Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voetjes vegen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

voetjes vegen

Ongelezen bericht door Patrol »

Ja, hahaha zo noem ik het altijd als Patrol ineens in het gras al haar pootjes over de grond trekt als of ze voetjes aan het vegen is.....Wat betekent dit gedrag? ? Volgens mij heeft het iets met geur te maken, maar ik ben erg benieuwd. Het lijkt trouwens wel vreselijk lollig als ze het doet, want ze verliest haar evenwicht wel eens daardoor en dan valt ze bijna om :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

balou doet t de laatse tijd ook veel.
ik dacht dta het te maken had met nog meer geur afgeven.
maar of het echt zo is... :U
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

zo verspreiden ze de achtergelaten geur over een heel gebied.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

dit heeft volgens mij ook weer met dominant gedrag te maken. ze doen dit idd om hun geur te verspreiden. orbis doet dat ook iedere dag en whooper piest er dan nog een keer overheen :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Ook Moos doet dat iedere dag, soms vliegen de kluiten je om de oren! Heb er nooit aan gedacht dat het met geur te maken kan hebben maar klinkt wel logisch.
:zwaai:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Het is ibderdaad dominant gedrag. Een geur achterlaten is in eerste nstantie ook dominant. Bij wolven is het ook enkel de alfa die zijn geur achterlaat.

Iemand die ik ken die heef 2 reuen. een oudere en jongere. Deze jongere reu pist ook alleen met zijn poot omhoog als hij alleen is. Wanneer de oudere reu erbij is plast hij als een meisje (netjes he)
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Patrol
Zeer actief

speurneus carola schreef:zo verspreiden ze de achtergelaten geur over een heel gebied.
Maar waarom doet ze dat dan meestal een meter bij haar plasje vandaan?? :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Ca Cajuina schreef:Het is ibderdaad dominant gedrag. Een geur achterlaten is in eerste nstantie ook dominant. Bij wolven is het ook enkel de alfa die zijn geur achterlaat.

Iemand die ik ken die heef 2 reuen. een oudere en jongere. Deze jongere reu pist ook alleen met zijn poot omhoog als hij alleen is. Wanneer de oudere reu erbij is plast hij als een meisje (netjes he)
ik heb ook twee reure en ook een oude en een jonge (de oude is bijna 12 en de oude is 11 maanden). de oude piest dus altijd op een plek en verspreid dan zijn geur (dominant gedrag) en de jonge piest er altijd overheen (dominant gedrag tegenover de dominante oudere) kan je het nog volgen hahahah :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Patrol
Zeer actief

whoopy schreef:dit heeft volgens mij ook weer met dominant gedrag te maken. ze doen dit idd om hun geur te verspreiden. orbis doet dat ook iedere dag en whooper piest er dan nog een keer overheen :mrgreen:
oh dat kunnen ze hier ook!! Als haar vriendinnen op bezoek zijn, dan plassen voortudrend over elkaars plasjes heen. Ik heb het wel eens bijgehouden en dan doen ze het soms wel 3 x!! :mrgreen:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Patrol schreef:
speurneus carola schreef:zo verspreiden ze de achtergelaten geur over een heel gebied.
Maar waarom doet ze dat dan meestal een meter bij haar plasje vandaan?? :mrgreen: :mrgreen:
Achterop hun poten zitten -weet-ik-veel-watjes- die geur afgeven. Als ze zo staan te maaien (zo noem ik het dan :mrgreen: ) komt die geur op de grond die ze dan ook meteen verspreiden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

whoopy schreef:
Ca Cajuina schreef:Het is ibderdaad dominant gedrag. Een geur achterlaten is in eerste nstantie ook dominant. Bij wolven is het ook enkel de alfa die zijn geur achterlaat.

ik heb ook twee reure en ook een oude en een jonge (de oude is bijna 12 en de oude is 11 maanden). de oude piest dus altijd op een plek en verspreid dan zijn geur (dominant gedrag) en de jonge piest er altijd overheen (dominant gedrag tegenover de dominante oudere) kan je het nog volgen hahahah :mrgreen:
leuk he die spelletjes die ze spelen
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moritz doet dit ook en dan zeg ik altijd ''zo heeeeeeee stoer zeg!" (hahaha, hij moet een beetje meer zelfvertrouwen krijgen :mrgreen: ) en dan staat hij erbij te kijken zo van ''ja he? ik ben eigenlijk best stoer'' 8)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Patrol
Zeer actief

Stang schreef:Moritz doet dit ook en dan zeg ik altijd ''zo heeeeeeee stoer zeg!" (hahaha, hij moet een beetje meer zelfvertrouwen krijgen :mrgreen: ) en dan staat hij erbij te kijken zo van ''ja he? ik ben eigenlijk best stoer'' 8)
Euhh, leuk hoor dat stoor en dominant maar patrol is wel een teefje dus...... :?

Of ze is in de war...... :mrgreen: :mrgreen: want ze plast dus ook vaak met een poot omhoog 8O
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Patrol schreef:
Stang schreef:Moritz doet dit ook en dan zeg ik altijd ''zo heeeeeeee stoer zeg!" (hahaha, hij moet een beetje meer zelfvertrouwen krijgen :mrgreen: ) en dan staat hij erbij te kijken zo van ''ja he? ik ben eigenlijk best stoer'' 8)
Euhh, leuk hoor dat stoor en dominant maar patrol is wel een teefje dus...... :?

Of ze is in de war...... :mrgreen: :mrgreen: want ze plast dus ook vaak met een poot omhoog 8O
is ook dominantie. hoe hoger ze plast, hoe meer geur er verspreid wordt.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Patrol schreef:

Hahahaha, dan heb je een aardig dominant exemplaartje waarschijnlijk! :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik moet hier altijd zo lachen...Nelson wil altijd over Laika haar plasje heenplassen en Laika vindt dat niet goed. Ze plast dus met een half oog op Nelson en loopt daarna weg. Dan komt Nelson snel aanstiefelen om op hetzelfde plekje te zeiken. Soms lukt dat en soms ziet Laika het en dan holt ze luid grommend en grauwend op haar piesplekje af om Nelson te verjagen. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

honiahaka-kuckunniwi schreef:
Patrol schreef:

heb ik dus 2 dominante teven :mrgreen:
de een piest en daarna vliegen stenen en aarde om mijn oren en de ander piest als een reu.. :roll:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

wat balou ook nog wel es deed is ergens snuffelen en dan was bv een hond van mn maa daar ook aan t neuzen, tailt die sukkel gewoon zn poot op en staat dan gewoon die hond onder te pissen. :?

hij heb t 1x met opzet gedaan bij 1 van de honden van de buuf.
gewoon tegen de achterkant van die hon aanzeiken. :roll:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

honiahaka-kuckunniwi schreef:wat balou ook nog wel es deed is ergens snuffelen en dan was bv een hond van mn maa daar ook aan t neuzen, tailt die sukkel gewoon zn poot op en staat dan gewoon die hond onder te pissen. :?

hij heb t 1x met opzet gedaan bij 1 van de honden van de buuf.
gewoon tegen de achterkant van die hon aanzeiken. :roll:
O jaaaaaaaa, dat doet Moritz ook! Zo komt hij aan zijn bijnaam ''Griekse Gevelpisser'' :mrgreen: Hij pist dus ook weleens tegen andere honden aan :?

Kaya veegt d'r poten niet, maar wel plast ze altijd over de poep van andere honden :roll: Zij kan ook wel 10 keer plassen op een rondje ipv de gemakkelijke 1 of 2 keer van een teefje.
Afbeelding
A good dog never dies...

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

ien schreef:
honiahaka-kuckunniwi schreef:
Patrol schreef:

heb ik dus 2 dominante teven :mrgreen:
de een piest en daarna vliegen stenen en aarde om mijn oren en de ander piest als een reu.. :roll:
Ik heb gewoon een 2-in-1 teefje, die doet dat allebei 8) :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”