Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Ja, kippen zijn leuk!
Voorheen altijd Isa Brown en Amerikaanse leghorns gehad (heel veel eieren).
Toen een jaartje geen kippen en nu, sinds het voorjaar, weer een aantal sierkippetjes (als kuiken gekregen).
Echte toverballen: het zijn sabelpoten, cochins en kuifhoenders (mix).
De foto's zijn gemaakt in de ren. Maar ze lopen ook altijd een aantal uur in de tuin. Mijn vorige kippen schoffelden alle planten er uit, maar deze zijn beschaafd.
Hier zijn ook de kuikentjes inmiddels groot. 19 weken nu. Chaams Hoen. nu nog 2 hanen en 1 hen. Henneke (niet op de foto's) blijft sowieso. misschien ook 1 haan, maar waarschijnlijk gaan ze allebei met pensioen.
Daarnaast 2 handtamme bruine kippen en 3 witte leghorns
Door de chaams hoentjes is mijn kippenwei inmiddels fort knox. nog nooit ontsnapkippies gehad. maar deze zijn heel fanatiek...
Floortje schreef:Wat een gave kippen allemaal!
Cochins zijn zo leuk en Chaams hoen staan ook nog op mijn verlanglijstje.
eerlijk? ik vind ze stom.
ik heb ze vanaf 4 weken oud en ondanks écht veel tijd gestoken in aanwezig zijn, lekkers voeren zodat ik niet meer gezien word als freddy krueger is corona afstand het minimale, maar het beste blijft toch als een kip zonder kop (jaja) vol in paniek wegvluchten.
Google leert mij dat dit zo gaat blijven...
zit ik daar op mijn hurken mieneke (bruine kip) te aaien en lekkers uit de hand te voeren, loeren de hoentjes vanuit de verste hoek of dat enge mens al weg is...
Gisteren kreeg ik de schrik van mijn leven omdat 1 haan ineens op 30cm van mij stond en blééf staan.. zolang ik niet bewoog. maar dat was een foutje van zijn kant denk ik...
ik heb ze gekocht door hun dubbeldoel (ei en vlees) maar natuurlijk krijg je dan 3 hanen en 1 hen...
áls we alweer aan kuikentjes beginnen worden de volgende Welsumer. maar eigenlijk wil ik gewoon alleen nog maar mienekes. heerlijk rustige, tamme, nieuwsgierige en vriendelijke kipjes
M@scha schreef:ik heb ze gekocht door hun dubbeldoel (ei en vlees) maar natuurlijk krijg je dan 3 hanen en 1 hen...
Daar zou ik ze ook voor willen, ik heb nu Les Bleues (variant van poule de Bresse) en wil daar wat inkruisen. Maar had al gehoord dat ze flink kunnen vliegen en de hanen vrij pittig zijn.
Als je bruine leghennen gewend bent dan zijn alle kippen daarna hysterisch bange mietjes ja
Laatst gewijzigd door Floortje op 27 aug 2020 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami schreef:Ja, kippen zijn leuk!
Voorheen altijd Isa Brown en Amerikaanse leghorns gehad (heel veel eieren).
Toen een jaartje geen kippen en nu, sinds het voorjaar, weer een aantal sierkippetjes (als kuiken gekregen).
Echte toverballen: het zijn sabelpoten, cochins en kuifhoenders (mix).
De foto's zijn gemaakt in de ren. Maar ze lopen ook altijd een aantal uur in de tuin. Mijn vorige kippen schoffelden alle planten er uit, maar deze zijn beschaafd.
Wat een leuke kippetjes zeg! Heel apart die veren.
Wij kregen gisteren twee kippen van iemand uit de buurt, volgens hem een Frans ras. De haan lijkt wel op een Faverolles maar hij heeft geen baard. Het hennetje zou van hetzelfde ras zijn. Iemand een idee?
M@scha schreef:ik heb ze gekocht door hun dubbeldoel (ei en vlees) maar natuurlijk krijg je dan 3 hanen en 1 hen...
áls we alweer aan kuikentjes beginnen worden de volgende Welsumer. maar eigenlijk wil ik gewoon alleen nog maar mienekes. heerlijk rustige, tamme, nieuwsgierige en vriendelijke kipjes
Een Welsumer wordt geen Mieneke, hoogstens een Sieneke.
Rustig zijn ze wel, nieuwsgierig als de neten, maar pittig naar andere kippen en niet heel tam.
Maar ze zijn wel mooi
Een Welsumer wordt geen Mieneke, hoogstens een Sieneke.
Rustig zijn ze wel, nieuwsgierig als de neten, maar pittig naar andere kippen en niet heel tam.
Maar ze zijn wel mooi
Hmmm.
Klinkt al beter dan de hoentjes maar dus niet zoals de bruintjes. Ach, alles dat er nu loopt is nog jong dus we kunnen nog even nadenken
fes/lou schreef:Ik heb jonge australorp groot van 3en 6weken. Iemand interesse? Mogen voor weinig weg
Prachtige kippen. Ik heb witte Australorps gehad. Sterk mooi en een zeer goed karakter. En enorme eieren. De eerste maanden zelfs regelmatig dubbeldooiers. Dus ik zal even reclame voor je maken.
Mag altijd, als iemand een haan wil, kan die m gratis komen halen, ik heb er ook nog 2van 6weken oud..
Wat is nou het beste om te voeren?
Ik voer nu foktoomkorrel dat gaat wel goed, als ectraatje nu multimix krielkip.
Ik heb nu nog krielen, 2 wyandotte en 3amrock, het is de bedoeling dat die weggaan en dan hou ik de australorps
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
under the red sky schreef:Hanen raak je aan de straatstenen niet kwijt
Daar ben ik ook bang voor.. Ik heb de 11 kuikens verkocht als groep voor niet te veel maar het ziin volgens mij vnl hanen. Ik heb er 4uitgehaald waarvan ik denk dat het hennen zijn.
Voor de rest heb ik nog 2 haantjes en 2 hennetjes van 6weken..
De verdeling was nog wel redelijk bij ons. Maar dan willen ze een koppeltje hennen met 1 haan erbij. En blijven er uiteraard hanen over. We wachten maar af of Marktplaats nog wat oplevert.
Hier 2 gewone legkippen, de bruine is heel erg tam die springt zo in je armen. De witte is hysterisch die komt wel in je buurt maar rent luid tokkend weg als ze maar denkt dat je een stap in haar richting zet.
De 3 Brahmas zijn rustig en vrij tam. Die eten uit je hand en maken zich verder niet zo druk.
De Brahmadames leggen nog geen eieren, de legkippen wel iedere dag een eitje.
Ik denk dat er nog 1haan bij zit nu, ik hoop dat het daarbij blijft. Zondag worden de amrock krieltjes opgehaald, dan heb ik nog 2 wyandottekrieltjes over..
fes/lou schreef:
Wat is nou het beste om te voeren?
Ik voer nu foktoomkorrel dat gaat wel goed, als ectraatje nu multimix krielkip.
Foktoomkorrel is voor de ouderdieren voor en tijdens het broedseizoen.
Bij jonge dieren vanaf een week of 3 zou ik opfokkorrel 2 voeren. Dat kun je ook gewoon blijven voeren, daar doen ze het erg goed op.
Beter als op legkorrel.
Wij willen ook weer kippen. Ze mogen hun ruimte delen met 2 konijnen, de ren voor 's nachts staat al, de omheining voor overdag bijna. Alleen beweert meneer kipo dat het nachthok vervangen moet.
En dan wil ik graag een eglu, maar jesis dat kost wat....