten verder hoor, dat maakt mij echt niet uit. Wat ik wil fijn vind is als iedereen een beetje respectvol met elkaar omgaat en dan spijt het me, maar dan vind ik echt dat een aantal forummers hier op een flink respectloze manier zijn begonnen in mijn topic. Ja, op een gegeven moment ben ik het dan ook zat en ga ik ook terug uithalen. Niet zo super gek verder toch?
Hoe hard de klappen zijn die dan weer terugkomen zal me weinig interesseren overigens, ben niet zo'n softie. :wink:

Heb ik het liever gezellig en netjes, ja.. dat sowieso. Is ook een van de redenen waarom ik eerder in dit topic mijn excuses heb gemaakt en aan heb gegeven dat ik niet netjes bezig was.
Dat dat dan niet geaccepteerd wordt en er gewoon keihard verder gezeken wordt, tjeh... het zij dan maar zo, maar dat leg ik dan naast mij neer. Ik heb het geprobeerd. Kan er niet van wakker liggen als iemand dan geen 'vrede' kan sluiten. Het is wat het is.

Ik doe in ieder geval mijn best om mijn opgefokte zwangerschapshormonen gedrag onder controle te houden en ik probeer niet meer overal op in te gaan. We zien wel waar we uitkomen.

Ik ben liever dan je misschien denkt :wink: Dat is ook meteen mijn zwakte en mijn kracht. :Q:
Afbeelding
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wildflower »

dagmar88 schreef:
Cuddie_ schreef: Krijg je er een natte poes van
Inderdaad. Vet soppen op wildvreemde zwangere vrouwen die zich hier komen uitkuren, niagara is er niets bij.
Als je niet oppast jat ik je voederbloes van de lijn om aan te snuiven.

:19:
:LOL: :LOL: O, ik zit hier te gíeren. :LOL:
Cuddie_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

laeken schreef:
Cuddie_ schreef:
laeken schreef:Cuddie, als jij iets met je hond hebt gaat iedereen je gewoon helpen hoor. Als je hond hier in de omgeving kwijt was ging ik gewoon helpen zoeken. Het is niks persoonlijks. Je maakt het jezelf wel echt onmogelijk als je op sympathieke reacties zit te wachten. Ik heb ook wel zo'n periode gehad dus neem van mij aan dat als je normaal gaat doen je ook direct weer normale antwoorden krijgt. Ga je meppen dan krijg je veel hardere meppen terug. Van de pro's die alles al duizend keer gezien gedaan en gekregen hebben.
Dat vind ik wel lief. :I:

Ik zit niet op sympathieke reacties te wachten verder hoor, dat maakt mij echt niet uit. Wat ik wil fijn vind is als iedereen een beetje respectvol met elkaar omgaat en dan spijt het me, maar dan vind ik echt dat een aantal forummers hier op een flink respectloze manier zijn begonnen in mijn topic. Ja, op een gegeven moment ben ik het dan ook zat en ga ik ook terug uithalen. Niet zo super gek verder toch?
Hoe hard de klappen zijn die dan weer terugkomen zal me weinig interesseren overigens, ben niet zo'n softie. :wink:

Heb ik het liever gezellig en netjes, ja.. dat sowieso. Is ook een van de redenen waarom ik eerder in dit topic mijn excuses heb gemaakt en aan heb gegeven dat ik niet netjes bezig was.
Dat dat dan niet geaccepteerd wordt en er gewoon keihard verder gezeken wordt, tjeh... het zij dan maar zo, maar dat leg ik dan naast mij neer. Ik heb het geprobeerd. Kan er niet van wakker liggen als iemand dan geen 'vrede' kan sluiten. Het is wat het is.

Ik doe in ieder geval mijn best om mijn opgefokte zwangerschapshormonen gedrag onder controle te houden en ik probeer niet meer overal op in te gaan. We zien wel waar we uitkomen.

Ik ben liever dan je misschien denkt :wink: Dat is ook meteen mijn zwakte en mijn kracht. :Q:
Ik geloof je graag. Ik denk dat iedereen hier met een grote bek ook echt wel heel lief kan zijn hoor. :mrgreen:
Cuddie_
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Cuddie_ schreef: Krijg je er een natte poes van
Inderdaad. Vet soppen op wildvreemde zwangere vrouwen die zich hier komen uitkuren, niagara is er niets bij.
Als je niet oppast jat ik je voederbloes van de lijn om aan te snuiven.

:19:
Het is dat ik geen zwangerschapsondergoed gebruik.. anders zou ik je een slipje opsturen. Je moet toch aan je trekken komen he. Misschien word je er er wat milder van. :flower:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Pendrag schreef:Het HF heeft voor mij wel een maatschappelijke functie. In het dagelijks leven kom ik nauwelijks mensen tegen die niet helemaal in orde zijn of, sterker nog, een of meerdere diagnoses hebben uit de DSM. En hier zijn ze oververtegenwoordigd. Vaak onschuldig en vermakelijk. Af en toe ben ik blij dat het via een beeldscherm is en niet in mn aura. En soms ben ik met stomheid geslagen.
Ik ben nou ook met stomheid geslagen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Bij mij is stomheid aangeboren hoeft niemand gelukkig te slaan
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Pendrag schreef:Het HF heeft voor mij wel een maatschappelijke functie. In het dagelijks leven kom ik nauwelijks mensen tegen die niet helemaal in orde zijn of, sterker nog, een of meerdere diagnoses hebben uit de DSM. En hier zijn ze oververtegenwoordigd. Vaak onschuldig en vermakelijk. Af en toe ben ik blij dat het via een beeldscherm is en niet in mn aura. En soms ben ik met stomheid geslagen.
Het staat er alsof je zelf heel normaal bent :D
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

mosquito1980 schreef:https://www.thedodo.com/daily-dodo/came ... p-with-dog

Kijk nou, wat lief........ :U: :ugh:
Die video op het eind!!! :O: :O:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nakisha schreef:

Het gaat 6-7 jaar goed en dan ineens..... :schrik: oohh dat doet ie anders nóóit :jank:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

mosquito1980 schreef:
Nakisha schreef:

Het gaat 6-7 jaar goed en dan ineens..... :schrik: oohh dat doet ie anders nóóit :jank:
Nou precies, en dan heeft die hond het gedaan. Ik vind het een verschrikkelijk lief en verdraagzaam beest. :I: Die verdient de bescherming van de baas, zeker 's nachts.

Zelfs de allerliefste hond die ik ooit gekend heb, mijn 1e berner, hapte een keer naar mijn zoontje van toen 8 jaar. Hond lag te slapen en zoontje deed haar pijn. Uit haar slaap hapte ze, in een reflex. Geen schade hoor, zelfs geen rode vlek, maar toch.
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Jezus :O: als ik de moeder was van dat meisje was ik op oorlogspad! :gvd: :mep:
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Nanna schreef:Meisje van 15 aangevallen op straat door de twee pitbulls van de buren.
Ze ligt in coma in het ziekenhuis met een gescalpeerd hoofd en mist een oor. Bijtwonden over het hele lichaam. Door de beschadigde zenuwen zal ze moeite hebben met knipperen met haar ogen en glimlachen.
Daar sta je dan, aan het begin van je leven. Gemutileerd en een trauma omdat dat buurwijf er zo nodig van die kutmoordenaars op moest nahouden.
Voor wie het niet gelooft, meisje heet Joslyn Stinchcomb. Googlet u maar even. :ugh:
https://amp.reddit.com/r/BanPitBulls/co ... pit_bulls/

Goh.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

https://www.dailystar.co.uk/news/world- ... s-22464698

Zulke lieve hondjes toch, kijk die ooooogjes van die grijze... Ik hoor het de liefhebbers zo kwelen. :kotz: Dat meisje is voor het leven getekend.

Zo klaar met die hele ellende met deze honden. Ik vervloek de toename van dat type hond hier in de wijk. En de eigenaren zijn 95% te stom om te poepen en met een grote bek. Want hoe DURF ik mijn ''rotkeffer'' op te tillen als ik hun Diesul in de verte ontwaar?

Dikke, ga maar lekker weg met je ''stoere'' hond... Ik laat ze niet meer in de buurt komen, op de uitzonderingen die ik goed ken na, daarvan weet ik tenminste wat voor eigenaren en honden het zijn.
Laatst verzuchtte een zeer lieve vrouw nog dat ze zo leed onder het aanzien van haar geliefde hondenras. Ja, sorry dame, je koop zelf zo'n hond... dan aub ook niet mauwen!
Afbeelding
Cuddie_
Zeer actief

Gatverdamme wat een wijf. Als ze die nou eens kapotgebeten hadden.. ging de wereld er nog op vooruit.
Arm 15 jarig kind. Hopelijk herstelt ze goed.
kooi
Zeer actief

Nanna schreef:Weer beet.
Warren Fielding, jongetje van 18 maanden.
Dusdanig gegrepen door de nannydog van zijn oma dat zijn halve gezicht eraf ligt en er botstukken van zijn schedel zijn hersenen zijn ingedrongen waardoor hij permanent hersenletsel heeft opgelopen.
Maar verder is dat natuurlijk precies hetzelfde als een hap van een chihuahua oplopen. Want die zijn ook heul vals hooorrrr.
Chihuahua's killen alleen als ze in de foute handen terecht komen. Dat weet iedereen. Dan worden ze niet goed opgevoed en dan zijn ze dodelijk. Maar een verantwoorde eigenaar, die weet wat hij aan de lijn heeft, zal zijn chihuahua, altijd onder controle hebben.

Dus als je van een afstand van 500 m. een snuivend hijgend geval hoort aan komen, dan komt er iemand aan met een chihuahua die niet onder appel staat. Probeer dan zo onopvallend mogelijk ergens naar binnen te glippen.

Vaak gebeurt dit op ongebruikelijke tijdstippen, dus zorg dat je dan niet op straat bent. Ook moet je plekken waar niet veel mensen komen, vermijden, eigenaren van gevaarlijke chihuahua's, die hun verantwoording nemen, laten daar hun bakbeest los, omdat ze denken dat daar weinig mensen komen.
laeken
Zeer actief

Het valt natuurlijk allemaal reuze mee gezien het grote aantal van dit soort honden. Ze maken alleen wel goed schade dus het nieuws gaan ze wel halen als ze doordraaien.
Mij stoort het ook hoor. Zeker het groot aantal hond-hond incidenten waarbij het als gewoon een strijd tussen twee honden wordt afgedaan. Dat terwijl zonder die rassen dit soort strijd meestal wat plukjes haar en een gaatje betekent en nu is het ineens vrij normaal als je hond of dood of halfdood uit een strijd komt.

Ik snap totaal niet waarom deze rassen nog niet verboden zijn in Nederland. Je helpt die honden er vaak mee. Die zitten massaal in benches in flatjes hele dagen te kermen omdat Ricardo alleen zin heeft om er een paar keer in de week tegen te trappen als hij rondhangt met wat vrienden. Ik vind veel van die honden vooral heel erg zielig. Harde hand nodig! Leiding nodig en nog meer ellende. En natuurlijk is de helft prima met andere honden mits niet dominant. Dat vindt Killer niks. Wat gebeurt er dan precies zou je moeten vragen bij die advertenties. :mep:
Afbeelding
kooi
Zeer actief

laeken schreef:Het valt natuurlijk allemaal reuze mee gezien het grote aantal van dit soort honden. Ze maken alleen wel goed schade dus het nieuws gaan ze wel halen als ze doordraaien.
Mij stoort het ook hoor. Zeker het groot aantal hond-hond incidenten waarbij het als gewoon een strijd tussen twee honden wordt afgedaan. Dat terwijl zonder die rassen dit soort strijd meestal wat plukjes haar en een gaatje betekent en nu is het ineens vrij normaal als je hond of dood of halfdood uit een strijd komt.

Ik snap totaal niet waarom deze rassen nog niet verboden zijn in Nederland. Je helpt die honden er vaak mee. Die zitten massaal in benches in flatjes hele dagen te kermen omdat Ricardo alleen zin heeft om er een paar keer in de week tegen te trappen als hij rondhangt met wat vrienden. Ik vind veel van die honden vooral heel erg zielig. Harde hand nodig! Leiding nodig en nog meer ellende. En natuurlijk is de helft prima met andere honden mits niet dominant. Dat vindt Killer niks. Wat gebeurt er dan precies zou je moeten vragen bij die advertenties. :mep:
klopt, dat is ook mijn gevoel erbij, dat het beter voor die dieren is om niet geboren te hoeven worden.
De hijger die ik hierboven omschrijf, komt 1 keer per dag buiten. Rond een uur of twaalf 's nachts en dan lopen ze tot aan het plantsoen en weer terug. ( 500 meter heen en terug).

En het is opvallend hoeveel je er tegen komt op een zaterdag of zondag als het mooi weer is. En hoeveel er komen en gaan in korte tijd.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik probeer met een grote boog om dit soort honden heen te gaan, helaas lukt dat niet altijd.
Hier in de buurt hadden mensen een Amerikaanse stafford, teef. Een enorme braverd, rustig en lief. Hond is helaas overleden, en nu moest er een nieuwe komen. Niet 1 maar 2, uit hetzelfde nest. Twee zusjes. Ik heb een klein beetje vertrouwen in omdat het met de vorige hond goed is gegaan, maar helemaal gerust ben ik er ook niet op.
Afbeelding
Groetjes Marja
laeken
Zeer actief

tycha schreef:Ik probeer met een grote boog om dit soort honden heen te gaan, helaas lukt dat niet altijd.
Hier in de buurt hadden mensen een Amerikaanse stafford, teef. Een enorme braverd, rustig en lief. Hond is helaas overleden, en nu moest er een nieuwe komen. Niet 1 maar 2, uit hetzelfde nest. Twee zusjes. Ik heb een klein beetje vertrouwen in omdat het met de vorige hond goed is gegaan, maar helemaal gerust ben ik er ook niet op.
Voordeel is dat die vooral last van elkaar gaan krijgen. Binnen een paar maanden of maximaal een jaar is de kans groot dat als er een druk wordt de andere er meteen in gaat hangen. Twee van dit soort teefjes uit een nest is nogal een destructieve combinatie als er een beetje pit in zit. Spel loopt eigenlijk al snel uit de hand dus dat lost zichzelf wel op denk ik :mep:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tara schreef:Puike fokker ook om twee nestzusjes te verkopen.
Bij mij krijg je er alvast nooit twee tegelijk mee, en dan heb ik nog liefjes...
Welke fokkers fokken met dit ras? Ik denk dat nog niet eens 1 op de 100 van dit soort honden bij een echte fokker vandaan komt. Een vriend van mij heeft er toevallig net een van een goede fokker. Dat diertje is ook erg lief en aanhankelijk en vertoont geen ruziesignalen tot nu toe. Ik laat mijn honden er overigens niet bij. En meenemen naar mij mag ook al niet. Streng he? Maar dat is de consequentie van de raskeuze en daar deal je maar mee lijkt mij.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Ik hoef ook geen wetgeving tegen alles.
Verbied om te beginnen alles maar waar HR voor staat.
Ehm vind je het erg dat ik ze graag wil houden?!
S@ndr@
Zeer actief

wat weet jij daar nou van..en nee ik kan jou angst niet wegnemen,
wel kan ik zorgen dat ik zelf veilig ben en mijn honden veilig houden. en ook zorgen dat ze geen schade maken ( als ze dat überhaupt al zouden willen),
S@ndr@
Zeer actief

mijn hond is niet het risico die heeft een eigenaar die weet wat ze aan de lijn heeft. en jij wordt niets minder angstig als ik mijn hond weg doe..
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 12 aug 2020 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Cleva schreef:
S@ndr@ schreef:mijn hond is niet het risico die heeft een eigenaar die weet wat ze aan de lijn heeft.

De inschatting van iemand die zulke honden neemt neem ik niet serieus.
Kennelijk ben je niet goed in verstandige keuzes maken anders had je ze niet.

Ik geef de veiligheid van mijn honden niet jouw handen, ben ik heel raar in.
Ik stel het op prijs dat je zo verstandig bent om dat zelf te doen, ik zal hetzelfde doen :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Je schreef HR, en helaas hebben ze de CC die prachtige titel ook gegeven, dus die moeten ook weg van jou en nog wat rassen . Ik denk ook dat je bedoelt pittbull en aanverwanten maar je schreef HR en feitelijk kunnen ze morgen nog wat rassen die titel geven
S@ndr@
Zeer actief

Cleva schreef:
Alles waar bullenbijter en vergelijkbaar achter zit.
Van die domme ronde koppen en een genetische achtergrond in de agressie.

Richt er een club voor op en zet een paar tennisbanen om in een kuthondenpark.

Of iets anders. Het interesseert me niet zoveel maar ze zijn gewoon niet geschikt voor het dagelijks openbare leven.
voorlopig woon ik hier prima en kan ik ook prima over straat met mijn Kut honden. en ze gedragen zich prima. maar ik zal eerdaags de gouden kettingen en Nikes op duikelen.. of is het hoge hakken en haren blonderen, :blont: deze er ook gelijk maar bijdoen om het plaatje compleet te maken
S@ndr@
Zeer actief

Cleva schreef:Met andere woorden; je vreet het maar.
Dat bedoel ik.

Tot op het bot asociaal. Elke keer.
Voorlopig ben jij de gene die vind dat ik maar moet vreten dat mijn hond weg moet omdat jij bang bent.. terwijl je t beest nog nooit hebt ontmoet en compleet doordraaft,
daarnaast ben ik wel blij dat je mij goed begrijpt en ook echt snapt.. gewoon degene pakken die wel verantwoord willen doen en daar jou frustraties op botvieren en dan gek vinden dat ik het voor geen centimeter met je eens ben.
Maar zoals gewoonlijk ga je je goddelijke gang maar weer. I dont care ( je had gelijk)
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

laeken schreef:
tycha schreef:Ik probeer met een grote boog om dit soort honden heen te gaan, helaas lukt dat niet altijd.
Voordeel is dat die vooral last van elkaar gaan krijgen. Binnen een paar maanden of maximaal een jaar is de kans groot dat als er een druk wordt de andere er meteen in gaat hangen. Twee van dit soort teefjes uit een nest is nogal een destructieve combinatie als er een beetje pit in zit. Spel loopt eigenlijk al snel uit de hand dus dat lost zichzelf wel op denk ik :mep:
Dat gebeurt nu al. Ze worden altijd samen uitgelaten, waarbij de een altijd in de ander hangt, en ze al problemen hebben die er iedere keer weer af te halen. De vrouw was ook niet voor, maar pa wilde het zo graag. De enige die ik er mee zie lopen is de vrouw en de dochter.
Afbeelding
Groetjes Marja
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef: voorlopig woon ik hier prima en kan ik ook prima over straat met mijn Kut honden. en ze gedragen zich prima. maar ik zal eerdaags de gouden kettingen en Nikes op duikelen.. of is het hoge hakken en haren blonderen, :blont: deze er ook gelijk maar bijdoen om het plaatje compleet te maken
Als je zo dom lult heb je geen accessoires nodig om het plaatje compleet te maken.
Niemand zegt dat alle HR-honden vandaag nog aan het gas moeten, wel dat het een keer genoeg geweest is. Wen er maar aan.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”