Maverick is toch je greyhound? Of was het een Magyar agar?lucie schreef: Maverick is en blijft hors categorie met zijn 40kg

Maar is die 40 kilo??
Moderator: moderatorteam
Maverick is toch je greyhound? Of was het een Magyar agar?lucie schreef: Maverick is en blijft hors categorie met zijn 40kg
Onze eerste teef was 34 kgmaart schreef:Mijn vorige teef was 38.8 kg toen ze de oven inging![]()
![]()
Kleine boxertjes zijn zo schattig. Clubgenoot heeft nu ook eentje, ook gewoon een fijn formaat (wel reuen model). Zijn onlangs gestorven boxer was 40kg
Vind ik welDoyaquba schreef:Zoveel grote honden, ik hou er van![]()
![]()
Of zijn het grote middelmaatjes?
Ik vind dat meestal ook meer een grote middelmaat. Groot noem ik de categorie mastin, Leonberger, Duitse dog, etc. Het verbaast mij wel hoeveel honden rond of boven de 30 kilo zijn die ik ongeveer net zo groot en zwaar had ingeschat als mijn honden, die allemaal rond de 20 kilo zijn. Die zijn dus echt nog een maatje kleiner. Ik kan dat dus blijkbaar erg slecht inschatten vanaf een fotonatalie schreef:Vind ik welDoyaquba schreef:Zoveel grote honden, ik hou er van![]()
![]()
Of zijn het grote middelmaatjes?
Hoeveel Jip en Abel exact wegen, weet ik eerlijk gezegd niet. Vorig jaar was de één 29,5 kilo en de ander 31 kilo. Dus ik houd maar 30 kg aan. En echt groot vind ik dat niet.
Bij een Flatcoated (en bij andere rassen ongetwijfeld ook) is de reikwijdte vrij groot. Jip heeft een zusje van amper 20 kilo en een zusje van ca. 25 kilo, maar ik hoor ook wel eens over reuen van 40 kiloDeDiana schreef:Het verbaast mij wel hoeveel honden rond of boven de 30 kilo zijn die ik ongeveer net zo groot en zwaar had ingeschat als mijn honden, die allemaal rond de 20 kilo zijn. Die zijn dus echt nog een maatje kleiner. Ik kan dat dus blijkbaar erg slecht inschatten vanaf een foto
Inderdaad, dat is bij de collie ook wel zo, reuen zijn vaak ook duidelijk flink groter en steviger dan teven.natalie schreef:Bij een Flatcoated (en bij andere rassen ongetwijfeld ook) is de reikwijdte vrij groot. Jip heeft een zusje van amper 20 kilo en een zusje van ca. 25 kilo, maar ik hoor ook wel eens over reuen van 40 kiloDeDiana schreef:Het verbaast mij wel hoeveel honden rond of boven de 30 kilo zijn die ik ongeveer net zo groot en zwaar had ingeschat als mijn honden, die allemaal rond de 20 kilo zijn. Die zijn dus echt nog een maatje kleiner. Ik kan dat dus blijkbaar erg slecht inschatten vanaf een fotoEn die zien er dan niet bijzonder zwaar uit ofzo. Maar als ik een teef had gehad, had ze niet in dit topic gepast
ik schat de meeste honden van foto dan weer veel groter/zwaarder in, zoals die van jou. Inderdaad Amoz had ik ook rond de 30 kg geschatDeDiana schreef:Inderdaad, dat is bij de collie ook wel zo, reuen zijn vaak ook duidelijk flink groter en steviger dan teven.natalie schreef:Bij een Flatcoated (en bij andere rassen ongetwijfeld ook) is de reikwijdte vrij groot. Jip heeft een zusje van amper 20 kilo en een zusje van ca. 25 kilo, maar ik hoor ook wel eens over reuen van 40 kiloDeDiana schreef:Het verbaast mij wel hoeveel honden rond of boven de 30 kilo zijn die ik ongeveer net zo groot en zwaar had ingeschat als mijn honden, die allemaal rond de 20 kilo zijn. Die zijn dus echt nog een maatje kleiner. Ik kan dat dus blijkbaar erg slecht inschatten vanaf een fotoEn die zien er dan niet bijzonder zwaar uit ofzo. Maar als ik een teef had gehad, had ze niet in dit topic gepast
En van foto's is de grootte ook soms slecht in te schatten. Mensen die mijn honden alleen kennen van foto's, zijn meestal ook verbaasd dat ze in het echt een stuk kleiner zijn (allemaal tussen de 50 en 58 cm) dan ze vanaf de foto's hadden verwacht. Amoz is bijvoorbeeld echt niet maat Duitse herder, wat mensen soms denken, maar meer maat border collie reu.
Valt mee hoor, ze zijn echt flink groter dan hun paps zoals hier goed te zien maar zo enorm zijn ze niet voor een reuHammetime schreef:Wat een gigantische herders!malinois schreef:Moet ik weer gaan splitsen
Xygan en Xanu wegen resp. 32 en 34 kg. Xavi daarentegen weegt 27 kg.
Goed Xygan en Xanu dus
Ja, dat geldt dus voor de meeste mensen, bijna iedereen denkt door de foto's dat mijn honden groter zijn dan ze in werkelijkheid zijnlucie schreef:ik schat de meeste honden van foto dan weer veel groter/zwaarder in, zoals die van jou. Inderdaad Amoz had ik ook rond de 30 kg geschatDeDiana schreef:Inderdaad, dat is bij de collie ook wel zo, reuen zijn vaak ook duidelijk flink groter en steviger dan teven.natalie schreef:Bij een Flatcoated (en bij andere rassen ongetwijfeld ook) is de reikwijdte vrij groot. Jip heeft een zusje van amper 20 kilo en een zusje van ca. 25 kilo, maar ik hoor ook wel eens over reuen van 40 kiloDeDiana schreef:Het verbaast mij wel hoeveel honden rond of boven de 30 kilo zijn die ik ongeveer net zo groot en zwaar had ingeschat als mijn honden, die allemaal rond de 20 kilo zijn. Die zijn dus echt nog een maatje kleiner. Ik kan dat dus blijkbaar erg slecht inschatten vanaf een fotoEn die zien er dan niet bijzonder zwaar uit ofzo. Maar als ik een teef had gehad, had ze niet in dit topic gepast
En van foto's is de grootte ook soms slecht in te schatten. Mensen die mijn honden alleen kennen van foto's, zijn meestal ook verbaasd dat ze in het echt een stuk kleiner zijn (allemaal tussen de 50 en 58 cm) dan ze vanaf de foto's hadden verwacht. Amoz is bijvoorbeeld echt niet maat Duitse herder, wat mensen soms denken, maar meer maat border collie reu.
Gelukkig.Nevache schreef:En @Soooof... het ligt aan het ras, hoor, heus niet aan de opvoeding: - Yuki, 30 +/-1kg