Met stamboom, kom ik ze niet goedkoper tegen (tenzij er fok fouten in zitten).wilma23 schreef:Die prijzen kom ik niet tegen hoor voor de rottie. Gewoon tussen de 750 en 900Sam2012 schreef:Ik zag de rottweiler staan € 750,- tot € 800,-.
Maak hier maar rustig € 1000,- tot € 1500,- van.
misschien hebben Ze bij het verkloten van het ras ook de prijs maar omhoog gegooid.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lijst met pupprijzen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Lijst met pupprijzen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Wat bedoel je met fokfouten?Sam2012 schreef:Met stamboom, kom ik ze niet goedkoper tegen (tenzij er fok fouten in zitten).wilma23 schreef:Die prijzen kom ik niet tegen hoor voor de rottie. Gewoon tussen de 750 en 900Sam2012 schreef:Ik zag de rottweiler staan € 750,- tot € 800,-.
Maak hier maar rustig € 1000,- tot € 1500,- van.
misschien hebben Ze bij het verkloten van het ras ook de prijs maar omhoog gegooid.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Die zijn er wel hoorwilma23 schreef:Nope up up up in the skyBulley schreef:Franse bulldog 1800 euro, ik hoop toch dat er ook zijn die iets minder kosten
Zelfs voor een leuk kruisingkje word 900 a 1000 gevraagd.
Die kleuren zijn het nu helemaal dat blauwe en black and tan.
En ook voor de dragers van een bepaalde kleuren gen vragen ze een hoop geld.
En alsmaar vierkanter![]()
Ik wil gewoon een leuk fransje met neusje ennormaal lichaam En grote flaporen

De AA klopt niet en de husky al helemaal niet 

Ik las laatst op het franse bulldog forum dat iemand een broodfok franse bulldog voor €1500 had gekocht.......Bulley schreef:Franse bulldog 1800 euro, ik hoop toch dat er ook zijn die iets minder kosten
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Ja maar jij zit al vol.ChantalTY schreef:Die zijn er wel hoorwilma23 schreef:Nope up up up in the skyBulley schreef:Franse bulldog 1800 euro, ik hoop toch dat er ook zijn die iets minder kosten
Zelfs voor een leuk kruisingkje word 900 a 1000 gevraagd.
Die kleuren zijn het nu helemaal dat blauwe en black and tan.
En ook voor de dragers van een bepaalde kleuren gen vragen ze een hoop geld.
En alsmaar vierkanter![]()
Ik wil gewoon een leuk fransje met neusje ennormaal lichaam En grote flaporen

Mijn man heeft je website etc ik doe de hele tijd hinten haha
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Wauw, wat een prijzen
Ik geloof niet dat ik nog een raspup hoef. In 2002 hebben we voor onze border terriër pup met boom 500 euro betaald. Was wel goedkoop, omdat ze niet echt een kennel waren. Er staat geen prijs in deze lijst, maar voor een boomloze betaal je nu al zo ongeveer dit bedrag. Ik denk dat ik het maar bij leuke kruisingkjes laat in het vervolg 

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb voor Spetter 900 betaald.Flevo Bordertje schreef:Wauw, wat een prijzenIk geloof niet dat ik nog een raspup hoef. In 2002 hebben we voor onze border terriër pup met boom 500 euro betaald. Was wel goedkoop, omdat ze niet echt een kennel waren. Er staat geen prijs in deze lijst, maar voor een boomloze betaal je nu al zo ongeveer dit bedrag. Ik denk dat ik het maar bij leuke kruisingkjes laat in het vervolg
-
- Zeer actief
Ik zocht naar aanleiding van al die Marktplaats advertenties naar informatie over de toename van het aantal pups dat aangeschaft wordt en naar de (bijbehorende) toename van pupprijzen. En toen kwam ik in dit topic van het HF terecht
Vier jaar geleden schrokken veel mensen ook al van de prijzen blijkbaar 

Hahahahaha, nee. In augustus 2002 was Miep (Golden retriever) al dus 700 euro. Inmiddels ben je er iets meer voor kwijt.
Oh, edit. Oud topic. Maar goed, in augustus 2017 kostte Sis 1200 euro, dus anderhalf keer zoveel als op die site staat in 2016.
Oh, edit. Oud topic. Maar goed, in augustus 2017 kostte Sis 1200 euro, dus anderhalf keer zoveel als op die site staat in 2016.
-
- Zeer actief
Ik heb geen idee wat een Flatcoated nu kost, maar in 2016 was dat €1150,-. Voor het straatfikkie heb ik €395,- betaald.
En een ordinaire kruisingfik mag wel 500 euro kosten??? Hongarije vergelijken met Nederland is natuurlijk kul. Dan moet je ook je boottochtje naar Terschelling vergelijken met hun prijzen, en dan is dat misschien ook wel nooit in de 1000 jaar.Nanna schreef:Voor een Puli uit Scandinavië heb ik ook eens geïnformeerd, ook al jaren terug. Die moest toen 1600 euro opbrengen. Nou, in geen 1600 jaar.
-
- Zeer actief
De prijzen voor de Schotse herder kloppen ook echt niet; die liggen "tikkeltje hoger".
Sheltie gaat ook niet meer lukken onder de 1000 volgens mij.
Suzanne
Suzanne
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila is van 2011 en toen heb ik inderdaad € 700 of € 750 betaald (weet het niet meer precies).~Suzanne~ schreef:De prijzen voor de Schotse herder kloppen ook echt niet; die liggen "tikkeltje hoger".
Suzanne
Wat kosten ze nu?
-
- Zeer actief
Rowan (Schotse herder langhaar) kostte ruim 5 jaar geleden al (meen ik) rond de 950 ....DeDiana schreef:Mila is van 2011 en toen heb ik inderdaad € 700 of € 750 betaald (weet het niet meer precies).~Suzanne~ schreef:De prijzen voor de Schotse herder kloppen ook echt niet; die liggen "tikkeltje hoger".
Suzanne
Wat kosten ze nu?
Milan (sheltie) 2 jr geleden 1250
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 16 aug 2020 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
Dan zal dat nu ook wel rond de € 1000 of wat erboven liggen.
Ja, en waar heb je het dan over? Hooguit 100 euro per levensjaar, zeg een tientje per maand. Je hebt het er met het eerste beste vakantietje in Terschelling uitsparen alweer uitNanna schreef:Ik vergelijk helemaal niks. Ik zeg alleen dat als je een relatief goedkope rashond wilt, je ook eens over de grenzen zou kunnen gaan kijken. En geef daarbij aan welke grens wel of niet een goedkopere pup oplevert

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Triss was vier jaar geleden 1000 euro, en kosten nu zeker 1250 (bij de fokker van Triss in ieder geval)DeDiana schreef:Mila is van 2011 en toen heb ik inderdaad € 700 of € 750 betaald (weet het niet meer precies).~Suzanne~ schreef:De prijzen voor de Schotse herder kloppen ook echt niet; die liggen "tikkeltje hoger".
Suzanne
Wat kosten ze nu?

Groetjes Marja
- DeDiana
- Zeer actief
Nou, die prijzen gaan ook snel de hoogte in dustycha schreef:Triss was vier jaar geleden 1000 euro, en kosten nu zeker 1250 (bij de fokker van Triss in ieder geval)DeDiana schreef:Mila is van 2011 en toen heb ik inderdaad € 700 of € 750 betaald (weet het niet meer precies).~Suzanne~ schreef:De prijzen voor de Schotse herder kloppen ook echt niet; die liggen "tikkeltje hoger".
Suzanne
Wat kosten ze nu?

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco kostte 500 euro in 2014, Gait 650 in 2016. Als je nu een markiesjepup wilt, zul je 800 euro moeten aftikken. Prijsstijging is vooral omdat de prijzen te laag waren. Als fokker leverde je de helft van de tijd gewoon flink in. Met gemiddelde grootte nest zonder complicaties speelde je net quitte, mits je de meeste herbruikbare spullen kon lenen, of nog had liggen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Tussen Runar en Treskor zit 9 jaar verschil en beide heb ik evenveel betaald (treskor zijn broers en zussen waren wel iets duurder
, beide van dezelfde fokker in nederland)
Piiri was 800 in 2015, mijn duurste hond in aanschaf.

Piiri was 800 in 2015, mijn duurste hond in aanschaf.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Duitse herder was 13 jaar geleden €650 ja
Nu moet je echt rekenen op €850 - €1500
De lijst met kennels klopt ook niet meer , zag er zo al eentje die al jaren niet meer fokt
En die andere fokt volgens mij ook niet meer
Nu moet je echt rekenen op €850 - €1500
De lijst met kennels klopt ook niet meer , zag er zo al eentje die al jaren niet meer fokt
En die andere fokt volgens mij ook niet meer
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Maar dat doe je toch ook bij de kapper, bij de rederij, bij de koffietent? Duizend keer betaal ik liever hun onkosten, dan een tank benzine zeg maar.Nanna schreef:Je hoort mij niet zeggen dat je niet 2500 euro mag aftikken voor een Akita hoor. Ga voorál je gang.Marion. schreef:Ja, en waar heb je het dan over? Hooguit 100 euro per levensjaar, zeg een tientje per maand. Je hebt het er met het eerste beste vakantietje in Terschelling uitsparen alweer uitNanna schreef:Ik vergelijk helemaal niks. Ik zeg alleen dat als je een relatief goedkope rashond wilt, je ook eens over de grenzen zou kunnen gaan kijken. En geef daarbij aan welke grens wel of niet een goedkopere pup oplevert
Maar IK betaal het niet. Uit principe niet. Een fokker mag van mij best wat overhouden aan een nest maar ik ga geen fantasieprijs afrekenen. Dat voelt niet goed.
1 bezoekje dierenarts is ook al 100 euro. En dat is vast in hongarije veel goedkoper, maar soms zoek ik niet het goedkoopst .
Was 20 jaar geleden toch al? Saar 1100 gulden. Miep 2 jaar later (zelfde moeder) 700 euro.DeDiana schreef:Nou, die prijzen gaan ook snel de hoogte in dustycha schreef:Triss was vier jaar geleden 1000 euro, en kosten nu zeker 1250 (bij de fokker van Triss in ieder geval)DeDiana schreef:Mila is van 2011 en toen heb ik inderdaad € 700 of € 750 betaald (weet het niet meer precies).~Suzanne~ schreef:De prijzen voor de Schotse herder kloppen ook echt niet; die liggen "tikkeltje hoger".
Suzanne
Wat kosten ze nu?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
De Labradors staan hier voor 650 - 900 maar volgens mij was Pom in 2013 al 900.. Inmiddels zitten de prijzen zeker op 1200 euro, ik ken eigenlijk geen fokkers die minder vragen. Wel meer, tot wel 2200 zag ik laatst 

Nee, want klakkeloos enten doe ik toch al niet haha.Nanna schreef:Ja, je gaat natuurlijk niet naar Hongarije voor een enting![]()
Maar een vriendin van me ging er regelmatig heen voor shows en als ze er dan toch was liet ze meteen de honden enten. Voor vijf euro per hond was je klaar. Dan ga je toch niet in NL het tiendubbele aftikken?
Maar, ja hoor. Ik tik zonder moeite het tiendubbele af in Nederland bij een arts die ik versta en begrijp. Maar ik koop ook auto's zonder af te dingen. Ik zit niet zo op het geld.
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Contacteer:
Bij de dalmaten reizen de prijzen ook de pan uit...
Wij zitten op 1100 en voorlopig gaan we ook niet omhoog. Maar ik hoor prijzen van €1400 dat vind ik best een beetje overdreven...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wij zitten op 1100 en voorlopig gaan we ook niet omhoog. Maar ik hoor prijzen van €1400 dat vind ik best een beetje overdreven...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik zie dat ze en de Belgische herder (500-1000) en de mechelse herder apart (700-850) apart hebben staan.
500-1000 is wel reëel al heb ik al van fokkers gehoord die over de 1000 heen gaan.
500-1000 is wel reëel al heb ik al van fokkers gehoord die over de 1000 heen gaan.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
dat kan als je weet hoeveel pups er geboren worden en hoe alles gezondheidstechnisch gaat.Cleva schreef:Ik blijf het een beetje lastig vinden dat er winst gemaakt wordt.
Niets mis met winst an sich maar er zijn heilige huisjes en aan huisdieren moet je eigenlijk geen geld willen verdienen want waar trek je anders de grens?
Ik vind het zelf niet nodig om er iets aan te verdienen. Liever niet zelfs.
Maar ik hoef er ook niet voor te betalen want andere mensen hebben er ook voordeel bij.
Ik zou het leuk vinden als de kostprijs gewoon de prijs is.
Als ik kijk welke bedragen ik nu al kwijt ben dan snap ik heel veel prijzen wel die hier genoemd worden.
En er komen nog onkosten aan. het titeren van de pups is ook niet goedkoop maar hier kies ik zelf voor.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ik vond het bedrag wat ik kwijt was per pup aan de raad van beheer nog wel meevallen. het is alles wat er verder bij komt kijken. Ook de rasvereniging houd zijn handje op. De gezondheidstesten, de dekreu en alles wat je nodig hebt (of vindt dat je dat nodig hebt) voor de geboorte en het gezond opgroeien van de pups kost veel meer dan je denkt.Kells schreef:Als alles goed gaat en je fokt zonder stambomen dan zijn de kosten te overzien. Mijn B-nest is getiterd en op maat geënt. Er gaat best wel veel geld naar de RvB voor de stambomen en dna controle. Van mijn twee nesten heb ik 9 pups verkocht. De 3 A-tjes voor 800 euro en de B-tjes voor 850 euro wegens de extra kosten dna controle. Ik heb er geen cent aan overgehouden, maar wel twee tegoedbonnen voor de toekomst.blacky schreef:dat kan als je weet hoeveel pups er geboren worden en hoe alles gezondheidstechnisch gaat.Cleva schreef:Ik blijf het een beetje lastig vinden dat er winst gemaakt wordt.
Niets mis met winst an sich maar er zijn heilige huisjes en aan huisdieren moet je eigenlijk geen geld willen verdienen want waar trek je anders de grens?
Ik vind het zelf niet nodig om er iets aan te verdienen. Liever niet zelfs.
Maar ik hoef er ook niet voor te betalen want andere mensen hebben er ook voordeel bij.
Ik zou het leuk vinden als de kostprijs gewoon de prijs is.
Als ik kijk welke bedragen ik nu al kwijt ben dan snap ik heel veel prijzen wel die hier genoemd worden.
En er komen nog onkosten aan. het titeren van de pups is ook niet goedkoop maar hier kies ik zelf voor.