Na 20 jaar dromen (ja echt, vroeg vanaf mijn 6e letterlijk elke verjaardag/sinterklaas/kerst een hond, riem en mand. dat het altijd een pluchen variant was maakte voor mij niks uit, liep er gewoon rondjes mee door het park. Riempje eraan, knuffel op de grond en huppakee sleuren maar!) is het nu dan eindelijk zover, time for the real deal!! Spannundddd

Woon nu sinds een jaar niet meer in een studentenkamer maar in een fijn appartement gelegen te midden van een mooi park met vijvers, eenden, bomen, de hele reutemeut haha. Komt nog bij dat daar ook nog een groot omheind honden losloopveld is waar ik direct op kijk vanaf mijn balkon. Om in de binnenstad van Breda in zo'n rustige hond vriendelijke omgeving te belanden is duidelijk een giga groot 'JAAAA HET KAN EINDELIJK, OMG OMG OMG' - teken vam het universum.
Ik wilde geen puppy, daar zijn namelijk toch al sowieso genoeg liefhebbers voor. Een hond van ongeveer 1 tot 5 jaar had eerder mijn voorkeur. Verder niet echt specifieke ras eisen, wou alleen liever geen heel kleintje en ook geen gigantische uiteraard ivm ruimte. Zou het ook wel praktisch vinden als hij goed met andere honden kon, gezien die honden uitlaat hotspot waar ik dus middenin woon

Inmiddels bijna een jaar verder in mijn zoektocht en nog steeds niet die 'love at first sight' THIS IS THE ONE feeling gehad. Nog geen engelengezang, harp muziek, zonnestraal die door wolken heen doorbreekt en op mijn honden soulmate schijnt als een spotlight. Liefst inclusief uit plafond poppend spandoek waarop in koeienletters staat; WE HAVE A WINNER!!. terwijl er ondertussen ineens confetti, ballonnen en slingers door de kamer vliegen. Dan was het meteen duidelijk, dit is 'm!
Helaas sloop nu langzamerhand de gedachte erin dat ik wel gek leek ook eigenlijk , aant wachten op een soort speciale 'klik' met een hond na het zien van een foto incl. paar regels tekst. Ik stond op het punt dan ook even een break te nemen van het zoeken, werd er allemaal wat moedeloos van. Deed nog een muisklik en zag op die site wel 50 of 60 miniscule fotootjes met in het nog kleiner, de hond zijn naam eronder die je aan kon klikken, verder geen zichtbare informatie over de honden dus je moest eerst klikken voor je uberhaupt leeftijd oid wist. Dacht ja pffff dikke doei, ga niet 60 keer voor jan doedel vanalles zitten openen en laden en doorspitten.

Deed nog 1 halfslachtige poging de site wat te vergroten zodat ik de foto's in ieder geval wat beter kon bekijken en ik zp wellicht nog een selectie zou bekijken. Klikte perongeluk een advertentie aan toen ik met die vergrootglaasjes zat te hannessen en dacht echt van ZUUUUCHT wat kan ik wel???? Nou.. blijkbaar kan ik toch de feeling, 'de klik' krijgen bij een foto en een paar regels tekst, omg was helemaal verliefd. Toen ik zijn naam zag dacht ik zelfs even; wow diit is scary. ben al vanaf groep 4 die-hard harry potter fan dus toen ik op mijn 9e verjaardag een dwerghamster kreeg noemde ik die 'hermie' (van hermelien) en ik zei toen als ik later oud ben en een hond koop noem ik die draco. Mijn moeder herinnerde zich dat meteen toen ik de naam zei van de hond waarin ik geïnteresseerd was. Toeval of niet, fantastisch was het in ieder geval sowieso allemaal.
Ik stuurde meteen de adoptie-aanvraag en de dag erna hadden we al telefonisch contact wat heel erg positief verliep dus aan het einde kreeg ik te horen dat als ik hem wou adopteren hij eind deze maand, 29 september, op het transport mee kon naar nederland (vanuit spanje) dussssss zodoende, zo zoek je maanden aan een stuk en zo heb je je match en in twee dagen zijn de praktische dingen geregeld. Gek joh! Wel enorm blij en ook beetje zenuwachtig want wat als het in echt nou helemaal niet klikt oid. Maar joh er kunnen veel dingen mis gaan maaaar ook zoveel meer dingen juist gòed gaan, ik kan hoe dan ook echt niet wachten! Heb al veel filmpjes gestuurd gekregen via de app, dus helemaal leuk. Speel ze heel de dag opnieuw af hihi

Nou wou me eigenlijk gewoon even simpel voorstellen, paar regels, zus en zo, opeens halve biografie getypt in men enthousiasme. Nja ik ben dus Vera, hierboven is mijn biografie te vinden, niemand heeft daarom gevraagd maarja hij staat er toch dus graag gedaan

Tot slot nog een foto van de ster van het verhaal;
Draco - American Stafford - 3 jaar - Reu (gecastreerd)